در حال بارگذاری ...

اجرای ده مرحله طرح ارتقای ایمنی عابرین و موتورسواران در گیلان


علاوه بر آموزش‌های برگزار شده و اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران هزاران عدد اقلام کمک‌آموزشی نیز طی این مدت بین خانواده‌های حاضر در این برنامه‌ها توزیع شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، استمرار برگزاری آموزش‌های ایمنی و ترافیک موجب کاهش ۱۹ درصدی تلفات عابرین و موتورسواران در گیلان شد .

محمدرضا نازک‌کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در نشست کمیته ایمنی و ترافیک اداره کل ضمن اشاره به تأثیر برگزاری آموزش‌های عمومی صورت گرفته در زمینه عابرین و موتورسواران در سطح استان در کاهش بروز حوادث در این گروه از کاربران جاده‌ها گفت : مطابق بررسی‌های کارشناسی صورت پذیرفته آمار حوادث عابرین و موتورسواران از تعداد ۳۴۶ کشته در سال ۱۳۹۴ به تعداد ۲۸۱ کشته در سال ۱۳۹۵ رسیده که علی‌رغم کاهش ۱۹ درصدی آمار مذکور ولی همچنان بر این باوریم که این آمار هم خوشایند نبوده و زیبنده مردم فهیم و فرهیختهٔ استان گیلان نیست .

وی افزود : با اجرای ده مرحله از طرح ارتقای ایمنی عابرین و موتورسواران بیش از ۱۳ هزار کلاه ایمنی در بین موتورسواران استان گیلان توزیع شد . از سال ۱۳۸۹ که شاهد اجرای نخستین مرحلهٔ آموزش موتورسواران از سوی این اداره کل بودیم تاکنون بیش از ۷۵۰ روستای استان گیلان تحت پوشش قرار گرفتند . علاوه بر آموزش‌های برگزار شده و اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران هزاران عدد اقلام کمک‌آموزشی نیز طی این مدت بین خانواده‌های حاضر در این برنامه‌ها توزیع شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در بخشی از سخنان خود با تأکید بر این نکته که آسیب وارده به سر حین تصادفات رانندگی غیرقابل‌ جبران است از موتورسواران خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی همواره از کلاه ایمنی استفاده نمایند . اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان در صورت تأمین اعتبارات لازم با تمام توان استمرار برگزاری این دوره‌ها در سطح استان را مدنظر قرار داده است .




مطالب مرتبط

مراکز معاینه فنی تحت نظارت این اداره کل در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در ترددهای جاده ای ، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند و تمامی عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رییس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت : از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ، ۳۷ هزار و ...

|

کمیسیون‌ ویژه ماده ۱۲ ، پاسخگویی سریع به شکایات مسافران نوروزی هم‌راستا و در تکمیل زنجیره نظارت‌های سازمانی و با هدف رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی و اطمینان‌بخشی نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران فعال است .

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همزمان با اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ (از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲) دریافت اطلاعات مسافران حمل‌ و نقل جاده‌ای در پایانه‌های فروش حضوری ...

|

نظرات کاربران