در حال بارگذاری ...

همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک ایران


از دیرباز ایران به جهت موقعیت جغرافیایی خود محل حمل و نقل کالا و جریان بازرگانی بوده است و از اینرو محل تلاقی فرهنگ ها و تمدن های مختلف نیز بوده است و امروزه این نقش به سبب اضافه شدن مسیرهای ریلی و هوایی در کنار مسیرهای دریایی و زمینی به عنوان هاب منطقه بسیار موثرتر و باورپذیرتر گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، شرایط و ویژگی های ایران پس از توافق هسته ای و در دوره موسوم به پسابرجام تغییر و تحول جدی در فضای کسب و کار را طلب می کند . بازگشت رونق ، خروج از رکود و انجام پروژه های عمرانی در حوزه های مختلف انرژی ، صنعت ، کشاورزی و توسعه تجارت بین المللی و داخلی کشور را درپی خواهد داشت و هیچ توسعه ای در هیچ یک از حوزه های اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود کــه نیازمنـد سیستـم لجستیـک و حمـل نقل نبـاشد . از اینرو برگزاری « همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک ایران» در کشور در عصر جدید و گشایش فضای بین المللی ، از سوی فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران و شرکت همایش سازان امروز به منظور بررسی ، معرفی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در پروژه های مربوطه برنامه ریزی گردید .

از دیرباز ایران به جهت موقعیت جغرافیایی خود محل حمل و نقل کالا و جریان بازرگانی بوده است و از اینرو محل تلاقی فرهنگ ها و تمدن های مختلف نیز بوده است و امروزه این نقش به سبب اضافه شدن مسیرهای ریلی و هوایی در کنار مسیرهای دریایی و زمینی به عنوان هاب منطقه بسیار موثرتر و باورپذیرتر گردیده است.

فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران به عنوان تشکل بالادستی در حوزه حمل و نقل ایران با همراهی اعضاء خود نقش اساسی و بی بدیل در اقتصاد حمل و نقل کشور ایفا می کند و اینک در راستای مسئولیت و ماموریت خود که همان ارتقا و بهبود فضای کسب و کار در کشور است ضمن حرکت در این سو در صدد بهره گیری از پتانسیل های ملی و بین المللی در بخش حمل و نقل و لجستیک است تا بتواند این حوزه از اقتصاد را به جایگاه واقعی و اثر بخش خود رهنمون کند.

« همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک ایران» با پشتیبانی دولت ، وزارت راه و شهرسازی ، اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران و تهران و سایر نهادهای ذیربط از سرمایه گذاری ملی و بین المللی ، شرکت های حمل و نقل در حوزه های مختلف هوایی ، زمینی ، دریایی ، ریلی و ....

شرکت های مشاوره ای ، نهادهای علمی و آموزشی ، بانک ها ، بیمه ها و موسسات مالی ، دعوت می نماید تا در این رویداد مهم شرکت نموده و علاوه بر دستیابی به آخرین اطلاعات ، فرصت های حضور و سرمایه گذاری در حمل و نقل ایران با اطلاع از آخرین تحولات و رویداد ها را تجربه نمایند .

 

محورهای همایش

 

الف ) کاربردهای حمل و نقل و تجربیات لجستیکی


۱- رویکردهای نوین در حمل ونقل و لجستیک
۲- تجربه های لجستیکی موفق در کاهش قیمت تمام شده
۳- حمل و نقل و گردشگری

۴- حمل و نقل هوشمند و فناوری اطلاعات

۵- الگوها و مدل های حمل ونقل و لجستیک

 

ب) لجستیک تجاری و ترانزیت

 

۱- شرکت های خدمات لجستیکی

۲- حمل و نقل چند وجهی

۳- لجستیک بین الملل

۴- ترانزیت و صادرات مجدد

۵- زیرساخت های لجستیکی

۶- مراکز لجستیکی ، هاب و بنادر خشک

۷- مدیریت بنادر ، مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی

۸- لجستیک و توسعه تجارت بین المللی

 

ج) لجستیک و صنایع مختلف

 

۱- صنعت معدن

۲- صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی

۳- لجستیک سرد

۴- لجستیک معکوس

۵- لجستیک سلامت

۶- حمل و نقل بارهای ترافیکی و خطرناک

 

د) اقتصاد حمل و نقل

 

۱- بهسازی ناوگان حمل و نقل

۲- قیمت گذاری در حمل و نقل

۳- تأمین مالی پروژه های زیر ساختی

۴- نقش نهادها و موسسات مالی

۵- گمرک

 

ه ) توانمند سازی لجستیک و حمل و نقل

 

۱- برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل

۲- طراحی شبکه لجستیک

۳- شاخص های عملکرد لجستیکی

۴- استانداردهای حمل ونقل

۵- چشم انداز آتی لجستیک و حمل و نقل

۶- مدیریت زنجیره تأمین

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تیمور اورازایف سفیر قزاقستان در لیتوانی با ماریوس اسکوودیس وزیر حمل و نقل و ارتباطات لیتوانی درباره همکاری‌های دو کشور در ...

|

در حال حاضر زنجیره‌های حمل و نقل و لجستیک به دلیل داشتن فرآیندهای پیچیده ، داده‌های زیادی را در فرآیندهای کاری خود تولید می‌کنند ، ولی به دلیل نداشتن نرم افزارهای مدیریت هوشمند و عدم دسترسی به پایگاه دانش بصورت لحظه ای ، نمی توانند تصمیمات به موقع و هوشمندانه برای سازمان ...

|

از اقدامات حائز اهمیت که در حال بررسی و برنامه ریزی های جامع توسعه ناوگان لجستیکی و حمل و نقل در شرکت انبارهای عمومی می باشد است و در این راستا خریداری ماشین آلات به روز دنیا از بخش های داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته است و بی شک تمامی منافع حاصل از این اقدمات موثر برای ...

|

در حال حاضر کامیون‌های ایرانی از طریق واسطه‌گران و دلالان در مرز بلغارستان با سه برابر قیمت بیمه می‌شوند . برای مثال در شرایطی که قیمت بیمه هزار دلار است این دلالان با ٣ هزار دلار بیمه می‌کنند و مجبوریم برای بیمه ٣ هزار دلار بپردازیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد عیقرلو دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک در نشست بررسی ترانزیت ریلی عنوان کرد : صاحب کالا تمایل به سرویس درب به درب دارد ...

|

نظرات کاربران