در حال بارگذاری ...
  • احداث تونل و دو خطه محور ریگ - زرین طی ۳ ماه آینده


    با توجه به حمل مواد معدنی و کنستانتره از معدن بزرگ چادرملو به اقصی نقاط کشور ، احداث خط دوم محور اردکان ـ چادرملو نیز در دستور کار راه‌آهن است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل راه آهن یزد از پیشرفت ۸۰ درصدی تونل و دو خطه محور ریگ - زرین خبر داد و گفت : پیش بینی می شود طی ۳ ماهه آینده مورد بهره برداری قرار گیرد .

    سید مصطفی داودی گفت: محور اردکان چادرملو یکی از پرترافیک‌ترین خطوط راه‌آهن ج.ا.ا است که در سال ۷۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت . با توجه به شیب و فراز و ترافیک سنگین محور مذکور، احداث تونل و واریانت در دستور کار راه‌آهن ج.ا.ا قرار گرفت که امیدواریم طی سه‌ماهه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد .

    مدیرکل راه‌آهن یزد تصریح کرد : با توجه به حمل مواد معدنی و کنستانتره از معدن بزرگ چادرملو به اقصی نقاط کشور ، احداث خط دوم محور اردکان ـ چادرملو نیز در دستور کار راه‌آهن است . روزانه تعداد ۲۷۶ واگن از محور چادرملو به وزن ۲۲هزار تن مواد معدنی و کنستانتره به کارخانجات ذوب آهن اصفهان ، مبارکه ، فولاد اهواز ، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندر عباس ارسال می شود که طی ۱۱ ماهه سال جاری مقدار ۸ میلیون و ۳۶۴ هزار تن بارگیری صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹.۵ درصد رشد را به خود اختصاص داده است .

    وی بیان داشت : با احداث تونلی به طول ۸۰۰ متر و واریانتی (ریگ – زرین) به طول ۱۴ کیلومتر ، شیب و فراز بلاک مذکور از ۱۵ در هزار به ۱۰ در هزار کاهش یافت که در این رابطه بالغ بر هزارمیلیارد ریال هزینه در برداشته است و در حال حاضر بلاک مذکور در حال جوش کاری و بالاست ریزی است . قطار های مسافری اصفهان ـ مشهد و شیراز ـ مشهد از محور اردکان ـ چادرملو به سمت استان خراسان رضوی ترددمی کنند و درراستای خدمت رسانی به مسافران و زوار حضرت امام رضا (ع) ، احداث نماز خانه ایستگاه های زرین و نی باد و احداث سکوی ایستگاه نی باد دردستور کار قرار گرفت که نماز خانه زرین و سکوی نی باد مورد بهره برداری قرار گرفته و نماز خانه ایستگاه نی باد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است .

     




    نظرات کاربران