در حال بارگذاری ...

افزایش روند ترانزیت کالا از گمرک خرمشهر


گمرک و بندر خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده اند . گمرک خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی ، مهمترین و فعال ترین گمرک کشور بود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل گمرک خرمشهر گفت : سال گذشته ۲۹ هزار کالا از گمرک خرمشهر ترانزیت شد .

عارف باوی افزود : حجم ترانزیت خارجی کالا با مبداء و مقصد خرمشهر و ترانزیت خارجی با مرز خروجی شلمچه به مقصد عراق در سال ۱۳۹۵ ، ۹۲  هزار تن به ارزش ۲۸۱ میلیون دلار بود که سهم گمرک خرمشهر از این میزان ترانزیت خارجی ۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار گزارش شده است .

مدیرکل گمرک خرمشهر در ادامه افزود : بیشتر کالاهای ترانزیت خارجی با مبدا و مقصد خرمشهر شامل وسایل نقلیه موتوری ، خودروهای سواری ، ظروف شیشه ای ، ماشین های ریخته گری ، شیر آلات و لوازم بدکی خودرو بوده است . کالاهای ترانزیت خارجی نیز از کشورهای عراق ، ترکیه ، مقدونیه ، ترکمنستان و ارمنستان بوده است .

در سال های اخیر روند ترانزیت کالا از گمرک خرمشهر به دلیل دسترسی به آبهای آزاد و خطوط ریلی و نزدیکی به عراق رو به افزایش بوده است .

گمرک و بندر خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده اند . گمرک خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی ، مهمترین و فعال ترین گمرک کشور بود .




مطالب مرتبط

روزانه به‌ طور متوسط ۵۷۰ دستگاه کامیون از این پایانه‌های مرزی تردد صورت‌می‌گیرد که تلاش می‌شود این میزان در سال جاری افزایش یاید .

|

مبادی بندر شهید رجایی ، پرویزخان ، باشماق ، بازرگان ، سرخس ، بیله سوار ، جلفا ، آستارا ، بندر لنگه و بندر آستارا ، عمده ترین دروازه های ترانزیت خارجی کشور هستند .

|

در سال ۱۴۰۲ همچنین ۲۷۱ هزار و ۱۶۶ نفر مسافر در بنادر استان جابجا شد که در این شاخص نسبت به سال ماقبل آن رشد ۸.۷ درصدی حاصل شده است . در سال گذشته متوسط شناورهای ورودی و خروجی در بنادر استان ۷ هزار و ۴۰۰ فروند بود که از این شمار حدود پنج هزار شناور زیر یک هزار تن بوده است .

|

در سال ۱۴۰۲ ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویزخان ۳۶۸ درصد و از مبدا گمرک باشماق ۵۷ درصد افزایش داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از پایانه مرزی پنج‌گانه استان طی ۱۱ ماهه ...

|

نظرات کاربران