در حال بارگذاری ...

کاهش زمان سیر قطارها در اغلب مسیرهای ریلی


اگر قطار ۳ ساعت بعد از زمان تعیین شده به مقصد برسد ، مسافر می‌تواند ۵۰ درصد از بهای بلیت را از شرکت ریلی مربوطه دریافت کند و در صورتی که تأخیر قطار به ۸ ساعت برسد ۱۰۰ درصد بهای بلیت بازگردانده می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اشاره به الزام شرکت‌های ریلی به رعایت ایمنی در همه ایام سال و اوج سفر نوروزی ، گفت : زمان سیر در اغلب مسیرهای ریلی ، با برنامه‌ریزی مشخص کاهش یافت .

ابراهیم محمدی درباره آماده‌سازی خطوط و ناوگان ریلی کشور برای ایام نوروز و هماهنگی زمان سیر قطار‌ها بیان کرد: معاونت بهره‌برداری راه‌آهن وظیفه برنامه‌ریزی حرکت قطارهای مسافری را دارد که براساس درخواست معاونت مسافری است .

وی با اشاره به تشکیل کمیته سفرهای نوروزی از ماه‌ها قبل در راه‌آهن ، اضافه کرد : قطارهای مورد نیاز برای ایام نوروز تأمین شده است ضمن آنکه زمان سیر و مسیرهای حرکت را برای حرکت قطارهای مسافری برنامه‌ریزی کرده‌ایم‌.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اشاره به ثبت ساعت رسیدن قطار به مقصد در بلیت ، اظهار داشت : ‌در اغلب مسیرهای ریلی ، زمان سیر طی برنامه‌ریزی مشخص کاهش یافت ،‌ تلاش کرده‌ایم قطارها تأخیر چندانی در مقصد نداشته باشند و در مبداء هم به موقع حرکت کنند، تا در زمان تعریف شده به مقصد برسند ، ضمن آنکه نظارت بر عملکرد شرکت‌های ریلی در مبداء از نظر ساعت حرکت و خدمات وجود دارد .

محمدی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ نیز تعداد زیادی واگن مسافری با عمر بالا از ناوگان ریلی کشور خارج شد ، گفت : تلاش کرده‌ایم که سیر قطارها در این ایام ایمن و مناسب از نظر استانداردها باشد، تا در این ایام پرتقاضا خدمات حداکثری ارائه شود .

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اشاره به الزام شرکت‌های ریلی به رعایت ایمنی در همه ایام سال و خصوصاً پیک نوروزی اظهار داشت : راه‌آهن یک روش حمل و نقل ایمن و پاک است ؛ در جلسات مستمر با شرکت‌های ریلی از آنها خواسته شده است شرایط انجام سفرهای ایمن و مطمئن برای مسافران نوروزی فراهم شود . تلاش کرده‌ایم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و صدور دستورالعمل‌ها در کنار نظارت‌های مستمر و تلاش بخش فنی ، فاکتورهای مؤثر ایمنی در حد استاندارد رعایت شود ، تا نوروز امسال هم نظیر دیگر ایام پرتقاضا، مشکل خاصی از نظر ایمنی نداشته باشیم .

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن همچنین به برنامه‌ریزی برای اختصاص لکوموتیو جایگزین در ایام نوروز در صورت بروز نقص فنی برای لکوموتیو‌‌های فعال خبر داد و گفت: ‌پیش‌بینی کرده‌ایم ‌لکوموتیو جایگزین ‌در ایستگاه‌های راه‌آهن مستقر باشد تا در صورت بروز مشکل فنی،‌ بلافاصله جایگزین شود و مسافران سرگردان نباشند .‌

اگر قطار ۳ ساعت بعد از زمان تعیین شده به مقصد برسد ، مسافر می‌تواند ۵۰ درصد از بهای بلیت را از شرکت ریلی مربوطه دریافت کند و در صورتی که تأخیر قطار به ۸ ساعت برسد ۱۰۰ درصد بهای بلیت بازگردانده می‌شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

|

نظرات کاربران