در حال بارگذاری ...
  • تکمیل بخشی از کریدور غرب در حوزه آذربایجان غربی طی امسال


    سال گذشته توانستیم ۲۵ کیلومتر از این کریدور را افتتاح کنیم و اکنون ۲۰ کیلومتر از این مسیر را در محور ارومیه - میاندوآب زیر باز ترافیک برده‌ایم .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان اولویت اصلی این اداره کل را در سال جاری تکمیل بخشی از کریدور غرب در حوزه این استان و نیز تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام هشت سال گذشته عنوان کرد .

    داریوش نصر ، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی عنوان کرد : اولویت برنامه‌های این اداره کل در حوزه راهسازی در سال جاری پیشبرد عملیات احداث کریدور غرب است که ۱۸۰ کیلومتر آن در حوزه آذربایجان غربی قرار دارد . این کریدور که پروژه‌ای ملی است در استان آذربایجان غربی از سه راهی ایواوغلی شروع می‌شود و تا میاندوآب و بوکان ادامه دارد . سال گذشته توانستیم ۲۵ کیلومتر از این کریدور را افتتاح کنیم و اکنون ۲۰ کیلومتر از این مسیر را در محور ارومیه - میاندوآب زیر باز ترافیک برده‌ایم ، همچنین در محور ارومیه - ایواوغلی ۷.۵ کیلومتر افتتاح شده و ۱۵ کیلومتر نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد .

    وی همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام هشت سال اخیر خبر داد و گفت : مجموعه طول پروژه‌های در دست احداث استان ۳۲۹ کیلومتر شامل ۴۱ پروژه است که ۱۳۱ کیلومتر آن پروژه بزرگراهی شامل ۱۴ پروژه در محورهای ارومیه - میاندوآب ، ارومیه - سرو ، سلماس - صوفیان ، سلماس - خوی - ایواوغلی و نقده - پیرانشهر است . ۱۶۵ کیلومتر نیز راه اصلی شامل ۲۲ پروژه در محورهای میاندوآب - شاهین‌دژ ، تکاب ، میاندوآب - فسندوز ، میاندوآب-تپه‌رش، پیرانشهر - سردشت ، پیرانشهر - تمرچین و نقده - اشنویه است . همچنین پیگیر اتمام پروژه‌های راه فرعی به میزان ۳۳ کیلومتر شامل پنج پروژه در محورهای تکاب - ایران‌خواه ، چالدران - کشمش‌تپه ، زندان میاندوآب ، خوی - قطور ، بوکان-سد شهید کاظمی و فیرورق - چالدران هستیم .

    نصر با اشاره به وقوع سیل اخیر در آذربایجان غربی خسارت وارد شده به حوزه راهسازی و نگهداری راه‌ها را ۴۱۰ میلیارد ریال و بخش حمل و نقلی را درمجموع ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد .




    مطالب مرتبط

    عدم تمکین برخی بهره‌برداران به مسئولیت‌های خود نسبت به حفظ و نگهداری راه‌ها ، عدم رعایت تناژ و سایر قوانین و مقررات، خرابی‌های بسیار گسترده‌ای در سطح راه‌های شهرستان در حال شکل‌گیری است .

    |

    با گذشت ۴۵ سال از انقلاب امروز شاهد افزایش بزرگراه‌های استان از صفر به ۸۲۸ کیلومتر هستیم . در بخش توسعه راه‌های فرعی نیز شاهد افزایش چشمگیری به میزان شش هزار و ۶۰۰ کیلومتر هستیم . این در حالی است که در دوران پهلوی و ماقبل آن فقط ۷۷ کیلومتر راه فرعی در استان وجود داشت .

    |

    قطعه اول به طول ۴۱ کیلومتر از خرم آباد تا پلیس راه الشتر (مرکز شهرستان سلسله) افتتاح شده و قطعه ۱۹ کیلومتری دوم تا شهر فیروزآباد است که ۱۳ کیلومتر آن زیر بار ترافیک قرار دارد .

    |

    بهسازی ، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور نوگنبد – شمش و بالعکس واقع در محدوده کنارگذر یزد ، با اعتبار هزینه شده ۹۰ میلیارد ریال به طول ۵ کیلومتر ، یکی دیگر از پروژه‌های آماده بهره‌برداری است که برای ۳۸ نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است .

    |

    نظرات کاربران