در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • تسهیل ارتباط شرکت راه‌آهن و مؤسسات مسافرتی با سامانه (سجم)


    این نرم‌افزار در واقع مربوط به خدمات مسافری راه‌آهن است و تمام اطلاعات خدمه قطار مانند مهمانداران و سرمهمانداران در این سامانه ثبت می‌شود تا راه‌آهن بتواند نظارت بهتری بر خدمه و خدمات ارائه‌شده به مسافران داشته باشد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه « زین پس تمام فرایند‌های جاری حوزه حمل‌ونقل مسافر ریلی از طریق سامانه جامع مسافر (سجم) ثبت و پیگیری می‌شود» گفت : تمام درخواست‌های مؤسسات مسافرتی و مجوز‌های یک‌ساله و سه‌ساله به همراه سایر مسائل از طریق همین سامانه ارسال می‌شود .

    علی کاظمی منش با اشاره به سامانه جامع مسافربری (سجم) اظهار داشت : این سامانه حاوی دو نرم‌افزار شامل نرم‌افزار اطلاعات مؤسسات مسافرتی (آژانس) که در برگیرنده و تسهیل‌کننده ارتباطات شرکت راه‌آهن و مؤسسات مسافرتی است . یکی از نیازهای مراکز فروش و متقاضیان مجوز فروش برای جلوگیری از مکاتبه و مراجعه حضوری با شرکت راه‌آهن بود اما با راه‌اندازی این سامانه تمام پرسش‌ها در مورد مجوز‌ها و سایر موارد از طریق سامانه مطرح و پاسخ داده می‌شود .

     مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن تصریح کرد : زین پس مؤسسات مسافرتی تمام درخواست‌های خود را از طریق این سامانه ارسال می‌کنند و در مقابل مجوز‌های یک‌ساله و سه‌ساله به همراه سایر مسائل از طریق همین سامانه برای آن‌ها ارسال می‌شود .

    کاظمی منش با اشاره به نرم‌افزار دوم گفت : این نرم‌افزار در واقع مربوط به خدمات مسافری راه‌آهن است و تمام اطلاعات خدمه قطار مانند مهمانداران و سرمهمانداران در این سامانه ثبت می‌شود تا راه‌آهن بتواند نظارت بهتری بر خدمه و خدمات ارائه‌شده به مسافران داشته باشد .

    وی در ادامه بیان داشت : قبل از حرکت قطار از طریق سامانه سجم فهرستی تهیه و بر اساس آن مأمورین راه‌آهن اعزام می‌شوند و در حین بازدید نواقص در این سامانه ثبت می‌شود. بنابر این شرکت‌ها موظف‌ هستند نواقص اعلامی از سوی مسافران و ناظران راه‌آهن را طی ۳ روز کاری به شکایات پاسخ دهند یا نقایص را رفع کنند .

    مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن تأکید کرد : در صورت بی‌توجهی یا عدم رفع نقایص طی مدت مذکور ، رنگ پیام‌ها در سامانه تغییر می‌کند و مکاتبات از سوی شرکت راه‌آهن آغاز می‌شود و در صورت ادامه بی‌توجهی پیگیری به‌صورت جدی‌تری انجام می‌شود و سرانجام شرکت از سوی راه‌آهن برای اعلام موارد و تعیین مهلت رفع نقایص احضار می‌شود .

    کاظمی منش خاطرنشان کرد : کترینگ‌های پخت غذا و کارگاه‌های ملحفه شویی در شهرها نیز از این قائله مستثنا نیستند به عبارتی می‌توان گفت که کلیه فراینده‌های جاری در حوزه مسافری قطارها در این سامانه ثبت می‌شود .




    مطالب مرتبط

    رونمایی یک شرکت دانش بنیان در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی

    رونمایی یک شرکت دانش بنیان در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی

    حضور ۲۹ شرکت در این نمایشگاه حاکی از زنده و پویا بودن آن است و ما به آینده صنعت ریلی خوشبین هستیم . البته در پایان این نمایشگاه یک گزارش کامل از قراردادهای منعقد شده در طول دوره برگزاری ارائه خواهد شد .

    |

    تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای

    تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای

    با توجه به اینکه سالانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون سفر در حومه شهرها روی می‌دهد ، این رقم باید به بازار اصلی حمل‌ونقل حومه‌ای ریلی ایران تبدیل شود و تحقق این راه نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ در رویکرد شبکه‌ای است .

    |

    نظرات کاربران