کاهش شکایات مردم از راه آهن در طرح نوروزی ۹۶
با اطلاع رسانی شرکت راهآهن شاهد رشد تماسهای مردم با سامانه صدای مسافر بودیم و اعلام میکنیم تماسهای بیشتری از جانب مردم و مسافران مد نظر ماست .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن انجام نظرسنجی از قطارهای دارای انتقاد و پیشنهاد در طرح نوروزی ۹۶ را جز برنامههای شرکت در ابتدای سال ۹۶ عنوان کرد و گفت : با توجه به برقراری ۵۲۹ هزار و ۵۳۰ تماس در سال ۹۵ که ۱.۵ درصد آن مربوط به شکایات و پیشنهادات بوده است و سهم انتقادات از مجموع تماسها در ایام نوروز در میابیم که کاهش شکایات به معنای رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده از سوی راهآهن است .
علی کاظمی منش با اشاره به برنامههای دفتر تنظیم مقررات و بازار در سال جاری بیان داشت : با برنامهریزی برای انجام نظرسنجی در مورد قطارهای دارای انتقاد و پیشنهاد در طول تعطیلات نوروزی ، از ابتدای سال ۹۶ با آموزش کارشناسان سامانه ۵۱۴۹ برای انجام نظرسنجی تخصصی و تماس با بخشی از مسافران همان قطارها در راستای افزایش کیفیت و رضایتمندی اقدام شد . با اطلاع رسانی شرکت راهآهن شاهد رشد تماسهای مردم با سامانه صدای مسافر بودیم و اعلام میکنیم تماسهای بیشتری از جانب مردم و مسافران مد نظر ماست .
کمتر از یکدرصد تماسهای دریافتی برای شکایت بود
مدیرکل دفتر برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن با بیان اینکه از مجموع تماسهای برقرار شده در ایام نوروز امسال ، کمتر از یک درصد مربوط به شکایات ، پیشنهادها و تقدیر از ماموران بوده است ، گفت : بیش از ۹۹ درصد از تماسهای مردم در مورد جویا شدن ساعت حرکت ، موقعیت قطارها ، امکانات ایستگاهها و آژانسهای فروش بلیت بوده است . با توجه به برقراری ۵۲۹ هزار و ۵۳۰ تماس در سال ۹۵ که ۱.۵ درصد آن مربوط به شکایات و پیشنهادات بوده است و سهم انتقادات از مجموع تماسها در ایام نوروز در میابیم که کاهش شکایات به معنای رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده از سوی راهآهن است .
وی با اشاره عملکرد سامانه صدای مسافر راهآهن (۵۱۴۹) در نوروز ۹۶ اظهار داشت : سامانه ۵۱۴۹ یکی ازموفق ترین سامانهها در عمر سه ساله خود به شمار می رود . در سفرهای نوروزی ۹۶ بیش ۴۰ هزار و ۲۰۰ تماس از سوی شهروندان با این سامانه برقرار شد . تعداد تماسهای مردم با این سامانه در طرح نوروزی ۹۵ برابر ۳۵ هزار و ۹۷۰ تماس بود .
مدیرکل دفتر برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن خاطرنشان کرد : شماره تماس ۰۲۱۵۱۴۹ به صورت ۲۴ ساعته پذیرای پیشنهادات ، انتقادات ، شکایات و تقدیر مردم و مسافران قطارهای مسافری است و در خصوص تمامی موضوعات مرتبط سفر با قطار به صورت ۲۴ ساعته اطلاع رسانی میکند .