در حال بارگذاری ...

کاهش توان عملیاتیِ کانتینر بنادر پاناما در سال ۲۰۱۶ میلادی


شکل گیری ائتلاف های جدید و ادغام خطوط کشتیرانی با یکدیگر ، آغاز فعالیت ترمینال های جدید و اتمام ساخت برخی دیگر به همراه رقابت در بازار ترانشیپ کالا سال جاری میلادی را با چالش های بزرگتری روبه رو می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ بحران اقتصادی بر سر عملکرد بنادر پاناما نیز سایه انداخت و توان عملیاتیِ کانتینر را در سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش داد .

کاهش بی سابقۀ ۹.۱ درصدیِ توان عملیاتیِ کانتینر در بنادر پاناما از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون ، خبر از تاثیر جدیِ بحران اقتصادی در عملکرد بنادر منطقه می دهد .

توان عملیاتیِ مجموع در بنادر پاناما در سال گذشتۀ میلادی شش میلیون و ۲۶۰ هزار TEU ثبت شد که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۵ میلادی با جابه جایی شش میلیون و ۸۹۰ هزار TEU حاکی از کاهش ۹.۱ درصدیِ آن است .

این گزارش ضمن اشاره به تاثیر روند نزولیِ ترانشیپ کالا به عنوان پدیدۀ غالب در منطقه ادامه داد : توان عملیاتی در دو ترمینال بنادر پاناما افت شدید داشت به گونه ای که ترمینال کانتینری اورگرین Colon موسوم به (CCT) در اقیانوس اطلس با کاهش ۱۹.۹ درصدی در جابه جایی کانتینری به رقم ۶۳۲ هزار و ۸۴۵ TEU مواجه شد و توان عملیاتی در ترمینال بین المللی سنگاپور در اقیانوس آرام با افت شدید ۲۶.۹ درصدی به رقم ۱۵۷ هزار و ۹۶۷ TEU رسید .

بر همین اساس ، توان عملیاتی بندر Balboa در بخش اقیانوس آرام با افت هشت درصدی به دو میلیون و ۸۳۰ هزار TEU رسید و بندر Cristobal در اقیانوس اطلس با افت ۲.۳ درصدی رقم ۷۹۳ هزار و ۹۴۱ TEU را ثبت کرد . این در حالی است که تعداد محدودی از ترمینال ها در دو بندر مذکور شاهد رشد ناچیزی در توان عملیاتی خود و در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی بودند .

این گزارش در پایان افزود : سال ۲۰۱۷ میلادی دورۀ تغییرات بزرگ در تجارت دریایی و در سطح جهانی خواهد بود . شکل گیری ائتلاف های جدید و ادغام خطوط کشتیرانی با یکدیگر ، آغاز فعالیت ترمینال های جدید و اتمام ساخت برخی دیگر به همراه رقابت در بازار ترانشیپ کالا سال جاری میلادی را با چالش های بزرگتری روبه رو می کند.




نظرات کاربران