در حال بارگذاری ...

تجهیز کل شبکه ریلی کشور به سیستم ATC تا پایان امسال


امروز سومین مرحله بازسازی و بهسازی راه‌آهن جنوب زود تر از موعد مقرر به اتمام رسید و در پایان سال شاهد بازسازی و بهسازی کامل راه‌آهن جنوب به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های شرکت راه‌آهن خواهیم بود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از آغاز عملیات برقی‌سازی راه‌آهن تهران - مشهد در هفته آینده خبر داد و گفت : تمامی مجوز‌های این پروژه اخذ و مسائل بانکی آن حل شده است و از هفته آینده اقدامات مهندسی برقی سازی راه‌آهن تهران - مشهد حدفاصل مشهد تا نیشابور به طول ۱۳۸ کیلومتر آغاز می‌شود .

مازیار یزدانی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات معاونت فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن اظهار داشت : قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - گرگان - اینچه‌برون با طرف روس در حال نهایی شدن است و با انعقاد قرارداد بین طرفین امیدواریم مسائل اجرایی با سرعت بالا در دست اقدام قرار گیرد . مبلغ قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - گرگان - اینچه‌برون به طول ۴۳۰ کیلومتر به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو و مدت آن ۴ ساله است و منابع مالی آن به‌صورت فاینانس کم‌بهره از محل منابع روسی تأمین می‌شود .

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در ادامه به پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران - مشهد اشاره کرد و گفت : تمامی مجوز‌ها اخذ و موارد بانکی حل شده است و از هفته آینده اقدامات مهندسی حدفاصل مشهد تا نیشابور شروع خواهد شد . این پروژه با فاینانس چینی به ارزش ۱.۶ میلیارد یورو به طول ۹۲۶ کیلومتر و در مدت ۴ سال انجام خواهد شد که در فاز اول حدفاصل مشهد-نیشابور به طول ۱۳۸ کیلومتر اجرا خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد به دنبال استفاده از روش‌های مکانیزه برای کاهش زمان عملیات اجرایی هستیم . این روش‌ها شامل برداشت اطلاعات و قرار گرفتن آن در دست مشاور و تدوین راه‌کارها از جانب آن‌ها می‌شود .

 

 

۱۰۰۰ کیلومتر خطوط دوم و حومه‌ای امسال به بهره برداری می‌رسد

یزدانی با بیان اینکه با بیان اینکه شرکت راه‌آهن رسالت‌های بزرگی در حوزه بار و مسافر دارد گفت : معاونت فنی بزرگترین پشتیبان شبکه ریلی کشور است . از این رو در راستای اتصال به مراکز بار  هدف گذاری بزرگی صورت گرفته است که با ایجاد خطوط فرعی راه‌آهن می تواند به این مراکز متصل شود. همچنین کاهش تصادفات در جاده‌ها و مصرف سوخت قرار است با استفاده از حمل‌ونقل ریلی کاهش یابد و از طرفی نوع زندگی در شهرها بر مبنای حمل‌ونقل ریلی تغییر کند .

معاون شرکت راه‌آهن ابراز داشت : با توجه به میزان آلودگی هوا در کلان‌شهرها هدف گذاری به این صورت است که مردم برای انجام کارهای روزانه به کلان‌شهرها وارد شوند و پس از اتمام روز با استفاده از حمل ونقل حومه ای به شهرهای محل سکونت خود بازگردند که در این صورت مسئولیت قطارهای حومه ای بیش از پیش سنگین می شود .

وی در ادامه از اجرای ۸۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای در کلان‌شهرهای اهواز ، مشهد ، تهران ، اصفهان خبر داد و گفت : ۵۰۰ کیلومتر از خطوط قطارهای حومه‌ای امسال به بهره برداری می‌رسد . البته با مشاهده عملکرد قطار حومه‌ای اهواز - سربندر به طول ۱۶۰ کیلومتر  در آینده نزدیک شاهد تقاضا برای این نوع حمل‌ونقل ریلی از سوی سایر استان‌ها نیز خواهیم بود . تکلیف اصلی ما حفظ ایمنی در کنار سیر حرکت است از این رو اجرای پروژه روی خط گرم با مشکلات و سختی‌های قابل توجهی روبرو است . از برنامه ریزی برای ساخت ۲۰۰۰ کیلومتر خط دوم ۸۰۰ کیلومتر در دست اجرا است و ۵۰۰ کیلومتر آن مانند حدفاصل بافت تا زرین شهر نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد .

 

 

تجهیز کل شبکه ریلی به سیستم ATC تا پایان سال جاری

این مقام مسئول در شرکت راه‌اهن با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش بازسازی و بهسازی خطوط گفت : بازسازی و بهسازی حدود ۲۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی کشور در دست برنامه قرار دارد که علت اصلی پایین بودن سرعت عمل در این بخش جلوگیری از توقف سیر و حرکت در خطوط است اما بازسازی و بهسازی ۵۰ کیلومتر از خطوط ریلی پس از ۶۰ سال در دست انجام است . امروز سومین مرحله بازسازی و بهسازی راه‌آهن جنوب زود تر از موعد مقرر به اتمام رسید و در پایان سال شاهد بازسازی و بهسازی کامل راه‌آهن جنوب به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های شرکت راه‌آهن خواهیم بود .

یزدانی همچنین به اقدامات حوزه ارتباطات و علائم الکتریکی اشاره کرد و گفت : راه‌اهن دارای دومین شبکه ارتباطات بعد از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود که حتی به آن وزارتخانه خدمات نیز ارائه می‌کند . از طرفی در حال ترانزیت دیتا از مرز بندرعباس و از تبریز به اروپا هستیم .

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از تجهیز تمام شبکه ریلی کشور به سامانه ATC در سال جاری خبر داد و افزود : همچنین امسال ۵۰۰ کیلومتر تراک بندی خط بافق - بندرعباس به بهره برداری می رسد و ۲۰ ایستگاه جدید نیز در مسیر جنوب اضافه می‌شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

نظرات کاربران