در حال بارگذاری ...
  • آغاز سفرهای دریایی نوروزی استان بوشهر با ۱۳۰ شناور


    افرادی که از خدمات گشت های دریایی استفاده می کنند در صورت بروز هر گونه سانحه می توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۵۰ شناورهای ناجی را به کمک بطلبند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون دریایی و بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : طرح گشت و مسافرت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با مشارکت ۱۳۰ شناور آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد .

    محمد شکیبی نسب با بیان اینکه ۱۳۰ فروند شناور به مسافران نوروزی استان بوشهر خدمات ارائه می کنند ، اظهار داشت : چهار فروند کشتی مسافربری از مبدا بوشهر و گناوه به خارگ و بالعکس ، ۶ فروند شناور مسافری گردشگری و ۱۲۰ قایق تفریحی به مسافران نوروزی استان بوشهر در سواحل این استان ارائه خدمات می کنند .

    وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۴۰ هزار نفر از گشت های دریایی استان بوشهر استفاده کردند، گفت: پیش بینی شده این آمار در نوروز ۹۶ افزایش داشته باشد .

    شکیبی نسب با اشاره به اینکه برای نوروز ۹۶ نیز طرح نوروزی گشت و مسافرت دریایی اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر تا ۱۵ فروردین ادامه دارد . تصریح کرد : طرح گشت و مسافرت دریایی استان بوشهر در ۱۱ بندر این استان برنامه ریزی شده و بر این اساس اسکله و ایستگاه های مجاز این بنادر برای ارائه خدمات گشت های دریایی مشخص شدند . در شهر بوشهر دو اسکله والفجر و شیلات برای کشتی های مسافربری و پنج اسکله نیز برای ارائه خدمات قایق های تفریحی تعیین شده است .

    وی گفت : در صورت مساعد بودن شرایط جوی دریایی خدمات این گشت ها از طلوع صبح تا غروب آفتاب صورت می گیرد و مسافران و بویژه استفاده کنندگان از جت اسکی نیز به منظور تامین ایمنی لازم باید تنها در محدوده اسکله و ایستگاه های دریایی مشخص شده مبادرت به انجام تورهای دریایی کنند تا در صورت بروز سانحه امکان خدمات دهی بهتر از سوی شناورهای ناجی برای آنها وجود داشته باشد .

    شکیبی نسب با اشاره به اینکه امسال ۶ شناور ناجی محدوده فعالیت های خدمات گردشگری دریایی استان بوشهر را پوشش می دهند گفت : افرادی که از خدمات گشت های دریایی استفاده می کنند در صورت بروز هر گونه سانحه می توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۵۰ شناورهای ناجی را به کمک بطلبند .

    وی با بیان اینکه به دلیل مخاطره آمیز بودن جریان های دریایی استفاده از قایق های پارویی ممنوع است افزود : به منظور حفظ محیط زیست سواحل استان بوشهر نیز امیدواریم همچون سال گذشته شاهد همکاری خوبی از سوی مردم و شهرداری های شهرهای ساحلی استان بوشهر باشیم .




    مطالب مرتبط

    بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است . این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان بتناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت .

    |

    بر اساس آمارهای دریافتی از بنادر تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی بنادر استان استفاده کردند . با توجه به پیش بینی تمامی تدابیر لازم انتظار می‌رود هموطنان و بویژه هم استانی در قالب طرح گردشگری دریایی روزهای خوش و خاطره‌انگیزی در سواحل استان سپری کنند .

    |

    جنس بدنه این شناورها آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر ، عرض ۵ متر ، سرعت ۴۰ گره دریایی و تعداد خدمه ۴ نفر از مشخصات این شناورهاست و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی برای تامین آن ۵.۱ میلیون یورو بوده است .

    |

    با ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور و شتاب گرفتن روند توسعه زیرساخت ها در بنادر استان بوشهر امید می رود میزان تخلیه و بارگیری این استان در سال جدید با رشدی چشمگیر مواجه شود .

    |

    خروج بیش از ۹۱ درصد کالاهای متروکه رسوبی سنواتی ، خروج تمامی کالا و کانتینر خطرناک متروکه رسوبی سنواتی و پیگیری جهت تعیین تکلیف و خروج سایر کالاهای متروکه از طریق برگزار جلسات مستمر با نهادهای نظارتی و امنیتی از دیگر اقدامات مهم صورت پذیرفته است .

    |

    نظرات کاربران