در حال بارگذاری ...

ورود قطار گردشگری بین المللی عقاب طلایی به ایران


از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران ، هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه آهن خراسان گفت : پنجمین قطار گردشگری بین المللی عقاب طلایی شنبه شب از طریق مرز ریلی سرخس وارد ایران شد .

محمد هادی ضیایی مهر افزود: این قطار با ۲۷ خدمه و ۴۷ مسافر از قاره های اروپا ، آسیا و آمریکا چهارم فروردین ماه جاری سفر خود را از مسکو پایتخت روسیه آغاز کرده و پس از بازدید از کشورهای قزاقستان ، ازبکستان و ترکمنستان وارد جمهوری اسلامی ایران شدند . مسافرین این قطار به مشهد مقدس وارد می شوند و در مدت یک هفته با سفر به شهرهای کرمان ، یزد ، اصفهان ، شیراز و تهران از جاذبه های گردشگری کشورمان دیدن می کنند .

ضیایی مهر خاطر نشان کرد : ورود این قطار به کشور در راستای توسعه گردشگری ریلی بین المللی و استفاده از ظرفیت کریدورهای ریلی جمهوری اسلامی ایران از طریق کشورهای آسیای مرکزی صورت می گیرد . واگن های ویژه این قطار گردشگری پس از ورود به ایران ، با لوکوموتیو راه آهن جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را در کشور می پیمایند .

چهارمین سری از قطارهای گردشگری عقاب طلایی۳۰ آبان ماه سال گذشته از همین مسیر وارد کشور شده بود .

سرخس با بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع وسعت در مرز ایران و جمهوری ترکمنستان واقع شده و ۱۸۰ کیلومتر با مشهد فاصله دارد .

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران ، هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است .




مطالب مرتبط

تعداد جابجایی مسافران قطارهای حومه ای در بهمن ماه سال جاری ۲۴ هزار و ۸۵۱ نفر بوده و ضریب اشغال قطارهای حومه ای در این ماه ۹۹ درصد بوده است .

|

تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۸ نفر بوده که این مسافران در مجموع با ۲۵ هزار و ۲۰۴ رام قطار به‌صورت ورودی و خروجی در این ایام جابه‌جا شده‌اند .

|

از این میزان ، ۷۱۰ هزار تن کالای ترانزیتی بوده که حاکی از رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است . ۶۲۰ هزار تن کالای صادراتی نیز از مبدا راه آهن خراسان بارگیری شده که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است .

|

تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۲ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۱۷ نفر بوده که از این تعداد ، ۴۵ هزار و ۳۰۸ نفر مسافران خارجی بوده‌اند .

|

با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی از جمله کاهش مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی و همچنین در راستای حمایت از کالای ایرانی ، رونق اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی ، افزایش صادرات از طریق شبکه ریلی ، سبب افزایش درآمد واحدهای تولیدی و همچنین جذب بازارهای جدید در کشورهای آسیای میانه ...

|

نظرات کاربران