در حال بارگذاری ...

کسب رتبه نخست جابجایی مسافر توسط راه‌آهن خراسان


قطار بین المللی نخجوان – مشهد ۲ روز در هفته به صورت رفت و برگشت راه اندازی و قطارهای مسافری لوکس ۵ ستاره از ۴ رام در نوروز ۹۵ به ۸ رام در نوروز ۹۶ رسید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه آهن خراسان از جابجایی ۸۴۲ هزار و ۳۵۳ مسافر و زائر معزز امام رضا(ع) در ایام پیک نوروز ۹۶ و کسب رتبه نخست جابجایی مسافر توسط راه‌آهن خراسان در این ایام در راه آهن کشور خبر داد .

محمدهادی ضیایی مهر افزود : طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه داشته و تعداد مسافرین ورودی و خروجی قطارهای نوروزی و زائرین امام هشتم (ع) در این ایام ۸۴۲ هزار و ۳۵۳  نفر بوده  که شاهد رشد یک درصدی جابجایی مسافر در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم . ۵۰ درصد سفرهای نوروزی ریلی کشور در ایام طرح نوروزی از ۲۶ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مسیر خراسان رضوی و مقصد مشهد برنامه‌ریزی و اختصاص یافته که این مسافران در مجموع با یک هزار و ۹۷۴ رام قطار به صورت ورودی و خروجی جابجا شده اند .

مدیرکل راه آهن خراسان تصریح کرد : در این ایام ۹۸ درصد قطارهای مسافری اعزامی از مبداء مشهد به صورت مقرر و راس ساعت تنظیمی اعزام و تنها ۲ درصد از قطارهای اعزامی با اندکی تاخیر اعزام که میانگین تاخیر از مبدا مشهد نسبت به کل قطارهای اعزامی کمتر از ۳۰ ثانیه بوده است که به لطف خداوند متعال و عنایت خاصه همیشگی امام رضا(ع) و تلاش جمعی کارکنان این مجموعه در بخشهای دولتی و خصوصی هیچگونه مشکلی در تردد روان قطارهای مسافری ورودی و خروجی پیش نیامده و ۱۰۰ درصد برنامه از قبل تنظیمی، عملیاتی و اجرایی گردید .

مهندس ضیایی مهر تاکید کرد: زمان سیر قطارهای مسافری در مسیر تهران – مشهد و بالعکس در نوروز ۹۶ به حدود ۱۰ ساعت رسید که این زمان در نوروز سال گذشته ۱۱.۵ ساعت بوده و همچنین میانگین عمر ناوگان مسافری در نوروز امسال در مسیر مشهد به ۲۴ سال رسید در حالیکه در نوروز ۹۵ حدود ۳۰ سال بوده که در واقع میانگین عمر ناوگان مسافری ریلی در مسیر ریلی مشهد در نوروز امسال ۶ سال جوانتر شده است .

وی با اشاره به افزایش ظرفیت برخی از مسیر های پرتقاضا مانند مسیر مشهد - بندرعباس ، مشهد – یزد ، مشهد – قم ، مشهد – کرج ، مشهد – قزوین ، مشهد – اهواز و مشهد- تبریز گفت : در ایام مذکور قطار بین المللی نخجوان – مشهد ۲ روز در هفته به صورت رفت و برگشت راه اندازی و قطارهای مسافری لوکس ۵ ستاره از ۴ رام در نوروز ۹۵ به ۸ رام در نوروز ۹۶ رسید .

 

 

مدیرکل راه‌آهن خراسان اذعان داشت : برای ارتقاء کیفی سطح خدمات در ایستگاههای مسیر ریلی راه آهن خراسان به ویژه در خصوص نمازخانه های مسیر، ۵ باب نمازخانه موجود در مسیر، توسعه و بازسازی و ۳ باب نمازخانه جدید الاحداث در ایستگاههای عطار( مجاورت شهرستان فیروزه) ، کاشمر(منطقه دیزباد نیشابور) و سلام (مجاورت منطقه تپه سلام مشهد) در مجموع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسید که باعث انجام به موقع فریضه نماز ، کاهش توقفات قطارهای مسافری و در نهایت رضایت مندی مسافرین و زائرین نوروزی گردید .

مهندس ضیایی مهر خاطر نشان ساخت : در نوروز ۹۶ شاهد ورود دومین قطار گردشگری بین المللی از مرز سرخس به کشور با ۴۷ گردشگر آمریکایی ، اروپایی و آسیایی بوده ایم که گردشگران مذکور با قطار ویژه به مدت یک هفته از اماکن تاریخی و گردشگری کشورمان در شهرهای مشهد ، کرمان ، یزد ، اصفهان ، شیراز و تهران بازدید به عمل آوردند .

وی همچنین از توزیع بیش از ۱۵ هزار بن غذای متبرک امام رضا(ع) در داخل قطارهای وارده به مشهد با مساعدت و همکاری آستان قدس رضوی در ایام مذکور نیز خبر داد.

مهندس ضیایی مهر در پایان در خصوص برگزاری نمایشگاه خادمین شهر بهشت در ایستگاه راه آهن مشهد گفت : این نمایشگاه با محوریت برنامه های فرهنگی شامل غرفه های یادمان شهدا ، طب اسلامی، عفاف و حجاب، مشاوره خانواده و نقاشی کودکان بوده که با اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی و اهداء جوایز متعدد و پذیرایی از مراجعین جهت رفاه و در راستای خدمت رسانی و آشنایی بیشتر مسافرین و زائرین حضرت رضا(ع) با آموزه های دینی و معارف اسلام  و آیین های ملی و مذهبی، همراه با ارایه خدمات متنوع رایگان با همکاری شهرداری مشهد در سالن ایستگاه راه آهن مشهد برگزار شد .




مطالب مرتبط

۶۴ درصد سفرها برون استانی و ۳۶ درصد آن‌ها درون استانی بودند ، همچنین ۸۵ درصد آن‌ها با سواری ، ۱۳ درصد با مینی بوس و دو درصد نیز با اتوبوس صورت گرفته است .

|

تعداد جابجایی مسافران قطارهای حومه ای در بهمن ماه سال جاری ۲۴ هزار و ۸۵۱ نفر بوده و ضریب اشغال قطارهای حومه ای در این ماه ۹۹ درصد بوده است .

|

تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۸ نفر بوده که این مسافران در مجموع با ۲۵ هزار و ۲۰۴ رام قطار به‌صورت ورودی و خروجی در این ایام جابه‌جا شده‌اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن زاگرس از جابجایی بیش از ۳۲ هزار نفر مسافر در راه آهن زاگرس خبر داد .

|

از این میزان ، ۷۱۰ هزار تن کالای ترانزیتی بوده که حاکی از رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است . ۶۲۰ هزار تن کالای صادراتی نیز از مبدا راه آهن خراسان بارگیری شده که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است .

|

نظرات کاربران