در حال بارگذاری ...

مذاکره با کشورهای اسکاندیناوی برای برقراری پروازهای هوایی با ایران


در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور ، میانگین نرخ رشد بخش حمل و نقل ۳.۸ درصد و میانگین نرخ رشد بخش ارتباطات ۴.۱۹ درصد پیش بینی شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزارت حمل و نقل و ارتباطات نروژ از مذاکره آتی کشورهای منطقه اسکاندیناوی شامل نروژ ، دانمارک و سوئد برای امضای توافقنامه و برقراری پروازهای هوایی با ایران خبر داد .

بر پایه این بیانیه ، نروژ ، دانمارک و سوئد بیست ونهم و سی ام ماه می (هشتم و نهم خرداد ماه) با هدف نوسازی و توافق برای برقراری مسافرت هوایی تجاری مذاکره می‌کنند . اکنون «اس.آ.اس» مهمترین شرکت حمل و نقل اسکاندیناوی و «ایرشاتل» نروژ به ایران پرواز ندارند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل بیست و پنجم اردیبهشت ماه از آمادگی چند شرکت خارجی برای کمک به خرید هواپیما از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد .

«اصغر فخریه کاشان» در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت : ۹ شرکت بزرگ مالی از ژاپن ، نروژ ، دانمارک ، چین ، ایرلند و انگلیس برای تامین مالی (فاینانس) خرید هواپیما از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند . اسناد مناقصه این فاینانس در دست تهیه است و امیدواریم تا یک ماه آینده منتشر شود .

بیست وهفتم اردیبهشت ماه با تحویل این چهار فروند هواپیمای آ.تی.آر (شرکت زیرمجموعه ایرباس) در مجموع پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم های هسته ای علیه ایران ، هفت فروند هواپیمای نو و بهره مند از فناوری روز از معتبرترین شرکت های هواپیماسازی جهان وارد ناوگان هوایی کشور شد .

آنگونه که قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفته است «ورود هفت فروند هواپیما به کشور آن هم به صورت خرید مستقیم و با کوتاه کردن دست واسطه‌ها به ایجاد اشتغال برای هفت هزار نیروی انسانی می انجامد که نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است» .

بر پایه گزارش دوسالانه ۲۰۱۷ مجمع جهانی اقتصاد ، از دهه ۱۹۸۰ تاکنون تردد هوایی هر ۱۵ سال ۲ برابر شده است ، روندی که انتظار می رود ادامه پیدا کند .

در سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به چهار میلیارد نفر در جهان با هواپیما سفر کردند که این رقم تا سال ۲۰۳۵ میلادی به هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر می رسد .

جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند با توجه به لغو تحریم ها و پیوستن به بازار جهانی، با اولویت بخشی به گسترش صنعت گردشگری ، توسعه آن در سال‌های آینده هدفگذاری کند .

در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور ، میانگین نرخ رشد بخش حمل و نقل ۳.۸ درصد و میانگین نرخ رشد بخش ارتباطات ۴.۱۹ درصد پیش بینی شده است .




مطالب مرتبط

         

|

امکانات و دانش در ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی وجود دارد و در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین و آسیا هواپیماهای خود یا موتور آن را برای تعمیر به ایران می‌آورند و در کشورمان این کار انجام می‌شود .

|

نظرات کاربران