در حال بارگذاری ...

اعلام زمان پیش فروش بلیت قطارهای نوروز ۹۶


فقط بلیت‌های مسیر مشهد در تاریخ ۱۸ و ۱۹ بهمن به فروش خواهد رسید و از ۲۰ بهمن بلیت تمام مسیرها در سیستم قرار خواهد گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون مسافری راه‌آهن با اعلام این که پیش‌ فروش بلیت قطارهای نوروز ۹۶ از تاریخ ۱۷ بهمن شروع و سه روز ادامه خواهد داشت، از فراهم بودن یک میلیون و ۶۱۵ هزار صندلی برای ایام سفرهای نوروزی خبر داد .

میر حسن موسوی ، معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به تاریخ آغاز پیش فروش بلیت‌های نوروزی اظهار داشت : بر مبنای تصمیمات اتخاذ شده در ستاد نوروزی شرکت راه‌آهن این پیش فروش در ایام پیک سفر از ۲۵ اسفند آغاز و تا تاریخ ۱۵ فروردین سال ۹۶ ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به ظرفیت‌های در نظر گرفته شده گفت : ۲۰۴ قطار برای تردد روزانه در کل شبکه و ۴۳۰۰ قطار برای کل ایام پیش‌بینی شده است که درمجموع شامل یک میلیون و ۶۱۵ هزار صندلی برای ایام سفرهای نوروزی ظرفیت ایجاد شده که ۷۳۰ هزار صندلی مربوط به سفرهای مشهد و زائران امام رضا است .

موسوی با اشاره به زمان ارائه پیش فروش بلیت به صورت اینترنتی و فروش مستقیم بیان کرد : پیش‌فروش قطارهای نوروز ۹۶ از تاریخ ۱۷ بهمن شروع و سه روز ادامه خواهد داشت . به طوری که اولین پیش فروش بلیت در ساعت ۱۷ روز هفدهم بهمن سال جاری از طریق اینترنتی برای همه مسیرها به غیر از مسیر تهران-مشهد و هجدهم بهمن ساعت ۷:۳۰ صبح از طریق کلیه مراکز فروش و آژانس ها فروخته خواهد شد .

وی در ادامه به بخش دوم پیش فروش بلیت‌های نوروزی اشاره کرد و گفت : در تاریخ هجدهم بهمن ماه فقط مسیر تهران - مشهد در ساعت ۱۷ از طریق اینترنت به فروش خواهد رسید و ساعت ۷:۳۰ صبح روز ۱۹ بهمن بلیت مسیر تهران - مشهد از طریق مراکز فروش و آژانسها به فروش خواهد رسید .

موسوی با بیان اینکه پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی طی سه روز در دو مسیر مجزا ارائه خواهد شد، تاکید کرد : فقط بلیت‌های مسیر مشهد در تاریخ ۱۸ و ۱۹ بهمن به فروش خواهد رسید و از ۲۰ بهمن بلیت تمام مسیرها در سیستم قرار خواهد گرفت . حدود ۲۰۰۰ مرکز فروش دارای مجوز امسال برای ارائه بلیت به مسافران درنظر گرفته شده است. همچنین مردم برای کسب تمامی اطلاعات قطارهای پیک نوروز می توانند درکلیه ایام با شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس حاصل کنند.

موسوی در ادامه به آماده سازی شرکت راه‌آهن برای سفرهای نوروزی پرداخت و گفت: ستاد نوروزی راه‌آهن اواخر دی ماه در مرکز و تمام مناطق راه‌آهن تشکیل شد و سیاستها با توجه به زمان‌بندی مناسب برای دسترسی مردم به نقاط مختلف و امکانات و ایستگاه‌ها توسط همکاران خدوم راه آهن اتخاذ شد . هیچ گونه تقاضای افزایش قیمت بلیت نسبت به نوروز ۹۵ نداشته‌ایم .

موسوی همچنین از اطلاع رسانی در خصوص ناوگان جدید ریلی تا هفته آینده خبر داد و گفت : در صورت تکمیل بررسی ها و نیازسنجی احتمال فعال سازی بخشی از مسیرهای حومه‌ای وجود دارد .

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی قطارهای بین‌المللی خاطرنشان کرد : با توجه به فعال شدن قطار نخجوان-مشهد این قطار در روزهای یکشنبه و پنجشنبه از نخجوان و روزهای دوشنبه و جمعه از مشهد حرکت خواهد کرد . همچنین قطار تهران - کربلا در صورتی که به شکل گروهی و کاروانی نباشد در ایام پیک سفرهای نوروزی مورد استقبال قرار نخواهد گرفت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد : مرجع قانونی تعیین نرخ بلیط قطارهای مسافری ، راه‌آهن ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری اظهار داشت : در قانون ماده ۱۲ اشاره شده است طبق مصوبه هیات وزیران ، ...

|

نظرات کاربران