در حال بارگذاری ...
  • ضرورت مناسب‌سازی ناوگان حمل ونقل دریایی سنتی استان بوشهر


    از آنجا که جایگاه خدمات‌دهی به مهمانان نوروزی باید حداقل استاندارد را داشته باشد ، مکان‌های آنها را مشخص و در سطح شهر تبلیغ کرده‌ایم و از مسافران می‌خواهیم جز این مکان‌ها از جای دیگری استفاده نکنند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت مناسب‌سازی ناوگان حمل ونقل دریایی سنتی استان بوشهر ، گفت : امسال تنها به آن دسته از شناورهای سنتی اجازه خدمات‌دهی به مسافران نوروزی داده می‌شود‌ که قبل از تاریخ معین‌شده خود را به استاندارد رسانده باشند .

    محمدمهدی بنچاری گفت : استان بوشهر همواره در ایام نوروز مورد استقبال جمعیت زیادی از گردشگران قرار می‌گیرد و بر همین اساس تاکنون ۴ جلسه هماهنگی بین ارگان‌های مسئول امور بندر برگزارشده است .

    وی با تاکید برضرورت مناسب‌سازی ناوگان حمل و نقل دریایی سنتی استان بوشهر ، گفت : یکی از معضلات ما وجود شناورهای سنتی‌هستند که به لحاظ کمبود استاندارد و ایمنی در سوانح و حوادث گوناگون در معرض خطر جدی قرار دارند ، به همین دلیل تاریخ معینی را نعیین و اعلام کرده‌ایم تنها در صورتی که خود را به استاندارد برسانند می‌توانند در سرویس نوروز ۹۶ قرار بگیرند و خدمات رسانی کنند .

    مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید براهمیت ایمنی سفرهای دریایی، گفت: شناورهای امداد و نجات دریایی با تجهیزات پیشرفته در بنادر بوشهر ، خارگ ، دیر ، عامری و عسلویه مستقر است و امدادگران به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات رسانی هستند . در صورت وقوع مشکلی تعدادی قایق را انتخاب کرده‌ایم که معروف هستند به همراهان ناجی و آموزش‌های لازم را هم دیده‌اند . برای مسافران نوروزی نیز آموزش ایمنی لازم را خواهیم داشت .

    بنچاری در خصوص تدارکات برای اسکان مسافران نوروزی در نوار ساحلی بندر ، گفت : از آنجا که جایگاه خدمات‌دهی به مهمانان نوروزی باید حداقل استاندارد را داشته باشد، مکان‌های آنها را مشخص و در سطح شهر تبلیغ کرده‌ایم و از مسافران می‌خواهیم جز این مکان‌ها از جای دیگری استفاده نکنند .

    وی با بیان اینکه با استفاده از تجارب گذشته نوروز ۹۶ را هر چه بهتر پشت سرخواهیم گذاشت ، گفت : حدود دو میلیون ‌مسافر در سال گذشته در سطح بندر بوشهر تردد داشتند و در این میان بندر گناوه به تنهایی پذیرای ۴ میلیون مسافر در نوروز بود .

    بنچاری گفت : اسکله مسافربری والفجر آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروزی است و کشتی‌هایی که به سمت خارگ می‌روند از آنجا مسافران را سوار می‌کنند . این پایانه مسافربری به مساحت ۴۰۰ متر دارای سالن مسافری با ظرفیت ۴۵۰ نفر است که در جابجایی مسافران دریایی بین بندر بوشهر و جزیره خارگ نقش بسزایی دارد .

    وی هم‌چنین خبر داد که قرار است یک ترمینال مسافری در شان مرکز استان داشته باشیم که ایجاد آن در دست مطالعه است .




    مطالب مرتبط

    ۴.۲ کیلومتر جاده مجتمع بندری نگین نیز آماده بهره برداری شده و بزودی آیین افتتاح آن انجام می شود و تا کیلومتر هفت جاده نیز تا شهریورماه آماده افتتاح خواهد شد .

    |

    با حجم قابل توجه کالاهای ورودی به بنادر استان بوشهر می طلبد با خروج کالاهای رسوبی سنواتی فرصت برای رونق و درآمدزایی بنادر استان بوشهر انجام شود . خدمات رسانی شایسته به تجار و صاحبان کالا در گرو فضای کامل برای انبار و بارانداز است که با ترخیص کالاهای رسوبی این مهم بخوبی محقق ...

    |

    در سال ۱۴۰۲ همچنین ۲۷۱ هزار و ۱۶۶ نفر مسافر در بنادر استان جابجا شد که در این شاخص نسبت به سال ماقبل آن رشد ۸.۷ درصدی حاصل شده است . در سال گذشته متوسط شناورهای ورودی و خروجی در بنادر استان ۷ هزار و ۴۰۰ فروند بود که از این شمار حدود پنج هزار شناور زیر یک هزار تن بوده است .

    |

    بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است . این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان بتناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت .

    |

    بر اساس آمارهای دریافتی از بنادر تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی بنادر استان استفاده کردند . با توجه به پیش بینی تمامی تدابیر لازم انتظار می‌رود هموطنان و بویژه هم استانی در قالب طرح گردشگری دریایی روزهای خوش و خاطره‌انگیزی در سواحل استان سپری کنند .

    |

    نظرات کاربران