در حال بارگذاری ...
  • کاهش مطالبات پیمانکاران پس از انتزاع مدیریت راهداری


    آذربایجان‌غربی بر اساس طول کل راه‌های موجود در کل کشور رتبه ۱۰ را دارد ولی با توجه به برخورداری آزادراه و بزرگراه نسبت به کل راه‌های موجود در استان رتبه ۲۲ کشور را داراست .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار ، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد ، شرح کاملی از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه داد .

    داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی استان در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار آذربایجان‌غربی ، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد ، شرح کاملی از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه داد .

    نصر کاهش قابل‌توجه رقم مطالبات پیمانکاران را از شاخص‌ترین دستاوردهای این اداره کل در سال ۹۶ عنوان کرد و گفت : امروز مطالبات واقعی پیمانکاران بعد از انتزاع مدیریت راهداری به ۴۹۶ میلیارد ریال رسیده در حالی که این رقم قبل از انتزاع مدیریت راهداری یک هزار و ۱۹ میلیارد ریال بود .

    وی بر ساماندهی نیروهای انسانی در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تأکید کرد و گفت : این اداره کل با ۳۷۴ نفر پرسنل به عنوان یکی از تخصصی‌ترین دستگاه‌های اجرایی استان خدمات‌رسانی می‌کند .

    نصر با بیان اینکه تاکنون ۳۵۱ کیلومتر بزرگراه در آذربایجان‌غربی احداث شده است ، ادامه داد : ۵۶۷ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۹۸ کیلومتر راه فرعی در محدوده استان وجود دارد .

    این مقام مسئول در خصوص آمار راه‌های روستایی استان اظهار کرد : ۳۸۷۸ کیلومتر آسفالت ، ۱۳۲۴ کیلومتر شوسه و ۲۷۰۹ کیلومتر خاکی آمار راه‌های روستایی استان است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به طول راه‌های ساخت شده در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد : ۷۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۳ کیلومتر وستایی به چرخه حمل و نقل استان اضافه شد .

    نصر از انجام تفاهم‌نامه با منطقه آزاد ماکو بالغ بر ۶۰ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت : آذربایجان‌غربی بر اساس طول کل راه‌های موجود در کل کشور رتبه ۱۰ را دارد ولی با توجه به برخورداری آزادراه و بزرگراه نسبت به کل راه‌های موجود در استان رتبه ۲۲ کشور را داراست .  تا افق ۱۴۰۰ برای کسب رتبه ۸ کشوری باید ۱۱۰۵ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و ۱۸۸۱ کیلومتر راه شریانی در استان احداث شود .




    مطالب مرتبط

    با مساعدت استاندار آذربایجان‌غربی ، این استان ، نخستین استان کشور در جذب اعتبارات تهاتر نفت برای اجرای طرح‌های راهسازی است و طی سال ۱۴۰۲ ، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تهاتر نفت برای تأمین اعتبارات پروژه‌های راهسازی آذربایجان غربی پرداخت شده‌ است .

    |

    دهکده لجستیک به مساحت ۱۸۲۰ هکتار با بهره گیری از ظرفیت های فرودگاهی ، ریلی و احداث انبارهای مدرن و پیشرفته را پیگیری می کنیم و آماده میزبانی از تجار جنوب شرق در دروازه اروپا باشیم .

    |

    با امضای این تفاهم‌نامه دسترسی به منافع اقتصادی مناطق آزاد چابهار و ماکو و بازارهای هدف این مناطق سرعت خواهد بخشید .

    |

    طی چهار سال گذشته تاکنون حدود ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در آذربایجان‌غربی اجرا شده است و تا دهه فجر امسال حدود ۵۰ کیلومتر دیگر آماده بهره برداری شده و زیربار ترافیک خواهد رفت .

    |

    با توجه به موقعیت و جایگاه استراتژیک آذربایجان‌غربی توسعه محورهای مواصلاتی و راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی با هدف سهولت تردد و افزایش ایمنی در اولویت بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    نظرات کاربران