در حال بارگذاری ...
  • اتمام عملیات ریل‌گذاری تونل و واریانت خط‌آهن ریگ ـ زرین


    با احداث یک دستگاه تونل به طول ۸۰۰ متر و خط جدید (ریگ – زرین) به طول ۱۴کیلومتر ، شیب و فراز بلاک مذکور از ۱۵ در هزار به ۱۰ در هزار کاهش یافت .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ مدیرکل راه آهن یزد از بالاست ریزی تونل و واریانت بلاک ریگـ ـ زرین و ریلواژ خطوط خبر داد و گفت : با احداث یک دستگاه تونل به طول ۸۰۰ متر و خط جدید به طول ۱۴کیلومتر ، شیب و فراز بلاک مذکور از ۱۵در هزار به ۱۰ در هزار کاهش یافت .

    سید مصطفی داودی از عملیات ریل گذاری تونل و واریانت بلاک ریگ ـ زرین خبر داد و گفت : محور اردکان - چادرملو یکی از پرترافیک ترین خطوط راه آهن است که در سال ۱۳۷۶مورد بهره برداری قرار گرفت . با توجه به شیب و فراز و ترافیک سنگین محور مذکور ، احداث تونل و واریانت که باعث کاهش شیب و فراز خطوط ریلی می شود ، در دستور کار راه آهن قرار گرفت .

    مدیرکل راه آهن یزد تصریح کرد : با توجه به حمل مواد معدنی و کنستانتره از معدن بزرگ چادرملو به اقصی نقاط کشور ، احداث خط دوم محور اردکان ـ چادرملو به راه آهن پیشنهاد شد که امیدواریم در سال های آینده شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم . روزانه حدود ۳۸۵ واگن از محور چادرملو به وزن ۲۹هزار و ۵۵۰ تن مواد معدنی و کنستانتره از چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان ، مبارکه ، فولاد اهواز ، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندر عباس ارسال می شود .

    وی بیان کرد : طی دوماهه سال جاری از این معدن یک میلیون و ۸۳۲ هزار تن بارگیری صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است . با احداث یک دستگاه تونل به طول ۸۰۰ متر و خط جدید (ریگ – زرین) به طول ۱۴کیلومتر ، شیب و فراز بلاک مذکور از ۱۵ در هزار به ۱۰ در هزار کاهش یافت که در این رابطه ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم درپایان نیمه اول سال ۹۶ شاهد بهره برداری این بلاک باشیم .




    نظرات کاربران