در حال بارگذاری ...

مذاکره با ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کریدور زاگرس


در عملیات ریل‌گذاری همدان به رکورد ریل‌گذاری ۱۷۰۵ متری در یک روز دست یافتیم که این رقم در پروژه راه‌آهن کرمانشاه به ریل‌گذاری ۱۹۵۰ متری در یک روز رسید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تکمیل کریدور شماره ۱۰ به سرمایه‌گذاری شش هزار میلیارد تومانی نیاز داریم اظهار داشت : اواخرخردادماه ریل بهرکمانشاه می رسد و پس از آن اواخر تیرماه ارومیه به راه‌آهن متصل می‌شود و اواخر مردادماه هم ریل به رشت می‌رسد .

خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش بررسی مطلوبیت کریدور شماره ۱۰ و راه‌های تجاری‌سازی آن با اشاره به ویژگی‌های این کریدور تجاری اظهار داشت : یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کریدور شماره ۱۰ این است که کوتاه‌ترین مسیر اتصال ایران به جنوب اروپا از ترکیه و کوتاه‌ترین مسیر اتصال کشورهای اروپایی به آب‌های خلیج فارس است .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه این کریدور از لحاظ ترانزیتی اقتصادی‌ترین کریدور کشورمان محسوب می‌شود گفت : روابط خوبی برای افزایش تعاملات تجاری از طریق این کریدور برقرار کرده‌ایم .

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نقش کریدور شماره ۱۰ در افزایش تعاملات تجاری با کشور عراق گفت : این کریدور در طول محور خود ۱۰ مرز رسمی ایران با کشورهای همسایه را پوشش می‌دهد. کریدور شماره ۱۰ (کریدور بندر امام – مرز بازرگان) از مرز شلمچه تا مرز بازرگان را پوشش می‌دهد و این مرزها را به صورت آنتنی به یکدیگر اتصال می‌دهد . بنابراین با وجود این کریدور آینده خوبی را برای تجارت ایران و عراق پیش‌بینی می‌کنیم .

خادمی با بیان اینکه مطالعات ساخت این کریدور از شش سال گذشته آغاز شده بود ادامه داد : دو سال پیش توانستیم این کریدور را تحت عنوان کریدور شماره ۱۰ به تصویب برسانیم که از بندر امام آغاز و تا شمال غربی کشورمان در مرز بازرگان امتداد پیدا می‌کند .

مذاکره با ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کریدور شماره ۱۰

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه بین شرکت آناس ایتالیا و شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل برای سرمایه‌گذاری در این کریدور اظهار داشت : قرار بر این است که در بخش‌هایی از این کریدور ایتالیایی‌ها سرمایه‌گذاری کنند . در بخش‌های آزادراهی این کریدور ایتالیایی‌ها سرمایه‌گذاری مستقیم دارند و در بخش‌های غیر آزادراهی به صور ت فاینانس همکاری خواهند داشت . نتیجه مذاکرات نهایی با ایتالیایی‌ها اواخر اردیبهشت ماه مشخص می‌شود .

خادمی با بیان اینکه از ۱۴۲۰ کیلومتر کریدور شماره ۱۰ ، ۷۵۰ کیلومتر آن باقی مانده است گفت : پیش‌بینی ما این است که برای ساخت هر یک کیلومتر آزادراه در این کریدور ۱۰ میلیارد تومان و برای ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه ۶ میلیارد تومان هزینه شود با توجه به اینکه ۷۵۰ کیلومتر از این پروژه باقی مانده می‌توان گفت برآورد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه چیزی حدود ۶ میلیارد تومان است .

 

 

خادمی با بیان اینکه اگر با ایتالیایی‌ها به نتیجه برسیم و قرارداد منعقد شود ادامه این کریدور چند ساله ساخته می‌شود اظهار داشت : اگر مذاکرات با ایتالیایی‌ها نتیجه‌بخش نبود دولت می‌تواند سالانه ۱۰۰ کیلومتر از این پروژه را به بهره‌برداری برساند .

معاون آخوندی با اشاره به افتتاح بخشی از کریدور شماره ۱۰ در سال گذشته در چند استان کشور گفت : در سال گذشته توانستیم ۶۵ کیلومتر از کریدور شماره ۱۰ را در کردستان ، ۲۵ کیلومتر در آذربایجان غربی ، ۱۰ کیلومتر در خوزستان و ۱۶۵ کیلومتر در لرستان به بهره‌برداری برسانیم .

اواخر خرداد ریل به کرمانشاه می‌رسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از همدان کدامیک از مراکز استان‌ها به راه‌آهن متصل می‌شوند گفت : از ابتدای این دولت اتصال ۵ مرکز استان را به شبکه سراسری ریلی در دستور کار قرار دادیم که چند روز گذشته (۱۲ اردیبهشت) عملیات ریل‌گذاری راه آهن همدان به اتمام رسید . مراحل استقرار تشکیلات اداری برای بهره‌برداری از راه‌آهن کمی زمان‌بر است به همین دلیل بین اتمام ریل‌گذاری و افتتاح فاصله زمانی ایجاد می شود .

خادمی از اتصال کرمانشاه به شبکه ریلی کشور در اواخر خرداد ماه خبر داد و گفت : ریل‌گذاری ۶۰ کیلومتر از این مسیر باقی مانده است اما طبق زمان‌بندی اعلام شده ریل به کرمانشاه می رسد . برنامه ما این است که اواخر تیرماه ارومیه به شبکه ریلی متصل شود و اواخر مردادماه هم ریل‌گذاری راه‌آهن رشت به اتمام می‌رسد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رکورد زنی در این ۵ پروژه ریلی اظهار داشت : در عملیات ریل‌گذاری همدان به رکورد ریل‌گذاری ۱۷۰۵ متری در یک روز دست یافتیم که این رقم در پروژه راه‌آهن کرمانشاه به ریل‌گذاری ۱۹۵۰ متری در یک روز رسید . در حال حاضر تمام کارخانه‌های تراورس در کشورمان با تمام ظرفیت برای تامین تراورس مورد نیاز پروژه‌های ریلی تولید دارند و روزانه چیزی حدود ۶ کیلومتر ریل‌گذاری در ۵ پروژه ریلی کشورمان انجام می‌شود .

دولت یازدهم با مردم صادق است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه روز گذشته در مراسم افتتاح راه‌آهن همدان گفته شد تردد از این مسیر ریلی از دو ماه دیگر انجام می‌شود توضیح داد : دولت یازدهم با مردم صادق است و هرچند که این راه‌آهن از یک ماه دیگر می‌تواند عملیات مسافرگیری را انجام دهد اما وزیر راه و شهرسازی با در نظر گرفتن ضریب اطمینان بالا این پروسه را دو ماهه اعلام کرد .

خادمی ادامه داد : این مشخص است که استقرار نیروهای اداری باید مدت زمانی صرف شود و به طور قطع این مسیر نیاز به نیروهایی برای فروش بلیط و ارائه خدمات به مردم دارد و همواره وقتی که پروژه‌ای از شرکت سازنده به شرکت بهره‌بردار تحویل داده می‌شود آغاز به کار آن با فاصله زمانی حداقل یک ماهه صورت می‌گیرد .




مطالب مرتبط

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

|

این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

|

نظرات کاربران