در حال بارگذاری ...
  • توافق ایران ، روسیه و آذربایجان در فعال سازی کریدور شمال - جنوب


    روسیه علاوه بر مساعدت در کاهش تعرفه ها پیشنهاد داد در نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک روسیه (ترانس راشا) بسته پیشنهادی این کریدور به تمامی مشتریان معرفی و عرضه شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس کارگروه ترانزیت شرکت راه آهن از کاهش ٥٠ درصدی تعرفه‌ها در اجلاس سه جانبه راه آهن ایران ، روسیه و آذربایجان برای فعال سازی کریدور شمال - جنوب خبر داد .

    نمایندگان راه آهن های سه کشور ایران ، روسیه و آذربایجان در خصوص سازماندهی حمل بار در چارچوب کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب از طریق قلمرو آذربایجان و همچنین توسعه پتانسیل ترانزیتی ترمینال مرزی آستارای ایران به بحث و گفتگو نشستند . محور اصلی مذاکرات سه جانبه تعیین نرخ تعرفه ترجیحی برای سال ۲۰۱۷  و تعیین زمان سیر بار در این مسیر بود .

    نمایندگان سه کشور در خصوص فعال سازی این مسیر برای حمل بار کشورهای روسیه ، آذربایجان ، بلاروس ، لتونی ، استونی و فنلاند به طرف خلیج فارس و هند و بالعکس بحث و تبادل نظر کرده و در خصوص تعرفه های آن به توافق نظر رسیدند .

    حسین عاشوری ، رئیس کارگروه ترانزیت شرکت راه‌آهن در این زمینه اظهار داشت : پس از ۱۴ سال کشورهای ایران ، روسیه و هند بر سر راه اندازی این کریدور توافق کردند و در سال ۲۰۱۶ با همکاری راه آهن های آذربایجان و روسیه اولین قطار باری آزمایشی را در مسیر بمبئی هند - بندرعباس - آستارا - مسکو راه اندازی کردیم . در چارچوب گفتگوهای سه جانبه توافق شد با کاهش ۵۰ درصدی نرخ‌های تعرفه برای سال ۲۰۱۷ این مسیر به صورت عملیاتی فعال شود و امیدواریم که با پیوستن کشورهای نامبرده(فنلاند-استونی- لتونی- بلاروس) به این کریدور شاهد فعال سازی جدی این مسیر باشیم .

    عاشوری به دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت : روسیه علاوه بر مساعدت در کاهش تعرفه ها پیشنهاد داد در نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک روسیه (ترانس راشا) بسته پیشنهادی این کریدور به تمامی مشتریان معرفی و عرضه شود .

    این مقام مسئول تصریح کرد : با توجه به ساخت خط آهن آستارا - آستارا که حداکثر تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد ، کشورهای ایران و آذربایجان عزم خود را برای فعال سازی این کریدور نشان دادند و پیش بینی می‌شود که مسیر قزوین - رشت حداکثر تا ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد و با تکمیل این محدوده کریدور کامل شده و سرعت حمل بار بیش از گذشته شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حسین عاشوری مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک روسیه موسوم به transrussia ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مصطفی اقدم فورواردر بین المللی ریلی و رئیس هیات مدیره شرکت بهینه ترابر آژور در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک روسیه موسوم ...

    |

    برنامه داریم تا در سال ۲۰۲۴ حمل بار از کریدور شمال - جنوب در شاخه شرقی و خاک قزاقستان را افزایش دهیم . همکاری و برنامه‌های ایران و روسیه نه فقط برای منطقه ، بلکه برای سیاست‌های حمل‌ونقلی دنیا دارای اهمیت است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ...

    |

             

    |

    نظرات کاربران