در حال بارگذاری ...
  • ارتقا رتبه ایران در زمینهٔ کسب‌وکار با حمایت از بخش خصوصی


    طول خطوط بزرگ‌راه‌های کشور در سال ۱۳۹۵ با ۲۷ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۲ به ۱۶ هزار و ۴۶۰ کیلومتر، طول خطوط راه‌های اصلی کشور با ۱۵ درصد رشد به ۲۴ هزار و ۳۷۹ کیلومتر و طول خطوط ریلی کشور با ۱۱ درصد رشد به ۱۱ هزار و ۳۴۰ کیلومتر رسیده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آثار حمایت دولت از بخش خصوصی گفت : این حمایت علاوه بر اینکه باعث بهبود و ارتقا مجدد رتبه زیرساخت کشور در عرصه جهانی می‌شود به‌واسطه آن زمینه ارتقا رتبه ایران در زمینهٔ کسب‌وکار نیز افزایش یابد .

    داود کشاورزیان در خصوص گزارش بانک جهانی مبنی بر تائید ارتقا رتبه زیرساخت حمل‌ونقل اظهار داشت : البته ارتقا رتبه ایران در زمینه زیرساخت ، بیشتر مدیون تلاش‌های همکاران ما در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای کشور است و تنها بخشی از آن به حوزه نگهداری، راهداری و ترانزیت کالا مربوط می‌شود . علی‌رغم اینکه بخش راهداری طی سال‌های اخیر از اعتبارات اندکی برخوردار بود اما اعتبارات مناسبی به ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل اختصاص یافت که شاهد رشد و توسعه راه‌های جدید، بزرگراه‌ها ، آزادراه‌ها و باند دوم هستیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : همچنین اقداماتی مانند تجدید آسفالت و بهسازی رویه راه‌ها ، اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز نیز از جمله اقداماتی است که نقشی در ارتقا رتبه ایران داشته است .

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به سهم بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی در زمینهٔ زیرساخت راه‌ها گفت : خوشبختانه در دولت یازدهم و طی صدارت عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی قرارداد‌های جدیدی با بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت آزادراه‌ها منعقدشده که مراحل مقدماتی خود را طی کرده و بعضاً به تصویب دولت نیز رسیده‌اند .

    کشاورزیان با بیان اینکه «در سال‌های آینده آثار حمایت دولت از بخش خصوصی نمایان می‌شود» تصریح کرد : این حمایت علاوه بر اینکه باعث بهبود و ارتقا مجدد رتبه زیرساخت کشور در عرصه جهانی می‌شود به‌ واسطه آن زمینه ارتقا رتبه ایران در زمینهٔ کسب‌وکار نیز افزایش یابد .

    بر اساس رتبه‌بندی بانک جهانی به لحاظ شاخص عملکرد لجستیک (LPI) رتبه ایران از ۱۱۲ در سال ۲۰۱۲ (۹۲-۱۳۹۱) به ۹۶ در سال ۲۰۱۶ (۹۶-۱۳۹۵) ارتقا یافته است . همچنین ، اندازه زیر شاخص زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایران از ۲.۴۲ در سال ۲۰۱۲ به ۲.۶۷ در سال ۲۰۱۶ افزایش پیداکرده است .

    بر اساس گزارش شاخص‌های کارآمدی سازمان برنامه‌وبودجه ، طول خطوط بزرگ‌راه‌های کشور در سال ۱۳۹۵ با ۲۷ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۲ به ۱۶ هزار و ۴۶۰ کیلومتر، طول خطوط راه‌های اصلی کشور با ۱۵ درصد رشد به ۲۴ هزار و ۳۷۹ کیلومتر و طول خطوط ریلی کشور با ۱۱ درصد رشد به ۱۱ هزار و ۳۴۰ کیلومتر رسیده است .

    به‌علاوه طول خطوط آزادراهی کشور نیز در سال ۱۳۹۵ به ۲ هزار و ۴۴۰ کیلومتر رسیده است که نسبت به سال ۱۳۹۲ معادل ۱۲ درصد رشد دارد .

    در سال ۱۳۹۵ میزان جابجایی بار ریلی کشور ۳۹ میلیون تن و ترانزیت کالا از طریق ریل برابر ۱.۱ میلیون تن و در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای نیز ۳۸۶ میلیون تن کالای داخلی (با بارنامه) و ۷.۵ میلیون تن کالای ترانزیت بوده است . همچنین تخلیه و بارگیری کالا از بندرها کشور در سال ۱۳۹۵ معادل ۱۴۴ میلیون تن بوده و ۸.۶ میلیون تن بار ترانزیتی از پهنه جغرافیایی کشور عبور کرده است که ۷.۵ میلیون تن آن جاده‌ای و ۱.۱ میلیون تن آن ریلی است .




    مطالب مرتبط

    رشد ۴۴ درصدی میزان صادرات ریلی به پاکستان در ۸ ماه ابتدای امسال

    رشد ۴۴ درصدی میزان صادرات ریلی به پاکستان در ۸ ماه ابتدای امسال

    در ۸ ماهه ابتدای امسال ، محموله ۱۰ هزارتنی کود شیمیایی از ازبکستان به زاهدان و پس از انجام عملیات حمل به کشتی به پاکستان ترانزیت شده است . همچنین در این مدت محموله پنج هزار تنی کاشی صادراتی از مبدأ قزوین نیز از طریق ناوگان ریلی به زاهدان حمل شده که به‌وسیله ناوگان ریلی پاکستان ...

    |

    توسعه بنادر و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با همکاری سایر سازمان ها

    توسعه بنادر و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با همکاری سایر سازمان ها

    تحریم در برخی از بخش ها مشکلاتی را برای فعالیت بنادر ایجاد کرده است و در برخی از موارد هم فعالیت بنادر کاهش یافته است اما این معضل جدی نیست و قطعا با سابقه مدیریتی که وزیر راه و شهرسازی جدید دارد ، می تواند از این بحران ها عبور کند .

    |

    بندر چابهار مسیری مناسب برای ترانزیت و صادرات پنبه و منابع غنی معدنی ازبکستان

    بندر چابهار مسیری مناسب برای ترانزیت و صادرات پنبه و منابع غنی معدنی ازبکستان

    چابهار به عنوان بندری اقیانوسی می‌تواند مسیر مناسبی برای انتقال ، ترانزیت و صادرات پنبه و منابع غنی معدنی ازبکستان باشد ؛ هم‌چنین چابهار مسیری مطمئن و به صرفه برای رسیدن تبادلات تجاری هند و ازبکستان به دو میلیارد دلار در سال بر اساس توافق دو کشور است .

    |

    نظرات کاربران