در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • تسهیل ارتباط شرکت راه‌آهن و مؤسسات مسافرتی با سامانه (سجم)


    این نرم‌افزار در واقع مربوط به خدمات مسافری راه‌آهن است و تمام اطلاعات خدمه قطار مانند مهمانداران و سرمهمانداران در این سامانه ثبت می‌شود تا راه‌آهن بتواند نظارت بهتری بر خدمه و خدمات ارائه‌شده به مسافران داشته باشد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه « زین پس تمام فرایند‌های جاری حوزه حمل‌ونقل مسافر ریلی از طریق سامانه جامع مسافر (سجم) ثبت و پیگیری می‌شود» گفت : تمام درخواست‌های مؤسسات مسافرتی و مجوز‌های یک‌ساله و سه‌ساله به همراه سایر مسائل از طریق همین سامانه ارسال می‌شود .

    علی کاظمی منش با اشاره به سامانه جامع مسافربری (سجم) اظهار داشت : این سامانه حاوی دو نرم‌افزار شامل نرم‌افزار اطلاعات مؤسسات مسافرتی (آژانس) که در برگیرنده و تسهیل‌کننده ارتباطات شرکت راه‌آهن و مؤسسات مسافرتی است . یکی از نیازهای مراکز فروش و متقاضیان مجوز فروش برای جلوگیری از مکاتبه و مراجعه حضوری با شرکت راه‌آهن بود اما با راه‌اندازی این سامانه تمام پرسش‌ها در مورد مجوز‌ها و سایر موارد از طریق سامانه مطرح و پاسخ داده می‌شود .

     مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن تصریح کرد : زین پس مؤسسات مسافرتی تمام درخواست‌های خود را از طریق این سامانه ارسال می‌کنند و در مقابل مجوز‌های یک‌ساله و سه‌ساله به همراه سایر مسائل از طریق همین سامانه برای آن‌ها ارسال می‌شود .

    کاظمی منش با اشاره به نرم‌افزار دوم گفت : این نرم‌افزار در واقع مربوط به خدمات مسافری راه‌آهن است و تمام اطلاعات خدمه قطار مانند مهمانداران و سرمهمانداران در این سامانه ثبت می‌شود تا راه‌آهن بتواند نظارت بهتری بر خدمه و خدمات ارائه‌شده به مسافران داشته باشد .

    وی در ادامه بیان داشت : قبل از حرکت قطار از طریق سامانه سجم فهرستی تهیه و بر اساس آن مأمورین راه‌آهن اعزام می‌شوند و در حین بازدید نواقص در این سامانه ثبت می‌شود. بنابر این شرکت‌ها موظف‌ هستند نواقص اعلامی از سوی مسافران و ناظران راه‌آهن را طی ۳ روز کاری به شکایات پاسخ دهند یا نقایص را رفع کنند .

    مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن تأکید کرد : در صورت بی‌توجهی یا عدم رفع نقایص طی مدت مذکور ، رنگ پیام‌ها در سامانه تغییر می‌کند و مکاتبات از سوی شرکت راه‌آهن آغاز می‌شود و در صورت ادامه بی‌توجهی پیگیری به‌صورت جدی‌تری انجام می‌شود و سرانجام شرکت از سوی راه‌آهن برای اعلام موارد و تعیین مهلت رفع نقایص احضار می‌شود .

    کاظمی منش خاطرنشان کرد : کترینگ‌های پخت غذا و کارگاه‌های ملحفه شویی در شهرها نیز از این قائله مستثنا نیستند به عبارتی می‌توان گفت که کلیه فراینده‌های جاری در حوزه مسافری قطارها در این سامانه ثبت می‌شود .




    مطالب مرتبط

    ایجاد درآمدهای پایدار با حضور بخش خصوصی در راه‌آهن

    ایجاد درآمدهای پایدار با حضور بخش خصوصی در راه‌آهن

    برای سرمایه‌گذاری ، بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و متنوع سازی تأمین منابع ، بسترسازی و تسهیل جذب سرمایه در راه‌آهن از بازارهای مختلف و همچنین جذب سرمایه به سمت زیرساخت‌ها موردتوجه دفتر سرمایه‌گذاری راه‌آهن است .

    |

    بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین - رشت به شرکت ساخت و توسعه

    بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین - رشت به شرکت ساخت و توسعه

    طبق پیش‌بینی‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت راه‌آهن ، طی سه الی شش ماه آینده ساخت راه‌آهن قزوین - رشت به اتمام می‌رسد و سپس برای بهره‌برداری به شرکت راه‌آهن منتقل می‌شود .

    |

    تشریح اهداف برگزاری نشست برنامه ریزی توسعه فردی مدیران راه‌آهن

    تشریح اهداف برگزاری نشست برنامه ریزی توسعه فردی مدیران راه‌آهن

    این طرح از سال ۹۴ در شرکت راه‌آهن با شرکت مدیران کل و معاونین مدیرعامل شروع شد که در آن زمان ویژگی های و شایستگی های شغل مدیریتی شناسایی و به دنبال آن ویژگی های شخصیتی و مهارتی کلیه مدیران مورد ارزیابی قرار گرفت . به دنبال روشن شدن نتایج ارزیابی ، قرار شد تا در زمینه توسعه ...

    |

    افزایش سرعت سیر قطار و ظرفیت حمل بار با برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون

    افزایش سرعت سیر قطار و ظرفیت حمل بار با برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون

    علی‌رغم تهدیدات ترامپ رئیس جمهور امریکا عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون با قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو با حضور مقامات ایران و روسیه (در بخش ریلی) در این روز آغاز می‌شود . تهدیدات یک جانبه امریکار نمی‌تواند سایر کشورها را تهدید کند و ایران به ...

    |

    نظرات کاربران