در حال بارگذاری ...
  • توسعه ریلی شرق کشور از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی


    برای ساخت خط‌آهن چابهار تا ایرانشهر به طول ۵۰۰ کیلومتر حداقل ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از توسعه ریلی شرق کشور به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت راه نام برد و از پیشرفت قابل قبول ساخت راه‌آهن چابهار - ایرانشهر خبر داد .

    خیرالله خادمی ، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به این‌که یکی از پروژه‌های مهم احداث کریدور ریلی شمال - جنوب در شرق کشور است، اظهار کرد: در این راستا طرح ریلی چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد تعریف و چند سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد .

    خادمی با تاکید بر این‌که به دلایل مختلف توسعه شرق کشور یکی از محورهای اصلی فعالیت شرکت ساخت محسوب می‌شود، افزود: هفته گذشته مسئولان وزارت راه و شهرسازی به همراه مسئولان سازمان برنامه و بودجه از این پروژه بازدید و پیشرفت آنرا با توجه به تخصیص اعتبارات مثبت ارزیابی کردند.

    وی با اشاره به نیاز مالی این طرح ، تصریح کرد : برای ساخت خط‌آهن چابهار تا ایرانشهر به طول ۵۰۰ کیلومتر حداقل ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با تاکید بر اهمیت توسعه شرق کشور، گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور باید هر چه سریعتر به وسیله ریل به شمال شرق کشور و از آنجا به همسایه‌های شمالی متصل شود که این مسئله موجب رشد اقتصادی منطقه و کل کشور می‌شود. همکاری بسیار خوبی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای ساخت این پروژه داریم .




    مطالب مرتبط

    یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست بررسی طرح های توسعه راه آهن و چالش های آنها که به همت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خادمی با بیان اینکه از محل فروش نفت ۵.۹ میلیارد یورو برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است ، گفت : این پروژه‌ها ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست ما در حوزه پروژه‌های حمل و نقلی بهره‌برداری از ۹۵ درصد پیشرفت و تکمیل پروژه ...

    |

    نظرات کاربران