در حال بارگذاری ...

رسیدگی به تخلفات ۲۱ شرکت حمل و نقلی استان البرز


صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل ایمنی ، عدم رعایت ضوابط حمل محمولات ترافیکی از جمله تخلفات انجام شده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا بوده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل برون‌شهری ، در جلسات کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای ، موضوع ماده ۱۲ استان البرز ، طی ۳ ماه اول امسال به تخلفات ۲۱ شرکت و موسسه حمل و نقلی رسیدگی ، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد .

سید یعقوب میرکتولی مدیر این اداره کل با اعلام این خبر افزود : در طی ۳ ماه سال جاری ، ۲ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ استانی برگزار و طی آن به تخلفات ۲۱ شرکت حمل و نقلی مستقر در استان البرز ، مشتمل بر ۱۴ شرکت حمل و نقل داخلی کالا و ۷ شرکت حمل و نقل مسافر رسیدگی شد .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز ، در خصوص آرای صادره در این جلسات گفت : با توجه به میزان صلاحیت‌های تفویضی به استان ، در مجموع ۱۵ مورد جریمه نقدی ، ۲ مورد تذکر کتبی و ۴ مورد برائت برای شرکت‌ها صادر شد . تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافر شامل : جذب مسافر از روش‌های غیرمتعارف ، برخورد نامناسب راننده ، نقص فنی ، صدور صورت‌وضعیت برای راننده فاقد مدارک معتبر و ... بوده است که در جلسات کمیسیون به آن‌ها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شده است.

میرکتولی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش حمل‌ونقل کالا نیز گفت : صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل ایمنی ، عدم رعایت ضوابط حمل محمولات ترافیکی از جمله تخلفات انجام شده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا بوده است .

وی با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل‌ارائه به کاربران بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و رضایت آن‌ها افزود : این اداره کل نظارت مستمر بر فعالیت‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری دارد و راه‌های ارتباطی گسترده‌ای را با مخاطبان این بخش ایجاد کرده است تا بتواند نظرها ، پیشنهادها و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی نماید ، در همین راستا در سال گذشته نیز در جلسات کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ به تخلفات ۶۰ شرکت حمل‌ونقلی و ۴۵ راننده شاغل در این بخش رسیدگی و احکام مربوطه صادر شد .

شایان‌ذکر است که تخلفات مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقلی در کمیسیون ماده ۱۲ آئین‌نامه اجرائی تبصره (۱) ماده (۳۱) قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی ، با حضور نماینده صنف مربوطه ، مسئول اداره حقوقی و مدیرکل ، بررسی و تخلفات رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی نیز در کمیسیون ماده ۱۱ با ترکیب اعضای فوق بررسی و احکام مربوطه صادر می‌شود .




مطالب مرتبط

۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل‌ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند .

|

در اغلب کشورها تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سیستم‌های کنترل تردد مدیریت می‌شوند و امکان رصد آن‌ها از طریق سامانه‌ها وجود دارد .

|

با وجود همه کمبودها ، اربعین امسال در حوزه خدمات‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای مردم در جایگاه خود نمونه و کم‌نظیر بود .

|

عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از دو دهه ، نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم‌ همکاری های فیمابین در تهران ...

|

نظرات کاربران