در حال بارگذاری ...

تردد خودروهای فرسوده از عوامل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها


برخی صاحب‌نظران بر این عقیده هستند که آلودگی ایجاد شده توسط موتورسیکلت‌ها بسیار بیش‌تر از خودروها بوده و باید برای آنها نیز چاره‌اندیشی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت : تردد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور از عوامل مهم آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرهاست .

مهدی نیکدار در جلسه کارگروه ویژه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در آذربایجان غربی افزود : سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده به این تعداد اضافه می‌شود و برای رفع این مشکل باید ساز و کار لازم برای همراهی بیش‌تر رانندگان این خودروها اتخاذ شود . در صورتی که در هر سال حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شود ، می توان در مدت سه تا چهار سال آینده همه این خودروها را نوسازی کرد .

وی با اشاره به این که نوسازی خودروهای فرسوده اجتناب‌ناپذیر است ، اظهار کرد : آلودگی شهرهای کشور به ویژه کلانشهرها و شهرهای بزرگ با سرعت زیادی در حال پیش روی است .

عبدالحسین علی اکبری ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز گفت: در حال حاضر افزون بر ۴۷ هزار دستگاه خودروی فرسوده در این استان تردد می‌کند و روند افزایشی این تعداد ادامه دارد . حدود ۲ هزار دستگاه از این تعداد ، کامیون فرسوده است که یکی از عوامل اصلی آلوده‌کننده هوا در آذربایجان غربی و به ویژه ارومیه به شمار می‌رود .

در این گزارش آمده است : بر اساس برخی آمار موجود حدود ۲۹ میلیون وسیله نقلیه موتوری در کشور در حال تردد بوده که از این تعداد ۱۸ میلیون دستگاه خودرو است .

برخی صاحب‌نظران بر این عقیده هستند که آلودگی ایجاد شده توسط موتورسیکلت‌ها بسیار بیش‌تر از خودروها بوده و باید برای آنها نیز چاره‌اندیشی شود .




مطالب مرتبط

ممکن است در برخی از نقاط آزادراه که عملیات عمرانی اجرا می‌شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم ، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می‌شود ، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند .

|

اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل‌ونقل جاده‌ای نشان خواهد داد .

|

عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است .

|

افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها اقدام کرده اند ، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و اگر به اخطار آزادسازی حریم‌ها توجه نکنند ، با دستور قضایی نسبت به تخریب ساخت و سازها و برگرداندن حریم راه‌ها به حالت اولیه اقدام می‌شود .

|

مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نقش موثری در کیفیت‌بخشی و ارتقاء بهره‌وری دارد .

|

نظرات کاربران