در حال بارگذاری ...

برگزاری مجمع عمومی جمعیت طرفداران ایمنی ‌راه‌ها


روز هفدهم اردیبهشت به عنوان روز ملی ایمنی حمل ونقل نام‌گذاری شد و از طرفی در حال رایزنی با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای تشکیل فراکسیون ایمنی راه‌ها هستیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به تشریح عملکرد دو ساله جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها پرداخت و گفت : در حال پیگیری تشکیل کمیته ایمنی حمل‌ونقل در مجلس شورای اسلامی هستیم و از طرفی تمرکز بر کاهش حوادث راکبان موتورسیکلت در برنامه‌های سال آینده قرار خواهد گرفت .

مجمع عمومی عادی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به‌منظور استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس ، تصویب ترازنامه و بیلان مالی ، همچنین انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت‌مدیره و بازرسین بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند با حضور چهره‌هایی همچون محمد رحمتی وزیر راه و ترابری سابق و رئیس هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ، احمد خرم و صادق افشار وزرای راه و ترابری سابق ، شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری ، سردار حمیدی فرمانده راهور ناجا و علی آزاد دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ، علیرضا اسماعیلی رئیس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی و مدرس دانشگاه و چند تن از افراد برجسته حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و راهور در مجتمع پذیرایی لاله برگزار شد .

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در ابتدای جلسه به تشریح اقدامات انجام‌شده از سوی این سازمان مردم‌نهاد پرداخت و گفت : دلیل اصلی برگزاری این جلسه در پایان سال ، ایجاد حساسیت در بین تمام دست اندر کاران حوزه ایمنی و مردم بود و امیدواریم سال نو همراه با رفتار و خواست نو همراه باشد که خواست ما حمل‌ونقل بدون حادثه است .

وی شعار جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها را «ایمنی راه‌ها نیازمند عزم ملی» عنوان کرد و گفت : اما مطالبه اصلی ما حمل‌ونقل بدون حادثه است که خواستی مذهبی، اسلامی و ملی محسوب می‌شود . علی رغم تمام اقدامات انجام‌شده اما همچنان غول بی رحم حادثه مطابق سالهای گذشته از ما قربانی هایی مانند کشته، مجروح، معلول و بازماندگان آن‌ها می‌گیرد؛ که نشان می دهد جای کار در حوزه ایمنی همچنان زیاد است . رانندگان ، طلاب ، دانشجویان و بانوان هم پیمان جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها دیگر اجازه تخلف ندارند و ضمن ترویج ایمنی باید ایمنی را مطالبه کنند .

وی با اشاره به عملکرد جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها طی دو سال اخیر بیان داشت : برگزاری جلسات به طور منظم و هر ۱۵ روز یک بار ، افتتاح ۱۸ دفتر نمایندگی استانی و قرار گرفتن ۷ دفتر نمایندگی جدید در شرف بازگشایی ، حضور نمایندگان دفاتر استانی در جلسات کمیته حمل‌ونقل استان، تشکیل دفاتر استانی بدون نیاز به حمایت مالی و اجرای اقدامات به صورت خودجوش بخشی از اقدامات فیزیکی جمعیت است .

بخارایی با اشاره به اقدامات فرهنگی افزود : انتشار مقالات ، نظرات و تمام اطلاعات ایمنی در سایت اینترنتی فارسی جمعیت طرفداران و راه اندازی بخش انگلیسی سایت جمعیت ، دستیابی به رکورد ۱۴ هزار بیننده در ماه ، راه‌اندازی انتشارات جمعیت و انتشار کتب متعدد در حوزه ایمنی ، صدور مجوز به رسانه‌ها برای نشر و تکثیر اطلاعات سایت و انتشارات جمعیت ، استفاده از فضای مجازی و برقراری ارتباط با مخاطبان ، ارسال پیامک هفتگی و حضور فعال در نمایشگاه‌های مختلف با هدف جذب عضو و ترویج حساسیت در خصوص ایمنی نیز در این بخش انجام‌شده است .

 

 

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها هدف‌گذاری برای شناسایی طیف‌های اثرگذار و برگزاری همایش‌ با حضور همان طیف‌ها را جزو دیگر اقدامات این سازمان مردم‌نهاد عنوان کرد و گفت : برگزاری‌های همایش های سراسری با حضور ۱۲۰۰ نفر از بانوان عضو جمعیت، برگزاری همایش با حضور ۱۰۰۰ نفر از ائمه جماعات با شعار «ایمنی راه‌ها، امر به معروف»، برگزاری جشنواره رانندگان حرفه‌ای حمل‌ونقل عمومی، برگزاری اردوی پیشاهنگ دانش آموزی، تشکیل جلسات با اساتید دانشگاهی و برگزاری همایش یادمان سوانح رانندگی با همکاری کمیسیون ایمنی راه‌ها از جمله اقدامات ما در این زمره قرار می‌گیرد .

وی افزود: طی این مدت جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به عضویت کمیسیون‌های بین المللی مانند اتحاد جمیعت‌های ایمنی در آمد و همچنین توانست با «فیا» فدراسیون اتومبیل‌رانی جهانی تعامل و همکاری برقرار کند که شاهد پیام رئیس «فیا» در جشنواره رانندگان برتر حمل‌ونقل عمومی به محضر همگان رسید . همچنین به پیشنهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ، روز هفدهم اردیبهشت به عنوان روز ملی ایمنی حمل ونقل نام‌گذاری شد و از طرفی در حال رایزنی با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای تشکیل فراکسیون ایمنی راه‌ها هستیم .

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای با بیان اینکه «نیروی‌های بسیجی نیز باید در عرصه ایمنی راه‌ها وارد شوند» تاکید کرد : با مشاهده نقش یک وزیر ، نماینده مجلس ، علما ، افراد مشهور سینما و موسیقی در تصادفات و فوت یا جرح آنها یا یکی از نزدیکان و بستگان‌ آنها باید مسئولان و افراد «وی‌آی‌پی» به این مساله حساس شوند .

وی در ادامه تمرکز بر موتورسیکلت سواران را هدف سال آینده جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها بیان کرد و گفت : ۲۳ درصد تلفات رانندگی را موتور سواران تشکیل می دهند و سالانه ۱۰۰ هزار مجروح راکب موتورسیکلت برجای می‌ماند .

بخارایی در پایان سخنان خود از حمایت‌های سازمان‌ها و نهادها به ویژه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شخص داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، کانون انجمن‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ، خانه حمل‌ونقل و سایر تشکل‌ها و سازمان‌ها تشکر کرد .

در ادامه محمد قاسم پورتقی بازرس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به عملکرد مالی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در سال ۹۴ گفت : درآمد جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در سال ۹۴ مبلغ ۶ میلیارد و ۵۵۵ میلیون و ۳۳۷ هزار ریال بوده که مبلغ ۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۵۰۴ هزار ریال هزینه شده است . مابه‌التفاوت درآمد و هزینه به بودجه سال ۹۵ منتقل‌شده که طبق بررسی‌های انجام‌شده حساب‌ها و امور مالی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از هیچ‌گونه مشکل یا ابهامی برخوردار نبوده است .

گفتنی است ، شفافیت مالی سال ۹۴ جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از سوی همه حضار جلسه مورد تائید قرار گرفت و آرای اخذشده در انتخابات هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها نیز پس از شمارش در وزارت کشور به سمع و نظر همگان خواهد رسید .




مطالب مرتبط

با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است ؛ لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نمین گفت : حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر مسافر در یک‌ ماهه گذشته از شهرستان نمین ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هریس از احداث ۳۵ کیلومتر راه روستایی و آسفالت ریزی آن در سال ۱۴۰۲ خبر داد ...

|

در حال حاضر در چند نقطه از آزادراه از جمله محدوده پایانه شهید کلانتری ، گلشهر ، پل حصارک این عملیات به طول یک و نیم کیلومتر اجرا شده که تلاش خواهیم کرد تا محدوده‌های پل فردیس ، پل هشتگرد و عوارضی قدیم حصارک را با نصب حفاظ میانی ایمن سازی کنیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تکاب از نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشدار دهنده جاده‌ای در کلیه محورهای اصلی ...

|

نظرات کاربران