در حال بارگذاری ...
  • واگذاری دو پروژه دیگر به مجری «ای تی سی» تهران - مشهد


    برای مدرن سازی و افزایش بهره وری مسیرهای ریلی ، دو گزینه ۲ خطه کردن و راه اندازی سیستم «ای تی سی» وجود دارد که اجرای گزینه اول هزینه زیادی دارد به همین دلیل بهره گیری از سیستم «ای. تی. سی» بهترین اقدام است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، علیرغم شائبه‌هایی که در مورد ضعف سیستم «ای،تی،سی» محور تهران - مشهد مطرح شد و یکی از عوامل بروز حادثه برخورد دو قطار در سمنان بود ، اجرای دو پروژه دیگر به شرکت مجری این سیستم واگذار شد .

    ایرادات وارده به سیستم «ای. تی. سی» محور تهران _ مشهد و خطاهای مکرر این سیستم موجب بی اعتمادی اپراتورهای راه آهن در این محور به هشدارهای این سیستم شده بود و همین مساله حادثه برخورد دو قطار در نزدیکی ایستگاه هفت خوان سمنان را رقم زد و همچنان هم خطاهای این سیستم تکرار می‌شود ؛ با این وجود گویا راه اندازی سیستم «ای. تی. سی»  پروژه راه آهن بافق - بندرعباس و راه‌آهن تهران - اهواز هم به شرکت مذکور واگذار شده است .

    این شرکت (سازنده سیستم «ای. تی. سی» محور تهران _ مشهد) طی سال‌های گذشته ، شرکت‌های خرد فعال در راه اندازی سیستم علایم ارتباطی راه آهن را خریداری و تجمیع کرده است .

    البته ناگفته نماند که مجهز شدن شبکه حمل و نقل ریلی کشور به سیستم «ای. تی. سی» برای افزایش بهره وری لازم است اما برای پیاده سازی این سیستم نیاز به تخصص کافی وجود دارد که بازخورد فعالیت های این شرکت در محور ریلی تهران - مشهد خلاف این موضوع را نشان می‌دهد .

    برای مدرن سازی و افزایش بهره وری مسیرهای ریلی ، دو گزینه ۲ خطه کردن و راه اندازی سیستم «ای تی سی» وجود دارد که اجرای گزینه اول هزینه زیادی دارد به همین دلیل بهره گیری از سیستم «ای. تی. سی» بهترین اقدام است ؛  بر همین اساس محور تهران- مشهد به عنوان اولین محور ریلی کشور به سیستم «ای. تی. سی» مجهز شد اما به علت اینکه سیستم «ای تی سی» پیش از خطاگیری ، راه اندازی و به صورت گسترده بهره برداری شد، شاهد وقوع حادثه تلخ برخورد دو قطار در نزدیکی ایستگاه هفت خوان سمنان بودیم. حادثه‌ای که منجر به فوت ۴۸نفر از هموطنانمان شد .

    در همین ارتباط یک کارشناس حمل و نقل ریلی که خواست نامش عنوان نشود گفت : مسئولان حوزه ریلی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که یکی از مهمترین ضعف های بخش ریلی در ایران ، نبود بهره وری است که ریشه آن به کنترل ناوبری قطارها یا بهره گیری از سیستم «ای تی سی» باز می‌گردد، موضوعی که در جریان برخورد دوقطار هم حادثه ساز شد اما با وجود این ، شرکت مجری «ای ، تی ، سی» تهران - مشهد همچنان در حال فعالیت است و برای راه اندازی سیستم «ای ، تی ، سی» مسیرریلی بافق _ بندرعباس هم مبالغ بالایی را دریافت کرده است .




    مطالب مرتبط

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خادمی با بیان اینکه از محل فروش نفت ۵.۹ میلیارد یورو برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است ، گفت : این پروژه‌ها ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حجم حمل و نقل ریلی بین چین و روسیه همچنان در حال افزایش است . در نه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ، بیش از ۱۲۸ میلیون تن بار از طریق ریل بین ...

    |

    نظرات کاربران