در حال بارگذاری ...
  • آخرین تمهیدات و اقدامات نوروزی فرودگاه‌های سراسر کشور


    فرودگاه‌های تبریز ، مهرآباد ، مشهد ، اهواز ، اصفهان ، کرمان ، یزد ، گرگان ، شیراز و بندرعباس فرودگاه‌هایی هستند که در آن‌ها از وای‌فای رایگان استفاده می‌شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : پیش‌بینی می‌کنیم نوروز امسال ۳۰ هزار و ۵۰۰ سورتی پرواز و نیز بین سه میلیون و ۷۰۰ تا چهار میلیون مسافر را در کل فرودگاه‌های کشور پذیرا باشیم .

    نشست خبری هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص آغاز سفرهای نوروزی پیش از ظهر امروز در سالن CIP فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برگزار شد .

    رحمت الله مه‌آبادی ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در آغاز نشست خبری گفت : بر اساس برآوردهایی که در بخش آمارداریم امسال خود را برای بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ سورتی پرواز آماده کرده‌‌ایم  و بین سه میلیون و ۷۵۰ هزار تا چهار میلیون مسافر را در فرودگاه‌های مختلف پذیرا هستیم . امسال شاهد رشد ۱۷ تا ۱۹ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و نیز رشد ۱۵ درصدی در نشست و برخاست هواپیماها هستیم .

    مه‌آبادی با اشاره به زیباسازی و توسعه فضای ترمینالی گفت : نوروز امسال رنگ و بوی خاصی در فرودگاه‌های کشور حاکم است . برگزاری مراسم شاد و حتی برنامه‌هایی برای سرگرمی کودکان در فرودگاه‌ها پیش بینی شده است .

    مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور توسعه تجهیزات ترمینالی را یکی از برنامه‌های انجام شده در فرودگاه‌ها دانست و گفت: بیش از ۴۲۰۰ چرخ دستی و نیز ۱۵۰۰ ست صندلی به تجهیزات ترمینالی اضافه شده است. همچنین با اضافه شدن ۶۳۰ ست کانتر زمان ایستایی مسافر به طرز چشم‌گیری کاهش یافته است .

    وی خبر داد که امسال در ۱۰فرودگاه کشور خدمات وای‌ فای رایگان ارائه می‌شود و گفت : فرودگاه‌های تبریز ، مهرآباد ، مشهد ، اهواز ، اصفهان ، کرمان ، یزد ، گرگان ، شیراز و بندرعباس فرودگاه‌هایی هستند که در آن‌ها از وای‌فای رایگان استفاده می‌شود .

    مه‌آبادی همچنین از نظارت بر فرودگاه‌های کشور در نوروز خبر داد و گفت : مدیران ستادی را تقسیم کرده‌ایم که با اعزام به فرودگاه‌ها نظارت بهتری بر انجام پروازها داشته باشند .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از حمل و نقل مسافرین نوروزی با ناوگان جدید و نوی تاکسیرانی خبر داد و گفت : در آینده نزدیک تاکسی‌های فرسوده از ناوگان حمل و نقل فرودگاه خارج می‌شوند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، هشت پروژه در فرودگاه مهرآباد به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و ...

    |

    طرح توسعه فرودگاه مهرآباد و احداث ترمینال یکصد هزارمتربعی باید با جدیت پیگیری شود . برای طرح توسعه این فرودگاه با نهادهای نظامی به توافقاتی رسیده‌ایم و هرکجا لازم باشد ، زمین می‌دهیم و در این خصوص به سازمان ملی زمین و مسکن نیز دستور داده ایم .

    |

    باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی فرودگاه مهرآباد به عنوان مهمترین زیرساخت عملیات هوانوردی کشور با میانگین ۳۵۰ عملیات پروازی در روز ، با هزینه‌ای معادل ۷۵۰۰ میلیارد ریال ، ظرف مدت ۱۶ ماه به بهره‌برداری رسید .

    |

    نظرات کاربران