در حال بارگذاری ...
  • تلاش پلیس راه آهن برای تامین امنیت خطوط ریلی


    برخورداری از یک شبکه راه‌آهن ایمن و بدون هرگونه ناامنی در هر کشوری می‌تواند ظرفیت بی‌همتایی را برای جذب گردشگران خارجی فراهم آورده و منجر به رونق اقتصاد گردشگری شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، فرمانده پلیس راه آهن کشور به نظارت کامل این پلیس بر حمل و نقل ریلی تاکید کرد .

    سردار «علیرضا اکبرشاهی» ، فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به نقش موثر شبکه ریلی در رونق گردشگری گفت : پلیس راه آهن در راستای تامین امنیت خطوط ریلی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند چرا که معتقدیم توجه به امنیت سفرهای ریلی در رونق اقتصاد گردشگری و تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی کار آمد است .

    وی با اشاره به اینکه از آغاز سال ۱۳۹۶ در سه مرحله قطارهایی حامل گردشگران خارجی و در قالب تورهای گردشگری "عقاب طلایی" و "هزار و یک شب" با گردشگرانی از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی وارد کشور شده ، اظهار کرد : تمامی سفرهای این گردشگران در حوزه استحفاظی پلیس راه‌آهن، بدون هیچ مورد خاصی انجام و آنها در امنیت و آرامش کامل از نقاط گردشگری و امکنه تاریخی سطح کشور بازدید کرده‌اند .

    اکبرشاهی افزود : نخستین قطار گردشگری از این نوع ، قطار "عقاب طلایی" بود که در دوازدهمین روز از فروردین ماه سال جاری ، از طریق مرز ریلی سرخس وارد خاک ایران شد و پس از انجام تشریفات قانونی و گمرکی ، به سمت ایستگاه راه آهن مشهد حرکت کرد و تعداد ۴۶ نفر از گردشگران خارجی از کشورهای آسیایی ، اروپایی و آمریکایی که از مرز هوایی وارد کشور شده بودند را با خود به مشهد برد . گردشگران خارجی پس از بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی شهرهای مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، اراک، شوش، گرمسار و تهران در ایستگاه راه آهن تهران از قطار پیاده شده و با عزیمت به فرودگاه امام از طریق مرز هوایی ایران را ترک کردند .

    وی ادامه داد : دومین گروه از گردشگران خارجی را ۳۳ نفر و به همراه ۴۵ خدمه خارجی تشکیل می‌دادند که از طریق مرز هوایی وارد کشور شده و با حضور در ایستگاه راه آهن تهران با قطار عقاب طلایی به ایرانگردی و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی سطح کشور پرداختند که نخستین مقصد آنها نیز شهر مقدس مشهد بود .

    این مقام ارشد انتظامی درباره سومین گروه از گردشگران خارجی نیز اظهار کرد : این گروه ۴۷ نفره و همراهی دو خدمه در قالب تور گردشگری هزار و یک شب از کشورهای آلمان ، سوئیس ، روسیه ، مکزیک ، ترکیه ، فنلاند و دانمارک در  ۲۵ فرودین امسال از طریق مرز هوایی وارد کشور شده و پس از انجام تشریفات قانونی و گمرکی در ایستگاه راه آهن تهران حضور پیدا کردند . این گردشگران بوسیله قطار "ریل‌باس" اختصاصی از مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرهای تهران، گرمسار، شمال، مشهد مقدس، طبس، کرمان، یزد، اصفهان و شیراز بازدید کردند .

    سردار اکبرشاهی خاطرنشان کرد : پلیس راه آهن کشور با آماده باش کامل بر مسیر تردد قطارهای گردشگران به ویژه در ایستگاه‌های محل توقف نظارت دارد و همچنین با برپایی گشت‌های محسوس و نامحسوس در طول مسیر به جهت پیشگیری از هرگونه رخداد نامطلوب احتمالی برای این قطارها ، کلیه اقدامات مناسب و لازم را انجام می دهد و به لطف پروردگار و تلاش بی‌دریغ همکاران  بدون هیچ گونه دشواری خاصی گردشگران خاک میهن عزیزمان را ترک کردند .

    این مقام ارشد انتظامی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه برخورداری از یک شبکه راه‌آهن ایمن و بدون هرگونه ناامنی در هر کشوری می‌تواند ظرفیت بی‌همتایی را برای جذب گردشگران خارجی فراهم آورده و منجر به رونق اقتصاد گردشگری شود که بی تردید در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی‌ است ، تصریح کرد : بر همین اساس پلیس راه‌آهن کشور از هیچ تلاشی برای عمل کردن به منویات فرمانده معظم کل قوا در این مورد فروگذار نخواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه این بود که حدود یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت می‌کرد که امروز بعد از ده‌ها سال و با بررسی ۶ ماهه و با یک اقدام انقلابی ، در آبان و آذر حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ...

    |

    در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۶۸۵ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۶۴۵ واگن باری نو ، ۱۰ دستگاه لکوموتیو نو ، ۵ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده ، ۲ واگن مسافری نو و ۲۳ واگن مسافری بازسازی شده است .

    |

    با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی از جمله کاهش مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی و همچنین در راستای حمایت از کالای ایرانی ، رونق اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی ، افزایش صادرات از طریق شبکه ریلی ، سبب افزایش درآمد واحدهای تولیدی و همچنین جذب بازارهای جدید در کشورهای آسیای میانه ...

    |

    نظرات کاربران