در حال بارگذاری ...
  • ضرورت استفاده از ظرفیت همکاری های ریلی در خاورمیانه


    تشکیل کارگروه ها و برگزاری کنفرانس ها و کارگاه های تخصصی توسط این اتحادیه در منطقه افق روشنی را برای توسعه همکارهای ریلی کشورهای عضو به وجود آورده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه (UIC) می گوید ، ظرفیت های زیادی برای توسعه همکاری های ریلی در منطقه وجود دارد و این اتحادیه در انسجام همکاری های ریلی بین کشورهای خاورمیانه نقش مهمی ایفا می کند .

    ژان پییر لوبینو روز سه شنبه در نوزدهمین اجلاس اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه در تهران ، افزود : ترکیه پروژه های ریلی زیادی را آغاز کرده است که می تواند برای کشورهای عضو این اتحادیه جذابیت های زیادی داشته باشد و اعضای اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه می توانند این پروژه ها را مورد توجه قرار دهند .

    مدیرکل اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه ، توسعه و تکمیل سیستم های حمل و نقل ریلی ، تبادل اطلاعات فنی بین کشورهای عضو و استانداردهای سازی در بخش حمل و نقل ریلی را از مهمترین برنامه های این اتحادیه برای فعال شدن جاده ابریشم و کریدور دنیای اسلام برای دسترسی به راه ریلی فرا اروپا عنوان کرد .

    وی خواستار استفاده از تکنولوژی های دیجیتالی و قطارهای سریع السیر در حمل و نقل ریلی کشورهای عضو این اتحادیه شد و گفت : در این زمینه قرار است در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اجلاس های منطقه ای در برخی از کشورهای عضو برگزار شود تا تمام مسایل فنی و تکنیکی قطارهای سریع السیر مورد بررسی قرار گیرد .

    در ادامه این مراسم «عیسی آپایدین» رئیس راه آهن ترکیه و رئیس هیات مدیره اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه اظهار داشت : تشکیل کارگروه ها و برگزاری کنفرانس ها و کارگاه های تخصصی توسط این اتحادیه در منطقه افق روشنی را برای توسعه همکارهای ریلی کشورهای عضو به وجود آورده است.

    وی ، از همکاری های جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه تمجید کرد و با اشاره به اینکه اجلاس قبلی این اتحادیه در سال ۲۰۱۶ در اردن برگزار شد ، گفت : نوزدهمین اجلاس در تهران برگزار می شود و قرار است اجلاس دیگری در ۲۰ تیرماه امسال در استانبول و اجلاس دیگری در سال ۲۰۱۸ در زمینه راهکارهای توسعه قطارهای سریع السیر در منطقه در آنکارا برگزار شود .

    رئیس راه آهن ترکیه اظهار داشت : در اجلاس ۲۰۱۸ آنکارا که با حضور متخصصان و کارشناسان قطارهای سریع السیر برگزار خواهد شد ، تمام مسایل فنی و زیرساخت های مورد نیاز قطارهای سریع السیر ارائه خواهد شد و انتظار داریم تمام کشورهای عضو اتحادیه در این اجلاس شرکت کنند .

    نوزدهمین اجلاس منطقه ای روسای راه آهن های خاورمیانه با حضور کشورهای سوریه ، عراق ، افغانستان ، اردن ، ترکیه و بندر عقبه اردن به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری های لازم در بین کشورهای عضو، امروز در تهران آغاز به کار کرد .




    مطالب مرتبط

    مقرر شد راه‌آهن ترکیه به سرعت نسبت به بازسازی زیرساخت شبکه ریلی خود و رفع آسیب های ناشی از زلزله و همچنین مشکلات پیش آمده به دلیل کاهش سطح آب دریاچه وان اقدام نماید . امیدواریم با بازسازی ، اصلاح و ارتقاء اسکله و همچنین کشتی‌های مربوط به حمل واگن (فری بووت) در دریاچه وان طی یک ...

    |

    در این بازدید که از محورهای ورودی دیلم ، باند دوم کمربندی گناوه ، چهارخطه کمربندی برازجان و احداث باند دوم محور اهرم-برازجان به عمل آمد ، روند اجرایی پروژه های مذکور را مورد بررسی قرار گرفت .

    |

    نظرات کاربران