در حال بارگذاری ...

آمادگی اداره کل بنادر بوشهر برای حمایت از صادرکنندگان کالا


این پایانه شامل ۲ پست اسکله برای شناورهای کوچک و ۲ پست اسکله برای شناورهای بزرگ است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به طول ۵۰۰ متری اسکله پایانه صادراتی مواد معدنی بوشهر ، مشارکت بیشتر بخش خصوصی را لازمه فعال‌شدن بخش صادرات بیان‌کرد و از آمادگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای حمایت از صادرکنندگان کالا در بنادر استان خبر داد .

با هدف ارتباط موثر و تعامل بیشتر با صاحبان کالا ، نشست مشترکی با حضور مسئولان اتاق بازرگانی استان بوشهر و ایران ، فعالان اتاق بازرگانی و صادرات استان بوشهر برگزار شد .

در این نشست ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گزارش کاملی از عملکرد اداره کل در ارتباط با صادرات و برنامه‌های مرتبط در توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری ارایه نمود .

بنچاری ، مشارکت بیشتر بخش خصوصی را لازمه فعال‌شدن بخش صادرات بیان کرد و از آمادگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای حمایت از صادرکنندگان کالا در بنادر استان خبر داد . اجرای پروژه پایانه صادرات موادمعدنی استان بوشهر از جمله پروژه‌های مدنظر اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای توسعه صادرات استان است که با تدابیر پیش‌بینی شده از سال گذشته زمینه اجرای آن فراهم شده است .

بنچاری با اشاره به طول ۵۰۰ متری اسکله پایانه صادراتی مواد معدنی بوشهر ، بیان کرد : این پایانه شامل ۲ پست اسکله برای شناورهای کوچک و ۲ پست اسکله برای شناورهای بزرگ است .

محمد مهدی بنچاری افزود : اجرای این پروژه و روند احداث آن وضعیت مطلوبی دارد . بر اساس برنامه زمان‌بندی مقرر شده این پروژه در نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد . میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای پایانه صادراتی مواد معدنی بندر بوشهر ۱۹۰ میلیارد ریال است که از طریق جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت پذیرفته است .




مطالب مرتبط

بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است . این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان بتناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت .

|

بر اساس آمارهای دریافتی از بنادر تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی بنادر استان استفاده کردند . با توجه به پیش بینی تمامی تدابیر لازم انتظار می‌رود هموطنان و بویژه هم استانی در قالب طرح گردشگری دریایی روزهای خوش و خاطره‌انگیزی در سواحل استان سپری کنند .

|

با ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور و شتاب گرفتن روند توسعه زیرساخت ها در بنادر استان بوشهر امید می رود میزان تخلیه و بارگیری این استان در سال جدید با رشدی چشمگیر مواجه شود .

|

خروج بیش از ۹۱ درصد کالاهای متروکه رسوبی سنواتی ، خروج تمامی کالا و کانتینر خطرناک متروکه رسوبی سنواتی و پیگیری جهت تعیین تکلیف و خروج سایر کالاهای متروکه از طریق برگزار جلسات مستمر با نهادهای نظارتی و امنیتی از دیگر اقدامات مهم صورت پذیرفته است .

|

عامل اصلی در ترافیک ایجاد شده فعال شدن مجتمع بندری نگین در ترانزیت مشتقات نفتی است که با هدف رونق بندر بوشهر از ماه گذشته عملیاتی شده است .

|

نظرات کاربران