در حال بارگذاری ...

۲۳ درصد رشد در تخلیه و بارگیری در راه آهن یزد


هر شبانه روز ۳۲ رام قطار مسافری در محدوده این اداره کل تردد می کنند که ظرفیت این قطارها بالغ بر ۱۳ هزار نفر مسافر است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه آهن یزد از رشد ۲۳ درصدی میزان تخلیه و بارگیری مواد معدنی و محموله طی سال گذشته خبر داد .

سیدمصطفی داودی درباره عملکرد تخلیه و بارگیری راه آهن یزد در سال گذشته ، گفت : طی سال ۹۵ ، مقدار ۱۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تن بار به وسیله ۱۹۰ هزار دستگاه واگن از مبادی معادن چادرملو ، چغارت و کارخانه گندله سازی اردکان بارگیری و به کارخانه های فولاد خراسان ، اهواز ، اصفهان و بخشی نیز جهت صادرات به بندرعباس ارسال شد که نسبت به سال ۱۳۹۴ ، ۲۳ درصد رشد داشته است . طی مدت مذکور تن کیلومتر بار خالص حمل شده ، ۵ میلیارد و ۱۲۶ میلیون بوده که ۲۱ درصد به نسبت سال ۹۴ رشد داشته و تن کیلومتر بار ناخالص حمل شده ۸ میلیارد و ۸۱۸ میلیون بوده که ۱۸ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ به ثبت رسیده است .

وی افزود : طی این مدت ۴ میلیون و ۳۱۰ هزار تن محموله ؛ از قبیل گندله ، کنستانتره ، کانتینر و ... در این اداره کل تخلیه شده که نسبت به سال ۹۴ ، ۸۵ درصد افزایش داشته است .

داودی در ادامه افزود : هر شبانه روز ۳۲ رام قطار مسافری در محدوده این اداره کل تردد می کنند که ظرفیت این قطارها بالغ بر ۱۳ هزار نفر مسافر است . با توجه به نیاز استان در ایام نوروز سال جاری، یک رام قطار مسافری در مسیر یزد- مشهد و بالعکس اضافه و موجب افزایش ۱۰۰ در صدی ظرفیت جابه جایی مسافر در این مسیر شد .




مطالب مرتبط

یکی از برنامه‌ها در بندر امام خمینی(ره) ایجاد یک شهر لجستیکی کشور است ؛ از این رو لازم است نقش بندر امام خمینی (ره) از عملیات تخلیه و بارگیری کالاها فراتر رفته و با افزایش فعالیت‌های تولیدی و دارای ارزش افزوده به سمت بنادر نسل سوم و چهارم حرکت کند .

|

نظرات کاربران