در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۴۷ درصدی عملیات عمرانی آزادراه اصفهان - شیراز


    سرمایه‌گذاری در این پروژه به صورت ۵۰ - ۵۰ است یعنی ۵۰ درصد تأمین مالی توسط دولت و ۵۰ درصد دیگر توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیا‌ مربوط به وزارت دفاع انجام می‌شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به پیشرفت ۴۷ درصدی عملیات عمرانی آزادراه اصفهان - شیراز ، تکمیل مسیر را در سال ۹۷ قطعی دانست و گفت : با جذب سرمایه‌گذار ، قطعه ۱۱۶ کیلومتری اصفهان - ایزدخواست به این آزادراه وصل می‌شود .

    سید حسین میرشفیع درباره عملیات احداث آزادراه اصفهان - شیراز و پیشرفت فیزیکی این پروژه آزادراهی کریدور شمال - جنوب کشور ، اظهار داشت : آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۲۲۲ کیلومتر در حال حاضر کلاً ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و روسازی دارد . در واقع تا مردادماه سال قبل این آزادراه ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و امروز این رقم به ۴۷ درصد افزایش یافته است .

    میرشفیع با بیان اینکه روسازی این پروژه در سال جاری آغاز شد ، گفت : هدف‌گذاری کرده‌ایم که امسال ۱۰۰ کیلومتر از این آزادراه روسازی شود .

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه این پروژه در هفت قطعه فعال است ، گفت : یک‌هزار دستگاه ادوات راه‌سازی و ماشین‌آلات در این پروژه مشغول به کار هستند .

    وی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی ‌‌به عنوان یکی از پروژه‌های ملی کشور ، حجم زیادی‌ عملیات عمرانی دارد ، گفت : این پروژه از نظر فنی و مهندسی شرایط ویژه‌ای دارد مثلاً پل ۳۴۰ متری در این پروژه داریم .

    میرشفیع‌ با بیان اینکه کل پروژه ۲۲۲ کیلومتر آزادراه اصفهان - شیراز در سال ۹۷ به بهره‌برداری کامل می‌رسد ، ‌یادآور شد : اگر کل این پروژه تکمیل نشود با تکمیل بخشی از آن ، مسیر قابل استفاده نیست زیرا شهر بزرگی در مسیر آزادراه اصفهان - شیراز وجود ندارد .

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به اینکه اجرای این مسیر آزادراهی موجب حذف سه گردنه صعب‌العبور می‌شود ، یادآور شد : یکی از ویژگی‌های خاص این پروژه آزادراهی ظرفیت‌های مناسب و جذاب گردشگری طبیعی آن است؛ به عنوان مثال مناطق گردشگری «بهشت گم‌شده» ، «سد دورود‌ زن» و «سد ملاصدرا» در حاشیه این آزادراه قرار دارند .

     ا‌جرای روسازی بتونی فقط در ۵۴ کیلومتر از آزادراه اصفهان - شیراز

    وی اظهار داشت : در ۵۴ کیلومتر از این آزادراه ، در قطعه یک روسازی به صورت بتنی اجرا می‌شود و این برای اولین بار است که در آزادراه‌های کشور روسازی بتنی اجرا می‌کنیم . اجرای روسازی بتونی فقط‌ در ۵۴ کیلومتر قطعه اول بدان دلیل است که روسازی بتنی ، فینیشر و تجهیزات خاصی لازم دارد اجرای آن زمان‌بر است در حالی که ‌این پروژه به دلیل اهمیت آن در کریدورهای ترانزیتی باید زودتر تکمیل شود .

     

     

    وی بیان کرد : استان فارس بر سر کریدورهای ترانزیتی‌ شمال - جنوب و شرق - غرب قرار دارد و لازم است حلقه‌های مفقوده این کریدورها ، در استان فارس رفع شود ، این پروژه بزرگترین مزیت را برای مردم منطقه جنوب کشور ، استان‌های بوشهر، خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان دارد . با تکمیل آزادراه اصفهان - شیراز مسیر بوشهر و شیراز تا تهران ۱۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و این در کاهش مصرف سوخت ، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش سوانح رانندگی و غیره مؤثر است . پیش از این مقرر بود کل ۲۲۲ کیلومتر این پروژه آزادراهی روسازی بتونی شود .

    تکمیل کل آزادراه اصفهان - شیراز ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

    میرشفیع با بیان اینکه مشکل تأمین مالی در این پروژه نداریم ، اظهار داشت : دولت سهم خود را در این آ‌زادراه تأمین کرده است ؛ سرمایه‌گذاری در این پروژه به صورت ۵۰ - ۵۰ است یعنی ۵۰ درصد تأمین مالی توسط دولت و ۵۰ درصد دیگر توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیا‌ مربوط به وزارت دفاع انجام می‌شود .

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به اینکه پیمانکاران این پروژه دو شرکت تابع قرارگاه خاتم‌الاوصیا هستند ، یادآور شد : این پروژه جمعاً ۲ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که باید مجوزهایی از شورای فنی در این باره بگیریم .

    افزودن قطعه هفتم به آزادراه برای اتصال مسیر به جاده شیراز-سپیدان

    میرشفیع اظهار داشت : آزادراه اصفهان - شیراز از ایزدخواست شروع می‌شود و تا استان فارس ، منطقه بیضاء تنگه خیاره پیش‌ می‌رود ؛ ‌هدف‌گذاری کرده‌ایم در قطعه هفت این پروژه در سمت شیراز ، آزادراه از منطقه بیضاء به جاده شیراز - سپیدان متصل شود .

    جذب سرمایه‌گذار برای اتصال کنارگذر شرقی اصفهان به آزادراه اصفهان-شیراز

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت : همچنین برای قطعه جدید اصفهان تا ایزدخواست هم سرمایه‌گذار جذب کرده‌ایم که تفاهم‌نامه در این باره منعقد شده و پس از مصوبه هیأت وزیران قطعه اصفهان تا ایزدخواست نیز به طول ۱۱۶ کیلومتر ساخته خواهد شد و به این آزادراه متصل می‌شود و در واقع از کنارگذر شرقی اصفهان مسیر آزادراهی تا جاده شیراز - سپیدان خواهیم داشت .




    مطالب مرتبط

    برنامه داریم تا در سال ۲۰۲۴ حمل بار از کریدور شمال - جنوب در شاخه شرقی و خاک قزاقستان را افزایش دهیم . همکاری و برنامه‌های ایران و روسیه نه فقط برای منطقه ، بلکه برای سیاست‌های حمل‌ونقلی دنیا دارای اهمیت است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ...

    |

             

    |

    ایران در نقطه طلایی و در وسط بزرگ‌ترین پهنه خشکی دنیا قرار دارد و این مزیت ژئوپولتیک می تواند فرصت بی نظیری را در زمینه ترانزیت کالا رقم بزند .

    |

     به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی در مراسم افتتاحیه همایش اقتصاد دریامحور ، کریدور شمال - جنوب به معرفی این انجمن ...

    |

    نظرات کاربران