در حال بارگذاری ...

اهداف تاسیس دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی


تلاش برای آرامش و آسایش خاطر هم‌وطنان که از راه‌های برون‌شهری تردد و سفرمی نمایند و افزایش ایمنی در راه‌ها را علیرغم کمبود اعتبارات به‌عنوان یک سیاست کلی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ادارات کل استانی تاکنون حاکم بوده و در آینده نیز با قوت ادامه خواهد یافت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با اشاره به سهم ۲۸ درصدی روستاییان از جمعیت کشور و وجود بیش از ۱۸۰ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی گفت : هدف از تاسیس دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی ، حفظ و نگهداری مطلوب از این راه‌ها با نگاه کاملاً تخصصی و حرفه‌ای بوده است .

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری این سازمان با مهم‌ برشمردن نگهداری کل شبکه‌های ارتباطی بین‌شهری کشور به‌عنوان یک سرمایه ملی و ارزشمند اظهار داشت : از آنجا که بر اساس تجربیات طولانی لازم بود که بهره‌بردار و نگهدار از شبکه راه‌های کشور در یک واحد متمرکز و خدمات ارائه نمایند و با تلاش‌های انجام‌یافته مسیر قانونی ادغام حوزه راهداری با حمل‌ونقل جاده‌ای در سال گذشته مصوب و در کمترین زمان ممکن در واحدهای اجرایی و استان‌ها این امر به‌خوبی صورت پذیرفت .

حسن‌نیا با اشاره به سهم حدود ۲۸ درصدی هم‌وطنان ساکن در مناطق روستایی و اهمیت صنعت کشاورزی و جابجایی محصولات ، افزود : سیاست کلان و توجه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به بیش از ۱۸۰ هزار کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی با یک نگاه کاملاً تخصصی و حرفه‌ای ، حفظ و نگهداری مطلوب از این راه‌ها بوده است بدین‌جهت «دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی» در تشکیلات جدید پیشنهاد و مصوب گردید و امروز مدیرکل آن منصوب و مشغول به کار می‌گردد .

وی یکنواخت شدن وظائف جهت انجام و ارائه خدمات بهتر و برتر در حوزه راهداری را یک برنامه راهبردی دانست و گفت : تلاش برای آرامش و آسایش خاطر هم‌وطنان  که از راه‌های برون‌شهری تردد و سفرمی نمایند و افزایش ایمنی در راه‌ها را علیرغم کمبود اعتبارات به‌عنوان یک سیاست کلی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ادارات کل استانی تاکنون حاکم بوده و در آینده نیز با قوت ادامه خواهد یافت .

گفتنی است نوروزی مدیریت در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های فارس ، البرز و مازندران و همچنین معاونت عمرانی استانداری یزد را در کارنامه خود دارد .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران