در حال بارگذاری ...
  • کاهش هزینه های لجستیکی با استفاده از هاب لجستیک


    با توجه به اینکه اتحادیه اروپا در حال توسعه به سمت شرق می‌باشد ، منطقه لایپزیگ به مرکز کسب‌وکار جامعه اروپا تبدیل شده است .

    هاب‌های لجستیکی مراکزی هستند که این امکان را برای بنگاه‌های اقتصادی فراهم می‌کنند تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان و با برون‌سپاری عملیات لجستیکی ، از امکانات موجود در اینگونه مجموعه‌ها به هر میزان که نیاز دارند بهره‌برداری کنند و هزینه‌های لجستیکی خود را تا حد زیادی کاهش دهند . این امر جذابیت سرمایه‌گذاری اقتصادی را در مناطق جغرافیایی اطراف این هاب‌ها افزایش داده و موجب صنعتی شدن منطقه می‌گردد .

    دی.اچ.ال نام یک شرکت خدمات لجستیک زیرمجموعه شرکت دویچه پست (بزرگ‌ترین شرکت پستی آلمان) است . این شرکت بزرگترین ارایه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل هوایی و دریایی و یکی از سودآورترین شرکت‌های حمل‌ونقل در دنیاست . DHL در راستای گسترش دامنه و حجم عملیات بین‌المللی خود هاب اروپایی جدید خود را بصورت رسمی در سال ۲۰۰۸ افتتاح و عملیاتی ساخت . DHL از هاب جدید التاسیس خود در شهر لایپزیگ بعنوان پایگاهی برای ارایه خدمات حمل‌ونقل سریع کالاها و مدارک در سرتاسر بازار جهانی مورد استفاده قرار می‌دهد .

     

     

    تاریخچه ساخت و تکمیل هاب

    در سال ۲۰۰۵ دویچه پست تصمیم به احداث یک هاب جدید در آلمان (قلب اروپا) نمود زیرا توسعه عملیات پرواز در شب  بیش از آن چیزی که در آن زمان در هاب بروکسل انجام می‌گردید ممکن نبود . عملیات ساخت‌وساز در سال ۲۰۰۶ در زمینی به مساحت دو میلیون متر مربع واقع در بین فرودگاه لایپزیگ / هاله  و روستای اشکویدیتز  در غرب لایپزیگ شروع شد . فعالیت‌های ساخت‌وساز با بیشترین سرعت ممکن ادامه یافت . در اکتبر سال ۲۰۰۶ مایکل راینبوث ، مدیر پروژه در بخش ساخت‌وساز و عملیات هاب ، خانم آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را به بازدید از مراحل اجرای پروژه دعوت نمود که در آن زمان کار ساخت سالن بزرگ هاب به پایان رسیده بود. در حالی که DHL مشغول اجرای فعالیتهای ساخت و تکمیل هاب لجستیکی جدید خود بود ، فرودگاه لایپزیگ نیز در حال اجرای پروژه ساخت باند پرواز جنوبی خود به طول ۳۰۰ متر بود که مطابق محاسبات قرار بود همزمان با افتتاح هاب DHL مورد بهره‌برداری قرار گیرد . بهره‌برداری از هاب لجستیکی جدید قرار بود در پاییز سال ۲۰۰۸ صورت گیرد که با توجه به سرعت بالای اجرای فعالیتهای ساخت حدود شش ماه زودتر از برنامه انجام یافت .

    مشخصات فنی هاب

    دی‌اچ‌ال در مجموع ۳۰۰ میلیون یورو در ساخت این هاب جدید که مجهز به زیرساختهای مدرن لجستیکی می‌باشد ، هزینه نمود . این هاب لجستیکی دارای چهار بخش اصلی است . بخش ۱ که قسمت اصلی هاب می‌باشد انبار بزرگی است به ابعاد ۴۱۳ متر طول ، ۹۷ متر عرض و ۱۶ متر ارتفاع که مشتمل بر زیربنای ۴۸۰۰۰ متر مربعی می‌گردد . مهمترین فعالیتهایی که در این قسمت از هاب انجام می‌یابد عبارتند از دسته‌بندی و مرتب‌سازی بسته‌های پستی و مدارک مربوط به آنها جهت انجام ارسال‌های بعدی به نقاط مختلف در سراسر دنیا می‌باشد . بخش ۲ محل سرویس هواپیماهای تحت خدمت شرکت می‌باشد با ۲۳۲ متر طول ، ۹۸ متر عرض و ۳۰ متر ارتفاع که به‌راحتی می‌تواند دو ایرباس A380 را درخود جای دهد . بخش ۳ ایستگاه تانکر می‌باشد که عملیات تخلیه و بارگیری هواپیماهای نیز در آنجا صورت می‌گیرد . در نهایت بخش 4 ساختمان اداری هاب می‌باشد که در مجاورت انبار قرار گرفته است .

     

     

    هاب لجستیکی موجب جذب کسب و کارهای دیگر به منطقه شده است

    با توجه به اینکه اتحادیه اروپا در حال توسعه به سمت شرق می‌باشد ، منطقه لایپزیگ به مرکز کسب‌وکار جامعه اروپا تبدیل شده است . علاوه بر اتصال کامل و روان به حمل‌ونقل جاده‌ای ، هوایی و ریلی ، عملیات ۲۴ ساعته و مجوزهای جامع انجام پروازهای شبانه پایه‌های مطلوبی را برای توسعه بیشتر صنعت حمل بار برای هاب سه وجهی (جاده، ریل، هوا) لایپزیگ همزمان با رشد بازارهای اروپای شرقی و آسیا ایجاد نموده است . این مرکز از ظرفیت کافی برای میزبانی از افزایش بار در آینده برخوردار بوده و این امر باعث توسعه فرودگاه لایپزیگ بعنوان یک هاب لجستیکی شده است .

    ایجاد این هاب اروپایی موجب افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای ایجاد شرکت‌های تولیدی و خدماتی در ناحیه اطراف لایپزیگ شده است . افزایش مستمر تعداد شرکتهای تاسیس شده از صنایع گوناگون در این ناحیه از سال ۲۰۰۵ گواه بر این حقیقت می‌باشد . علامه بر عوامل لجستیکی موجود در این هاب ، مرکز بزرگ نمایشگاهی لایپزیگ ، کیفیت بالای زندگی در منطقه و همچنین بازار بزرگ ۷ میلیونی منطقه نیز در ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در لایپزیگ بوده است .

     

     

     

     

     

     




    نظرات کاربران