در حال بارگذاری ...

برگزاری نوزدهمین اجلاس منطقه‌ای UIC خاورمیانه در تهران


اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها (UIC) با داشتن سابقه طولانی فعالیت بیش از ۹۰ سال در تمامی عرصه‌های حمل و نقل ریلی و با برخورداری از دانش تخصصی در نیروهای متخصص به عنوان یک سازمان پیشرو در عرصه حمل و نقل ریلی خود را نهادینه کرده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل راه‌آهن در اجلاس منطقه‌ای UIC خاورمیانه گفت : لازم است تا همکاری‌های ریلی و فنی بیش از پیش تقویت شود و کشورهای منطقه تمرکز بیشتری بر روی پروژه‌های منطقه‌ای و اتصال به هم داشته باشند و از هیچ تلاشی درجهت ارتباط بیشتر بین راه‌آهن‌های خاورمیانه فروگذار ننمایند تا بتوانیم به زودی شاهد یک سیستم یکپارچه حمل و نقل ریلی در منطقه خاورمیانه باشیم .

سعید محمدزاده در نوزدهمین اجلاس منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه (UICRAME) که امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در ساختمان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ضمن خوشامدگویی به حضار جلسه اظهار داشت : ضمن قدردانی از اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های (UIC) بالاخص جناب آقای ژانپیرلوبینو  و ریاست مجمع منطقه‌ای خاورمیانه جناب آقای آپایبین بابت حمایت‌هایی که از دفتر منطقه‌ای خاورمیانه به عمل می‌آمدند خوشنودی خود را از حضور میهمانان عزیز و گرامی ابراز داشته و امیدواریم گردهمایی امروز به همکاری‌های منطقه‌ای ریلی رو به گسترش ما شتابی بیشتر بخشیده و پشتوانه محکمی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های منطقه‌ای پیش‌رو باشد . بسیار خرسندم که بار دیگر فرصتی مهیا شد تا همه دوستان و همکاران از راه‌آهن‌های خاورمیانه و UIC  را ملاقات کنند .

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران بیان داشت : همگان نیک می‌دانیم که اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها (UIC) با داشتن سابقه طولانی فعالیت بیش از ۹۰ سال در تمامی عرصه‌های حمل و نقل ریلی و با برخورداری از دانش تخصصی در نیروهای متخصص به عنوان یک سازمان پیشرو در عرصه حمل و نقل ریلی خود را نهادینه کرده است .

مدیر عامل شرکت راه‌آهن ادامه داد : مجامع منطقه‌ای UIC با هدف گسترش همکاری‌های ریلی میان اعضای منطقه و شناسایی زمینه‌های جدید همکاری بین المللی نقش مهمی را در گسترش ارتباطات بین‌المللی و منطقه‌ای در جهت توسعه حمل و نقل ریلی و افزایش مشارکت راه‌آهن‌‌ها در فعالیت‌ها برنامه‌ها و پروژه‌های UIC بازی می‌کنند .

وی در ادامه تصریح کرد : جای بسی خوشحالی است که مجمع منطقه‌ای خاورمیانه اولین مجمع از شش مجمع منطقه‌ای UIC بود که تشکیل شد و با داشتن ۳۰ عضو توانسته برنامه‌های مدونی در قالب طرح عمل‌های استراتژیک منطقه‌ای طرح عمل سالانه و برنامه‌های کاری منظم تدوین کرده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی منطقه‌ای و نیز برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارها ، کارگاه‌های آموزشی و جلسات منظم افق روشنی برای فعالیت‌ها و اقدامات آتی ترسیم نموده و از مرحله سیاست‌گذاری قدم به مرحله عملی شروع به فعالیت‌های فنی گذاشته است که البته دفتر مجمع منطقه‌ای خاورمیانه تهران نقش مهمی را در هماهنگی فعالیت‌های منطقه‌ای و ارتقای آن‌ها ایفا می‌کند .

 

 

محمدزاده با اشاره به هدف اصلی از برگزاری جلسه امروز اظهار داشت : امروز گرد هم آمدیم تا به مرور فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در سطح منطقه‌ای و هم در داخل کشورها بپردازیم و با توجه به نیازها و برنامه‌های موجود ضمن تداوم و ارتقای همکاری‌ها به فعالیت‌ها و همکاری‌های خود جانی تازه و تحرکی دوباره ببخشیم و فعالیت‌های آتی را ترسیم نماییم . در بعد از ظهر امروز نیز با حمایت UIC سمینار فعالیت‌ها و بخش ریل سیستم در طبقه سوم برگزار خواهد شد که حاصل چندین ماه تلاش و همکاری میان راه‌آهن ایران و UIC است لذا از حضار دعوت می‌شود که در این سمینار فنی پرمحتوا شرکت کنند .

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز جشم‌انداز روشنی در توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه پیش روی ماست گفت : نگاهی به پروژه‌های بزرگ و عظیم ریلی که در اکثر کشورهای منطقه‌ در حال برنامه‌ریزی و انجام و سرمایه‌گذاری هستند شاهد این مدعاست با توجه به موقعیت جغرافیایی و مهم خاورمیانه به عنوان پلی بین شرق و غرب در آینده نزدیک شاهد رشد بالای ترافیک ریلی در این منطقه و شکوفایی حمل و نقل ریلی خواهیم بود .

وی تاکید کرد : برای رسیدن به این مهم لازم است تا همکاری‌های ریلی و فنی بیش از پیش تقویت شود و کشورهای منطقه تمرکز بیشتری بر روی پروژه‌های منطقه‌ای و اتصال به هم داشته باشند و از هیچ تلاشی درجهت ارتباط بیشتر بین راه‌آهن‌های خاورمیانه فروگذار ننمایند تا بتوانیم به زودی شاهد یک سیستم یکپارچه حمل و نقل ریلی در منطقه خاورمیانه باشیم .

محمدزاده در پایان سخنان خود ضمن آرزوی توسعه هرچه بیشتر صنعت راه‌آهن و تعامل بیشتر میان کشورهای منطقه و نیز آرزوی موفقیت برای دست‌اندرکاران این عرصه گفت : از زحمات و حمایت‌های لوبینو مدیرکل UIC و آقای ورون مدیر هماهنگ کننده UIC در خاورمیانه و تلاش‌های اعضای مجمع منطقه‌ای خاورمیانه برای توسعه همکاری‌ها تشکر می‌کنم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

|

این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

|

نظرات کاربران