در حال بارگذاری ...
  • بازدید مدیرعامل شرکت ساخت از پروژه راه آهن غرب کشور


    پروژه ای به این بزرگی که تاکنون در آن بیش از هزار میلیارد تومان فقط از ملایر تا کرمانشاه هزینه شده ، الان هم برای تکمیل و بهره برداریش ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفرش به استان کرمانشاه ، درباره نتایج بررسی و بازدیدش از پروژه راه آهن غرب کشور گفت : با بازدیدی کارشناسی و دقیق محور تهران – همدان را بررسی کردیم و دیدیم که کار ریل گذاری در این محور در حال انجام است و در ادامه هم محور ملایر – کرمانشاه را مشاهده کردیم و در بعضی نقاط که گره هایی وجود داشت، تصمیم گیری های لازم را هم صورت دادیم .

    خیرالله خادمی گفت : خوشبختانه امروز ۲ اکیپ ریل گذار حضور داشتند و یکی از آنها کار ریل گذاری را شروع کرد و دیگری هم قرار است ؛ هفته آینده در جاهایی که زیرسازی مسیر آماده است ، کار را شروع کند که به این ترتیب تعداد اکیپ های فعال ریل گذاری به ۵ اکیپ خواهد رسید . البته در حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر با موانع و مشکلات ارزیابی مسیر ، جابجایی لوله های گاز و همچنین تغییر مسیر زمین های کشاورزی مواجهیم که قرار شده با همکاری مسئولان استان، حداکثر تا اوایل فروردین سال آینده، این موانع را هم رفع کنیم . زیرسازی مسیر تقریبا تا اوایل سال آماده می شود و امیدواریم با افزایش راندمان ریل گذاری و با کاری جهادی بتوانیم ، به تعهداتمان جامه عمل بپوشانیم چرا که برنامه ریزی ها و تلاش ما برای تکمیل این پروژه، برای بهار سال ۱۳۹۶ است تا صدای سوت قطار را به کرمانشاه برسانیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هر چند این پروژه سالهاست شروع شده و تا امروز ادامه یافته گفت : پروژه ای به این بزرگی که تاکنون در آن بیش از هزار میلیارد تومان فقط از ملایر تا کرمانشاه هزینه شده ، الان هم برای تکمیل و بهره برداریش ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است .

    خیرالله خادمی به سرعت و همت ایجاد شده برای ساخت و تکمیل پروژه راه آهن غرب اشاره کرد و افزود : قرار شده تا هفته آینده در این مسیر ، کار ریل گذاری به صورت فعالانه در ۵ نقطه انجام شود .

    وی سپس با تاکید بر اینکه در سال ۹۶ خبرهای خوبی برای استان کرمانشاه خواهیم داشت گفت : امیدواریم انتظار و آرزوی طولانی مردم این استان را به نتیجه مطلوب برسانیم و در ادامه مسیر ، راه آهن را به مرز خسروی متصل کنیم که در آنجا هم مقدمات فعالتر شدن کار فراهم شده است .

     

     

    خادمی همچنین از ارائه اوراق مشارکتی برای تامین اعتبارات لازم برای مسیر کرمانشاه - خسروی خبر داد و با اظهار امیدواری گفت : از هفته آینده بتوانیم تمامی مطالبات پیمانکار این محور را بپردازیم تا شاهد فعالیت های لازم و قابل ارائه باشیم .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص اینکه آیا پروژه راه آهن غرب دیگر با مشکلات اعتباری مواجه نخواهد شد گفت : خوشبختانه این محور با محورهای دیگر تفاوت هایی دارد که ازآن جمله اختصاص ۳۷۵ میلیارد تومان از محل منابع مختلف اعتباری شامل اوراق مشارکت ، اسناد خزانه و ابلاغ اعتبار به صورت نقدی است که از این مبلغ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان آن شامل ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ، و ۸۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و بخشی هم نقدی تخصیص یافته است . از اول سال تا امروز برای این طرح حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که فعلا ۲۸۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و پیمان کاران می توانند با ارائه صورت وضعیت به مطالباتشان برسند .

    خادمی گفت: یکی از موانع اصلی ما در این پروژه و پروژه های مشابه تامین ریل بود که از حدود ۶ ماه پیش مقدمات ورود ریل به کشور مهیا شده و الان ریل با روندی خوب در حال ورود به کشور است و بخشی را هم از تولیدات داخلی تامین می کنیم تا گره ریلی از طریق فاینانس خارجی و نیز تولیدات داخلی حل شود و بتوانیم ۵ استان جدید را به عنوان اولویت اول دولت در سال ۱۳۹۶ به شبکه ریلی متصل کنیم .

    خیرالله خادمی در پایان درخصوص اقدامات برای تکمیل ساختمان ایستگاه راه آهن کرمانشاه هم گفت : ۵۰۰ میلیارد تومانی که اعلام کرده ایم هم برای ریل گذاری مسیر است و هم برای بهره برداری از فازهای اولیه ایستگاه کرمانشاه . اولویت ما هم راه اندازی اولیه ایستگاه در دو بخش مسافربری و باربری است که برای آن همین مبلغ اعلام شده کافی است اما برای تکمیل نهایی طرح و در ادامه ریل گذاری به سمت خسروی نیازمند اعتبارات دیگری هستیم .

     

     

     

     

     

     




    مطالب مرتبط

    یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست بررسی طرح های توسعه راه آهن و چالش های آنها که به همت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خادمی با بیان اینکه از محل فروش نفت ۵.۹ میلیارد یورو برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است ، گفت : این پروژه‌ها ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست ما در حوزه پروژه‌های حمل و نقلی بهره‌برداری از ۹۵ درصد پیشرفت و تکمیل پروژه ...

    |

    نظرات کاربران