در حال بارگذاری ...
  • تکمیل ریل‌گذاری بخشی از راه‌آهن مراغه - ارومیه در آینده نزدیک


    این خط‌آهن موجب افزایش ظرفیت جا‌به‌جایی مسافر تا یک میلیون نفر و افزایش ظرفیت حمل و نقل بار تا ۱۵ میلیون تن می‌شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها خبر داد: به زودی عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری ۲۱ کیلومتر از راه‌آهن مراغه - ارومیه حدفاصل نقده تا ارومیه تکمیل می‌شود و یکی از پنج پروژه شبکه ریلی برای اتصال به پایتخت آماده بهره‌برداری می‌شود .

    جبارعلی ذاکری ضمن اعلام این خبر گفت :‌ پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محور ۸۸ درصد و پیشرفت فیزیکی کل محور ۷۶ درصد است .  

    وی حدفاصل مهاباد - نقده به طول ۲۳ کیلومتر را یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود :‌ عملیات اجرایی راه‌آهن مهاباد - نقده نیز تا ایستگاه نقده تکمیل و آماده بهره‌‌برداری است . با اتمام عملیات اجرایی تا نقده این بخش از پروژه آماده بهره‌برداری است و عملیات ریلگذاری ۱۸ کیلومتر دیگر از ادامه مسیر نیز انجام شده است .  

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها ، این خط آهن را از نظر حمل و‌نقل کالا و جابجایی مسافر با توجه به نزدیکی آن به مناطق مرزی شمال‌غرب و سردسیر بودن منطقه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت : این خط‌آهن از نظر سهولت و ایمنی تردد و حمل‌و‌نقل و اتصال مناطق شمالی و مرکز استان به شبکه اصلی راه‌آهن کشور بسیار حایز اهمیت است .

    وی تاکید کرد :‌ این خط‌آهن موجب افزایش ظرفیت جا‌به‌جایی مسافر تا یک میلیون نفر و افزایش ظرفیت حمل و  نقل بار تا ۱/۵ میلیون تن می‌شود .

     




    مطالب مرتبط

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

    |

    نظرات کاربران