در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • کمبود شدید نیروی انسانی در مرکز کنترل فضای کشور


    اداره‌کل مراقبت پرواز با هدف هدایت پروازهای قطر در جنوب کشور و با هماهنگی نهادهای نظامی ، سازمان هواپیمایی کشوری و توافق با مرکز کنترل مسقط نسبت به ایجاد مسیرهای اضطراری جدید از جمله در غرب جزیره قشم به صورت مستقیم به داخل فضای عمان اقدام کرد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل مراقبت پرواز گفت : ایران علاوه بر‌ گشایش فضای آسمان خود بر روی پروازهای قطری ، خدمات تقرب (Approach) را توسط متخصصان مراقبت پرواز به پروازهای قطری ارائه می‌کند .

    مسعود نیکبخت ضمن اعلام این خبر و با اشاره به اینکه کشور قطر از داشتن فضای مستقل ارائه خدمات هوانوردی (FIR) و به تبع آن مرکز کنترل بی‌بهره است ، گفت : بحرین با استفاده از فضای خود و قطر به ارائه خدمات هوانوردی به این کشور می‌پرداخت که به دنبال مناقشات سیاسی اخیر ، بحرین خدمات هوانوردی خود را به روی قطر قطع کرد .

    به گفته مدیرکل مراقبت پرواز ، تنها یک مسیر ورودی و یک مسیر خروجی فرودگاه دوحه را به صورت عملیاتی نگه داشته است . در شرایط سیاسی فعلی ، ایران علاوه بر گشایش فضای آسمان خود بر روی پروازهای عبوری قطر ، خدمات تقرب (Approach) را نیز به این پروازها ارائه می‌کند . اداره‌کل مراقبت پرواز با هدف هدایت پروازهای قطر در جنوب کشور و با هماهنگی نهادهای نظامی ، سازمان هواپیمایی کشوری و توافق با مرکز کنترل مسقط نسبت به ایجاد مسیرهای اضطراری جدید از جمله در غرب جزیره قشم به صورت مستقیم به داخل فضای عمان اقدام کرد . به این ترتیب این پروازها با دور زدن شبه‌جزیره عربستان به سوی مقاصد خود و حتی کشورهای آفریقایی از طریق فضای جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند .

    وی همچنین خاطرنشان‌کرد : طبیعتا پوشش این دسته از پروازهای عبوری قطر که پیش از این از فضای دیگری غیر از ایران استفاده می کردند ، مستلزم تمهیدات خاصی بود . در حقیقت ، به دنبال افزایش پروازهای عبوری در فضای جنوب کشور ، و وضعیت کاهش و افزایش ارتفاعی و تلاقی آن با مسیر ترافیک‌های ورودی به فضای کشور امارات متحده عربی سبب شد تا برای ارتقای سطح ایمنی ، سکتور جنوبی کشور به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شود . با هماهنگی تنگاتنگ ادارات‌کل مراقبت پرواز و ارتباطات و ناوبری از روز چهارشنبه (۱۷ خردادماه) این بخش از فضای کشور با فعال‌سازی ایستگاه RCAG لار با فرکانس جدید به ۲ سکتور مستقل تقسیم شد که این امر امکان تقسیم کار کنترلر سکتور شماره ۴ به دو بخش کوچک‌تر را میسر کرده است .

    مدیرکل مراقبت پرواز خاطرنشان‌کرد : اگر چه در حوزه دستورالعمل‌ها و تجهیزات اقداماتی برای تسهیل در فرآیند کنترل ترافیک هوایی در این زمینه صورت گرفته اما در حوزه منابع انسانی این اداره‌کل ، اقدامات با همان تعداد نیروی انسانی انجام می‌شود به طوری‌ که همچنان بخش‌های مرتبط عملیاتی به ویژه مرکز کنترل فضای کشور با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است در حالی که برای تأمین نیروی انسانی متخصص سکتورهای جدید می‌بایست به دفعات از حضور کنترلر در شیفت‌های مازاد در طول ماه بهره‌برداری شود .




    مطالب مرتبط

    تشریح گزارش عملکرد فرودگاه بین المللی لارستان در دو سال گذشته

    تشریح گزارش عملکرد فرودگاه بین المللی لارستان در دو سال گذشته

    در حال حاضر در فرودگاه بین المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان به صورت هفتگی ۳ پرواز در مسیر تهران – لار – تهران ۵ پرواز در مسیر شارجه – لار – شارجه ، ۳ پرواز در مسیر دبی – لار – دبی ،۲ پرواز در مسیر کویت – لار – کویت و یک پرواز در مسیر قطر – لار – قطر و یک پرواز در مسیر اهواز ...

    |

    برگزاری جلسه هماهنگی عملیات حج در سازمان هواپیمایی کشوری

    برگزاری جلسه هماهنگی عملیات حج در سازمان هواپیمایی کشوری

    حج تمتع امسال با پروازهای تابستانی مصادف است . بنابراین لازم است که فرودگاه‌ها ، شرکت‌های هواپیمایی و هم سایر سرویس دهندگان مانند پلیس فرودگاه‌ها ، سپاه حفاظت هواپیمایی ، واحد سوختگیری ، هندلینگ و ... خود را به صورت مضاعف آماده کرده تا بتوانند به زائرین بیت الله حرام خدمت ...

    |

    اثبات عدم وقوع تخلف در خرید هواپیمای فلایت چک

    اثبات عدم وقوع تخلف در خرید هواپیمای فلایت چک

    موردکاوی و تحلیل این اتهام زنی و لوازم جانبی آن، از جمله انتشار اسناد کاملاً محرمانه حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین خرید صنعت هوانوردی کشور در رسانه‌ها ، با تکیه بر دعاوی نماینده یک شرکت انگلیسی رقیب، که در جای خود محترم است ، باید در فرصتی مناسب توسط متولیان امور امنیتی کشور ...

    |

    تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها

    تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها

    هر فرودگاه باید دستورالعمل برفروبی ویژه خود را تهیه و تا پایان مرداد ماه به دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ارسال کند . همچنین هر فرودگاه ملزم است ، تا پایان شهریور ماه هرسال، اولین جلسه نحوه مواجهه و مقابله را برگزار و نیز گزارش آمادگی پرسنلی و تجهیزاتی ...

    |

    نظرات کاربران