در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • ارتقا رتبه ایران در زمینهٔ کسب‌وکار با حمایت از بخش خصوصی


    طول خطوط بزرگ‌راه‌های کشور در سال ۱۳۹۵ با ۲۷ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۲ به ۱۶ هزار و ۴۶۰ کیلومتر، طول خطوط راه‌های اصلی کشور با ۱۵ درصد رشد به ۲۴ هزار و ۳۷۹ کیلومتر و طول خطوط ریلی کشور با ۱۱ درصد رشد به ۱۱ هزار و ۳۴۰ کیلومتر رسیده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آثار حمایت دولت از بخش خصوصی گفت : این حمایت علاوه بر اینکه باعث بهبود و ارتقا مجدد رتبه زیرساخت کشور در عرصه جهانی می‌شود به‌واسطه آن زمینه ارتقا رتبه ایران در زمینهٔ کسب‌وکار نیز افزایش یابد .

    داود کشاورزیان در خصوص گزارش بانک جهانی مبنی بر تائید ارتقا رتبه زیرساخت حمل‌ونقل اظهار داشت : البته ارتقا رتبه ایران در زمینه زیرساخت ، بیشتر مدیون تلاش‌های همکاران ما در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای کشور است و تنها بخشی از آن به حوزه نگهداری، راهداری و ترانزیت کالا مربوط می‌شود . علی‌رغم اینکه بخش راهداری طی سال‌های اخیر از اعتبارات اندکی برخوردار بود اما اعتبارات مناسبی به ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل اختصاص یافت که شاهد رشد و توسعه راه‌های جدید، بزرگراه‌ها ، آزادراه‌ها و باند دوم هستیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : همچنین اقداماتی مانند تجدید آسفالت و بهسازی رویه راه‌ها ، اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز نیز از جمله اقداماتی است که نقشی در ارتقا رتبه ایران داشته است .

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به سهم بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی در زمینهٔ زیرساخت راه‌ها گفت : خوشبختانه در دولت یازدهم و طی صدارت عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی قرارداد‌های جدیدی با بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت آزادراه‌ها منعقدشده که مراحل مقدماتی خود را طی کرده و بعضاً به تصویب دولت نیز رسیده‌اند .

    کشاورزیان با بیان اینکه «در سال‌های آینده آثار حمایت دولت از بخش خصوصی نمایان می‌شود» تصریح کرد : این حمایت علاوه بر اینکه باعث بهبود و ارتقا مجدد رتبه زیرساخت کشور در عرصه جهانی می‌شود به‌ واسطه آن زمینه ارتقا رتبه ایران در زمینهٔ کسب‌وکار نیز افزایش یابد .

    بر اساس رتبه‌بندی بانک جهانی به لحاظ شاخص عملکرد لجستیک (LPI) رتبه ایران از ۱۱۲ در سال ۲۰۱۲ (۹۲-۱۳۹۱) به ۹۶ در سال ۲۰۱۶ (۹۶-۱۳۹۵) ارتقا یافته است . همچنین ، اندازه زیر شاخص زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایران از ۲.۴۲ در سال ۲۰۱۲ به ۲.۶۷ در سال ۲۰۱۶ افزایش پیداکرده است .

    بر اساس گزارش شاخص‌های کارآمدی سازمان برنامه‌وبودجه ، طول خطوط بزرگ‌راه‌های کشور در سال ۱۳۹۵ با ۲۷ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۲ به ۱۶ هزار و ۴۶۰ کیلومتر، طول خطوط راه‌های اصلی کشور با ۱۵ درصد رشد به ۲۴ هزار و ۳۷۹ کیلومتر و طول خطوط ریلی کشور با ۱۱ درصد رشد به ۱۱ هزار و ۳۴۰ کیلومتر رسیده است .

    به‌علاوه طول خطوط آزادراهی کشور نیز در سال ۱۳۹۵ به ۲ هزار و ۴۴۰ کیلومتر رسیده است که نسبت به سال ۱۳۹۲ معادل ۱۲ درصد رشد دارد .

    در سال ۱۳۹۵ میزان جابجایی بار ریلی کشور ۳۹ میلیون تن و ترانزیت کالا از طریق ریل برابر ۱.۱ میلیون تن و در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای نیز ۳۸۶ میلیون تن کالای داخلی (با بارنامه) و ۷.۵ میلیون تن کالای ترانزیت بوده است . همچنین تخلیه و بارگیری کالا از بندرها کشور در سال ۱۳۹۵ معادل ۱۴۴ میلیون تن بوده و ۸.۶ میلیون تن بار ترانزیتی از پهنه جغرافیایی کشور عبور کرده است که ۷.۵ میلیون تن آن جاده‌ای و ۱.۱ میلیون تن آن ریلی است .




    مطالب مرتبط

    راهکارهای مقابله با نا امیدی در فضای رقابتی کریدورهای حمل‌ونقلی

    راهکارهای مقابله با نا امیدی در فضای رقابتی کریدورهای حمل‌ونقلی

    ترانزیت کالا از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای ایران به دلیل مسافت کوتاه‌تر از سایر مسیر‌ها است اما باید در نظر داشته باشیم که صاحبان کالا به دنبال منافع شخصی هستند و حاضر به پرداخت ضرر و زیان به خاطر اخلال در امور ترانزیتی یک کشور نمی‌شوند . لذا برای جذب مشتری در کریدور تراسیکا و ...

    |

    بازدید مشاور معاون اول رئیس جمهوری از پایانه‌های مرزی استان خوزستان

    بازدید مشاور معاون اول رئیس جمهوری از پایانه‌های مرزی استان خوزستان

    پس از بازدیدهای مربوطه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در استانداری خوزستان با حضور معاون استاندار برگزار و ضمن جمع بندی گزارش بازدید میدانی از مرزهای استان و چگونگی رفع مشکلات مربوطه و قول همکاری های لازم از سوی نمایندگان کلیه دستگاهها اظهار امیدواری کرد تا با همدلی ...

    |

    اعلام تعرفه های جدید بندری تا پایان ماه جاری

    اعلام تعرفه های جدید بندری تا پایان ماه جاری

    اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر شمالی کشور سالیانه حدود ۲۵ میلیون تن است در حالی که در سال های اخیر میزان تخلیه و بارگیری در این بنادر از ۶ میلیون تن فراتر نرفته است . این مساله نشان می دهد ، حدود چهار پنجم این ظرفیت خالی است .

    |

    انجام عملیات جابجایی کالا در بنادر هرمزگان به صورت شبانه روزی

    انجام عملیات جابجایی کالا در بنادر هرمزگان به صورت شبانه روزی

    ارائه خدمات الکترونیکی و فعالیت های مبتنی بر فناوری از سالها پیش تاکنون در این اداره کل در حال انجام است و نرم افزارهایی نظیر سامانه جامع دریایی ، سامانه جامع کانتینری موسوم به CCS و سامانه جامع کالاهای جنرال کارگو موسوم به GCOMS بخش زیادی از نیازها و دغدغه های مشتریان را برطرف ...

    |

    نظرات کاربران