در حال بارگذاری ...
  • لزوم تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌ بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی


    در حالی آمار این‌گونه پرونده‌ها رو به رشد هستند که عموماً این مکشوفات در کشورهای دیگر بیشتر کشف ‌شده‌اند و در بازرسی‌های درون مرزی مورد مشکوکی با ماده غیرقانونی در محموله‌ها مشخص نمی‌شوند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی همچنین اعلام کرد : در نظر است دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی توسط انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی تهیه و ابلاغ گردد .

    محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در نشستی با حضور مسئولین سازمان ها و نهادهای دولتی موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار داد و آن را چالش جدی در عرصه رقابت تجارت خارجی و حمل‌ونقل بین‌المللی قلمداد کرد و گفت : روند رو به رشد پرونده‌های قاچاق مواد مخدر در وجهه سیاسی و درآمدهای ارزی کشور تأثیر سوئی دارد و به همین دلیل باید هرچه زودتر نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود .

    وی به روند رو به رشد این‌گونه پرونده‌ها در ۶ ماه اخیر اشاره کرد و گفت : در حالی آمار این‌گونه پرونده‌ها رو به رشد هستند که عموماً این مکشوفات در کشورهای دیگر بیشتر کشف ‌شده‌اند و در بازرسی‌های درون مرزی مورد مشکوکی با ماده غیرقانونی در محموله‌ها مشخص نمی‌شوند .

    عطرچیان خاطرنشان کرد : جلسات در این خصوص ادامه خواهد داشت و در جلسه بعدی به بررسی راهکارها پرداخته خواهد شد .

    در این جلسه مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی درخصوص مشکلات و موارد خاصی که در عمل با آن مواجه هستند ، توضیحاتی بیان کردند .

    گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از دادستانی ویژه جرائم بین‌المللی ، اداره‌کل مقابله باعرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ، اداره‌کل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه ، اداره‌کل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و نظارت بر حمل‌و‌نقل ستاد مبارزه با قاچاق کالا ، اداره‌کل امور مرزی ریاست جمهوری ، دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ، اداره‌کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ، پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران همچنین امور کارنه تیر و حمل‌ونقل بین‌المللی اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی حضور داشته و مطالبی را مطرح کردند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، طی مراسمی سند نشست همکاری‌های مشترک حمل ونقل بین‌المللی جاده‌ای میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست ...

    |

           

    |

    در برگزاری نمایشگاه موضوعات لجستک باید مدنظر قرار گیرد ، چرا که هم در ساختارهای حاکمیتی هم در بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری و حتی ایده و مفهوم‌سازی خلا داریم و نمایشگاه باید فرصتی ایجاد کند که این چالش‌ها مورد بررسی قرار گیرد و با استفاده از این ظرفیت با مفهوم‌سازی ، ...

    |

    رفع حداکثری محدودیت ها ، تقلیل هزینه‌ تمام شده حمل‌ونقل و خدمات وابسته و عدم ایستایی در پذیرش ناوگان جاده‌ای از جمله مواردی است که به رقابت پذیری ناوگان و رونق کریدورهای ترانزیتی عبور کننده از قلمرو دو کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد . لذا تمرکز بر تسهیل تردد ناوگان اولویت ...

    |

    این همکاری ها از جمله ، بازنگری در شیوه نامه ها و بهره گیری کارشناسی گمرک از کمیسیون های تخصصی اتاق به خصوص در مقوله ارزش قطعا موجب تسهیل و تسریع خدمات گمرکی خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران