در حال بارگذاری ...

نصب ۱۵ دوربین ثبت تخلف در جاده های کهگیلویه و بویراحمد


سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۸۴ (سال بحرانی در تعداد تصادفات جرحی و منجر به فوت) با وجود افزایش چندین برابری حجم ترافیک و تعداد وسایل نقلیه عبوری کاهش چشمگیر ۲۶ درصدی تعداد تصادفات جرحی و منجر به فوت در جاده‌های استان را شاهد بودیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : ۱۵ دوربین ثبت تخلف جدید در محورهای مواصلاتی استان با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و نیز ارتقای سطح ایمنی جاده‌های استان نصب می‌شود .

علی خوان‌پایه با بیان اینکه پیش از این چهار دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی نصب شده بود افزود : از هفته آینده این دوربین‌ها در محورهای مواصلاتی پرترافیک استان از جمله محور یاسوج – سمیرم ، یاسوج ـ. بابامیدان ، گچساران ـ بابامیدان و نیز گچساران ـ بهبهان نصب می‌شود .

وی از کاهش ۳۳.۳ درصدی تلفات جاده‌ای در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت : این تلفات در فروردین ماه امسال هم ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است .

خوان‌پایه ادامه داد : سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۸۴ (سال بحرانی در تعداد تصادفات جرحی و منجر به فوت) با وجود افزایش چندین برابری حجم ترافیک و تعداد وسایل نقلیه عبوری کاهش چشمگیر ۲۶ درصدی تعداد تصادفات جرحی و منجر به فوت در جاده‌های استان را شاهد بودیم . تلاش ، تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر بین دستگاه‌های متولی در استان علت اصلی این کاهش است . پارسال بیش از ۵۴۶ هزار تن کالا و بیش از یک میلیون مسافر در استان از طریق ناوگان عمومی جابه‌جا شده‌اند .




مطالب مرتبط

به منظور بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای ، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است .

|

برای افزایش سطح آگاهی ایمنی و توجه به سفر ایمن این اداره تعداد پنج هزار بسته کارت بازی با مضمون ایمنی برای کودکان و نوجوانان سنین دبستان تا دبیرستان طراحی و چاپ کرده که بین خودروهای مسافران جاده ای در روزهای نوروز توزیع خواهد شد .

|

راه اندازی این سامانه ها گامی مهم در جهت ارتقا ایمنی تردد در محورهای شریانی استان ایلام خواهد بود .

|

در شرایط کنونی و با توجه به بالا بودن میزان تقاضا ، در صورتی که بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که بر اساس قانون منع تغییر وضعیت مرتکب تخلف شده‌اند ، به حالت قبلی در تعداد صندلی‌های فعال بازگردند ، ظرفیت ۴ تا ۵ درصدی در افزایش تعداد صندلی در این حوزه احیاء می‌شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سالانه ۱۳۰ میلیون مسافر در سطح جاده‌های کشور و از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می‌شوند .

|

نظرات کاربران