در حال بارگذاری ...
  • نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در چهارمحال و بختیاری


    هم اینک ۲۵۶ دستگاه اتوبوس یا میانگین عمر ۱۰.۵ سال، یک هزار و ۳۲ دستگاه مینی‌بوس با میانگین عمر ۲۸ سال و ۹۰۵ دستگاه سواری با میانگین عمر ۹.۴ سال در استان فعال است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر و کالا در استان چهارمحال و بختیاری نوسازی شد .

    منوچهر سلمان زاده عصر پنجشنبه در رزمایش مشترک پلیس‌راه و راهداری چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل با بیان اینکه نوسازی ناوگان این استان در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل ۲۸ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این استان ضروری است .

    به گفته وی ، با توجه به نبود بستر حمل‌ونقل ریلی و کمبود و محدودیت حمل‌ونقل هوایی در چهارمحال و بختیاری ، حدود ۹۵ درصد جابه‌جایی بار و مسافر در این استان از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود . برخی وسایل نقلیه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری از جمله مینی‌بوس‌ها در چهارمحال و بختیاری متعلق به دهه ۶۰ و ۷۰ بسیار فرسوده است .

    وی تصریح کرد : هم اینک ۲۵۶ دستگاه اتوبوس یا میانگین عمر ۱۰.۵ سال، یک هزار و ۳۲ دستگاه مینی‌بوس با میانگین عمر ۲۸ سال و ۹۰۵ دستگاه سواری با میانگین عمر ۹.۴ سال در استان فعال است . برای تغییر ساختار و نوسازی ناوگان مینی‌بوس در استان از سوی مالکان این نوع ناوگان استقبال و همکاری نمی‌شود .

    سلمان زاده ادامه داد : فعال کردن ۱۵ مجتمع خدمات بین‌راهی به عنوان یکی از الزامات فراهم کردن ایمنی در حمل‌ونقل جاده در این دولت در استان با رشد ۶۷ درصدی روبه‌رو بود .

    رزمایش گشت‌های ایمنی و کنترل محسوس و نامحسوس راهداری و پلیس‌راه با هدف تسهیل عبور و مرور و اهداف پیشگیرانه در ترافیک و تصادفات در شهرکرد برگزار شد.

    امسال برای نخستین سال ۷ اردیبهشت به عنوان روز ملی ایمنی حمل‌ونقل نام‌گذاری شده است .




    مطالب مرتبط

    افزایش ایمنی و کیفیت سفر در نهایت منجر به بهبود خدمات ، رضایتمندی بیشتر و کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات خواهد شد .

    |

    در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

    |

    ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

    |

    در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

    |

    پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند .

    |

    نظرات کاربران