در حال بارگذاری ...

راه‌اندازی ۲۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده های قم


یکی از مهمترین توفیقات برای افزایش ایمنی محورهای استان اجرای طرح ۹ مرحله‌ای ایمن‌سازی ۱۷ مدرسه حاشیه راه بوده که تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم در معرفی اقدامات این اداره‌ کل برای افزایش ایمنی راه‌های استان از راه‌اندازی ۲۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت جدید و اجرای طرح ۹ مرحله‌ای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها خبر داد .

ابوالفضل جمالی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم تعداد کنترل سرعت‌های فعال در محورهای این استان را ۶۰ دستگاه اعلام کرد و گفت : اخیرا ۲۴ دستگاه کنترل سرعت جدید در محورها راه‌اندازی کرده‌ایم و تا پایان سال آتی تعداد کنترل سرعت‌های استان به ۸۰ دستگاه خواهد رسید .

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم پیگیر احداث شهرک حمل و نقل در استان است ، افزود : از جمله مهمترین اقداماتی که اخیرا برای افزایش ایمنی و بهبود وضعیت حمل و نقل استان شده می‌توان به افزایش مراکز معاینه فنی از دو به سه مرکز، نصب و راه اندازی ۶۰ دوربین کنترل سرعت و شش دوربین پلاک‌خوان ، راه اندازی دو تابلوی راهنمای ترافیکی در سلفچگان و آزادراه قم - تهران ، افزایش دستگاه‌های تردد شمار آنلاین از ۴۲ به ۷۰ دستگاه، ارتقای دو دستگاه توزین در حین حرکت به سیستم پلاک خوانی و کنترل سرعت، آموزش مدیران شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان به میزان ۴۰۰۰ نفر دوره و  اجرای طرح محاسبه میزان ماندگاری زائرین در قم همچنین پیگیری احداث هاب حمل و نقلی استان اشاره کرد . یکی از مهمترین توفیقات برای افزایش ایمنی محورهای استان اجرای طرح ۹ مرحله‌ای ایمن‌سازی ۱۷ مدرسه حاشیه راه بوده که تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد .

وی توضیح داد: این طرح شامل اقدامات فرهنگی در قالب آموزش ، توزیع کیف و کتاب و دفتر و ... منقش به المان‌های ایمنی و برنامه‌های عملی چون ارتقای ایمنی سطح محورهای جاده‌ای شامل خط‌کشی ، نصب انواع تابلو ، چراغ‌های راهنمایی و ... است که از ابتدای سال جاری در ۱۷ مدرسه حاشیه راه‌های استان عملیاتی شده است . در ابتدا دانش آموزان با قوانین عبور و مرور ، نحوه امداد ‌رسانی به مصدومین که توسط مربیانی از راهداری و حمل و نقل ، پلیس راه و اورژانس ارائه می‌شود آشنا می‌شوند و درادامه در بین آنها اقلامی همچون کیف ، دفتر ، کتاب‌های آموزشی ، بازی‌های مصور و ... منقش به شعارها و المان‌های ایمنی توزیع می‌شود .

جمالی عنوان کرد : اجرای این طرح ششم اردیبهشت شروع شده و تاکنون ۷۰۰ جلد کتاب آموزشی ، ۷۰۰ جلد کتاب بازی مصور ، ۳۰۰۰ جلد دفتر منقش به شعارهای ایمنی و ۷۰۰ کیف المان‌های ایمنی در بین دانش آموزان توزیع شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع دو میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر از مبدا قم جابه‌جا شدند ، گفت : با توجه به اینکه راه‌های مواصلاتی استان محور ارتباط ۱۷ استان کشور است از لحاظ شاخص مسافر عبوری به ازای هرکیلومتر راه برون شهری ، این استان رتبه دوم کشور را دارد .




مطالب مرتبط

کمیسیون‌ ویژه ماده ۱۲ ، پاسخگویی سریع به شکایات مسافران نوروزی هم‌راستا و در تکمیل زنجیره نظارت‌های سازمانی و با هدف رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی و اطمینان‌بخشی نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران فعال است .

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همزمان با اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ (از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲) دریافت اطلاعات مسافران حمل‌ و نقل جاده‌ای در پایانه‌های فروش حضوری ...

|

میزهای ارتباطات مردمی ، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات با محوریت مسئولان بازرسی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور در حال فعالیت هستند . فعالیت میزهای ارتباطات مردمی ، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات از ابتدای اجرای طرح نوروزی در روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ...

|

گذرگاه مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و با مشهد ۲۹۶ کیلومتر است .

|

نظرات کاربران