در حال بارگذاری ...

رونمایی رسمی از مریخ نورد مفهومی ناسا


موتور الکتریکی مریخ نورد مفهومی ناسا با یک باتری ۷۰۰ ولت کار خواهد کرد که توسط پنل های خورشیدی داخلی نیز شارژ می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، هفته گذشته در پایگاه مرکزی فضایی کندی ، رسما از مریخ نورد مفهومی ناسا که توسط برادران پارکر ساخته شده رونمایی شد . این خودرو از یک باتری ۷۰۰ ولتی قدرت میگیرد و به لطف پنل های خورشید شارژ خواهد شد .

اگر بتمن قصد داشت به مریخ سفر کند ، آیا از این اتومبیل برای رانندگی استفاده می‌کرد ؟ شکل ظاهری عجیب خودرو مریخ نورد ناسا که در تصاویر مشخص است، بیشتر ما را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد !

ناسا اخیرا از طرح مفهومی یک خودرو مریخ نورد همینجا بر روی زمین رونمایی کرده است که امیدوار است الهام بخش جوانان جهت کسب اطلاعاتی بیشتر در مورد تلاش‌های جاری این سازمان برای ارسال فضانوردان به سیاره سرخ باشد. آنطور که گفته می‌شود، حتی برخی از قابلیت های فنی این خودرو نیز احتمالا در یک ماموریت سرنشین دار مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

مریخ نورد ۷ متری ناسا دوشنبه هفته گذشته در بخشی از رویداد “Summer of Mars” یا تابستان مریخ در مرکزی فضایی کندی وابسته به ناسا رسما رودر روی حاضرین قرار گرفت و از آن پرده برداری شد . این خودرو توسط تیم سازنده برادران پارکر که به عنوان مهندس در سازمان فضایی آمریکا مشغول فعالیت هستند ساخته شده است . از مهم‌ترین ساخته‌های این تیم می‌توان به موتورسیکلت عجیب و غریب استفاده شده در فیلم Tron اشاره کرد .

موتور الکتریکی مریخ نورد مفهومی ناسا با یک باتری ۷۰۰ ولت کار خواهد کرد که توسط پنل های خورشیدی داخلی نیز شارژ می‌شود . جی پی اس و رادیو در قسمت جلویی چهار صندلی به چشم می‌خورد و می‌توان بخش عقبی را برای ماموریت‌های جداگانه ، از بدنه اصلی جدا کرد . در واقع قسمت عقب مریخ نورد مفهومی ناسا میزبان یک شبه آزمایشگاه است و در حالی که ماباقی وسیله نقلیه خاموش است می‌تواند از خود حمایت کند .

شش چرخ نیمه کروی برای ارائه کشش مطلوب در سطوح شنی ، ماسه‌ای و سنگی در زیر مریخ نورد مفهومی ناسا تعبیه شده است ، درحالی که آنها می‌توانند خودرو را از هرگونه فرو رفتن در سطح شل حفظ کنند . اگر شما هم علاقه‌مند به تماشای این کاوشگر از نزدیک هستید ، چند هفته دیگر در امتداد سواحل شرق آمریکا بار دیگر ناسا آن را به نمایش خواهد درآورد .




نظرات کاربران