در حال بارگذاری ...

ادامه فشار بر نرخ حمل و نقل با تانکر تا سال ۲۰۲۰ میلادی


تاکنون میزان اوراق شناورها افزایش نیافته است اما Drewry انتظار دارد که تا پایان سال جاری میلادی بازار اوراق به محض اجرا شدن قانون مصوب IMO در خصوص توازن آب شاهد اوراق چندین فروند شناور باشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، بهبود در نرخ حمل و نقل با تانکر و به موجب رشد ضعیف تجارت و مازاد ظرفیت تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طول خواهد انجامید .

به نقل از موسسۀ مشاوره ای Drewry ، مازاد ظرفیت در بازار تانکر در سال جاری میلادی و تحویل سریع شناورها به مالکان موجب اختلال در نرخ حمل و نقل با تانکر شده و تنظیم بازار را که به طور جدی وابسته به میزان اوراق شناورها است تحت تاثیر قرار داده است .

با وجود کاهش تحویل شناورها پس از سال ۲۰۱۷ میلادی ، امید به بهبود در نرخ حمل و نقل با تانکر و به موجب کاهش درخواست مشتریان بازۀ زمانی طولانی مدتی را می طلبد ؛ چرا که تحویل شناورها به شدت تحت تاثیر قوانین مصوب سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) مبنی بر سیستم توازن شناورها است .

این گزارش ضمن اشاره به میزان فعالیت اوراق ادامه داد : تاکنون میزان اوراق شناورها افزایش نیافته است اما Drewry انتظار دارد که تا پایان سال جاری میلادی بازار اوراق به محض اجرا شدن قانون مصوب IMO در خصوص توازن آب شاهد اوراق چندین فروند شناور باشد .

در حال حاضر شناورهایی با ظرفیتِ مجموع ۲۰ میلیون DWT و عمری ۱۹ ساله در ناوگان تانکر هستند که طی سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ میلادی و به موجب عدم تعادل در نرخ حمل و نقل ، اشتغال ضعیف و هزینه های اضافی متقبل شده از سوی مالکان برای تجهیز شناورها به سیستم های مصوب IMO اوراق خواهند شد .

افزون بر آن ۳۶۷ فروند شناور در ناوگان تانکر عمری ۱۴ تا ۱۹ ساله دارند که چهارمین بررسی روی آن ها در حال انجام است . این در حالی است که مالکان آن ها هنوز نمی دانند پیش از بررسی بعدی باید آنها را روانۀ یارد اوراق سازی کنند یا هزینۀ نصب سیستم آب توازن را متحمل شوند.

از این رو ، تقریباً یک سوم این شناورها در بازۀ زمانی سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ میلادی اوراق می شوند . بنابراین ، در خوشبینانه ترین حالت بهبود در نرخ حمل و نقل تانکر بعد از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز می شود . اما میزان دقیق اوراق ها عاملی بسیار حیاتی برای تعیین سرعت بهبود نرخ حمل و نقل در بازار تانکرهاست .

در پایان این گزارش ، تحلیل گر ارشد Drewry در بخش حمل و نقل تانکر گفت : بهبود تدریجی را از سال ۲۰۲۰ میلادی انتظار داریم . برای هر بهبودی پیش از سال ۲۰۲۰  میزان اوراق ها باید به گونه ای باشد که سرعت رشد ناوگان کندتر از رشد تقاضا پیش رود .




مطالب مرتبط

یادگیری اصول و فنون به کارگیری اصطلاحات حمل و نقل ، تشریح اصطلاحات حمل و نقل دریایی در نسخه جدید اینکوترمز و تبیین الزامات و اصطلاحات جدید در حوزه مذکور از اهم اهداف این دوره‌ فشرده بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، سی و سومین نشست عادی مجمع سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) به عنوان عالی ترین رکن تصمیم گیری این سازمان تخصصی ملل متحد ، ...

|

نظرات کاربران