در حال بارگذاری ...
  • حذف هفت نقطه حادثه‌خیز در جاده های خراسان جنوبی


    باند دوم محور بیرجند - قاین به عنوان دغدغه اصلی مردم استان تاکنون ۱۰ کیلومتر در سه قطعه آسفالت شده و برنامه این است که تا پایان شهریورماه ۲۳ کیلومتر از باند دوم این محور به بهره‌برداری برسد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اجرای ۱۵۶ کیلومتر بزرگراه در استان تا پایان نیمه نخست امسال خبر داد .

    مهدی جعفری در اولین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و مدیریت سوانح رانندگی استان خراسان جنوبی که به مناسبت هفتم اردیبهشت‌ماه روز ایمنی و حمل و نقل برگزار شد ، گفت : در سال گذشته ۱۱۷ کیلومتر باند دوم در سطح راه‌های استان اجرا شده است .

    وی به برنامه سال ۹۶ برای تکمیل باند دوم جاده‌های استان اشاره کرد و افزود : تلاش می‌شود تا پایان شهریور ماه امسال ۱۵۶ کیلومتر باند دوم در استان به بهره‌برداری برسد که برای اجرای این پروژه‌ها یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    وی با بیان اینکه از این میزان تاکنون ۴۷ کیلومتر آسفالت شده است، بیان کرد : باند دوم محور بیرجند - قاین به عنوان دغدغه اصلی مردم استان تاکنون ۱۰ کیلومتر در سه قطعه آسفالت شده و برنامه این است که تا پایان شهریورماه ۲۳ کیلومتر از باند دوم این محور به بهره‌برداری برسد .

    اصلاح و بهسازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان

    جعفری اضافه کرد : همچنین تلاش می‌شود تا نیمه نخست امسال ۵۰ کیلومتر در محور دیهوک - راهور و ۱۵ کیلومتر در محور بیرجند - زاهدان به بهره‌برداری برسد . با توجه به اینکه بیشترین کاهش تصادفات در جاده‌های استان مربوط به محورهایی بوده که باند دوم آن‌ها اجرا شده است از این رو برنامه راه و شهرسازی بر این است تا هر چه سریع‌تر باند دوم جاده‌های استان به نتیجه برسد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از اصلاح و بهسازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان طی سال گذشته خبر داد و افزود : همچنین در این مدت ۲۹ کیلومتر راه‌های روستایی در استان به بهره‌برداری رسیده است . امسال نیز بنا داریم ۲۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آماده شود که تاکنون از این میزان ۶۰ کیلومتر تکمیل شده است .

    حذف هفت نقطه حادثه‌خیز

    وی با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش راه‌های استان ، عنوان کرد : در این بخش نیز اجرای ۱۹۲ کیلومتر راه آسفالته برای استان تعریف شده بود که از این میزان ۱۷۰ کیلومتر در قالب باند دوم و ۳۹ کیلومتر نیز راه اصلی بوده است . تاکنون از این میزان ۱۵۱ کیلومتر به سرانجام رسیده است .

    جعفری با بیان اینکه همچنین در سال گذشته بر اساس مصوبه کارگروه ایمنی کشور ایمن‌سازی ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان در اولویت کاری قرار گرفت، بیان کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام شده هفت نقطه از این نقاط حادثه‌خیز حذف و اصلاح پنج نقطه دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر ۲۷ قرارداد طرح احداث و بهسازی حوزه راه در استان اصفهان به طول ۱۶۵.۲۰ کیلومتر در حال اجراست که این طرح‌ها شامل احداث و تکمیل راه اصلی ، باند دوم ، تقاطع غیر همسطح ، کنارگذر ، تونل و پل ، راه‌سازی و... است .

    |

    با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سی کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد از این‌ رو کمپین ۳۰-۶۰ در نوروز ۱۴۰۳ با تشکیل کمیته‌ای تحت همین عنوان ، علاوه بر برپایی استراحتگاه‌ها جهت ترغیب مسافران به توقف ، نقاط حادثه‌خیز را نیز احصا می‌کند تا اقداماتی مشابه جهت ...

    |

    بهسازی و روکش آسفالت محور کاشان - مشهد اردهال از پل حسنارود تا مشهد اردهال به طول ۶.۵ کیلومتر ، محور مشهد اردهال به کاشان محدوده سه راهی چنار تا سه راهی نیاسر به طول ۷ کیلومتر و ۸.۵ کیلومتر از محور کاشان به برزک و یک کیلومتر از محور قدیم کاشان - قم با همت و پیگیری اداره کل راهداری ...

    |

    در اجرای پروژه‌های راهسازی رعایت استاندارد مورد تاکید است . باید اجرای پروژه‌ها را به پیمانکاران با تجربه و قوی بسپاریم تا متحمل هزینه‌های سنگینی برای بهسازی مجدد نشویم .

    |

    راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران