در حال بارگذاری ...
  • ۱۱ درصد افزایش سفرهای نوروزی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای


    سفرهای نوروزی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزیر راه و شهرسازی همزمان با آخرین روز تعطیلات نوروز از مرکز مدیریت راه‌های کشور بازدید کرد و در این بازدید اعلام شد ۱۲۹ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۶۷۲ تردد در ایام نوروز ثبت شده است .

    عباس آخوندی در بازدید روز ۱۳ فروردین از مرکز مدیریت راه‌های کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت : دوربین‌های ثبت تردد در جاده‌های منتهی به تهران نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰۰ هزار خودرو در روزهای پایانی تعطیلات به تهران باز می‌گردند .    

    در این بازدید رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور به ارایه گزارشی از سفرهای نوروزی پرداخت و گفت : در ایام نوروز دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای تعداد ۲۷۷ هزار و ۹۸۹ مورد تخلف رانندگی را ثبت کرده‌اند که بیشترین تعداد مربوط به روز ۲۸ اسفند بوده است .

    همچنین بیشترین تردد در جاده‌های کشور در هفتم فروردین ماه صورت گرفته است . در عین حال در ایام نوروز ۵۹۲ هزار و ۱۴۶ سفر با صورت وضعیت از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای انجام شده و از طریق آنها ۶ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۸۵۷ نفر جا به جا شده‌اند .

    یادآور می‌شود سفرهای نوروزی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است .




    مطالب مرتبط

    مازندران از استان‌های مهم و تراز اول در ترددهای جاده‌ای بوده ، از این رو نگاه مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محورهای مواصلانی این استان ویژه و ملی است .

    |

    بیشترین سهم تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ به ترتیب برای استان‌های تهران با ۳۵ درصد، مازندران با ۲۰ درصد و خراسان رضوی با ۶ درصد ثبت شده است .

    |

    روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

    |

    پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات پیش‌رو حکایت دارد و بر این اساس ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی برای خدمات‌رسانی بهینه در سایه تلاش مضاعف همه نیروهای سازمان راهداری اهمیت دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بر اساس پیش‌بینی‌ مرکز مدیریت راه‌های کشور ، با افزایش ۵ درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۳ ، میانگین سفر به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ...

    |

    نظرات کاربران