در حال بارگذاری ...

لرزه بر پیکر تاکسیرانی سنتی با ورود شرکت اوبر


پس از خروج از تاکسی و پرداخت هزینه سفر، شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن اوبر به کیفیت سفر و نحوه رفتار راننده به هنگام سفر امتیاز دهید .

سال ۲۰۰۸ میلادی در پاریس و در یک روز برفی ، Travis Kalanick و Garrett Camp برای گرفتن تاکسی به مشکل برخوردند و درهمان لحظه ایده فشار یک اپلیکیشن و سفارش تاکسی به ذهن شان رسید . بنابراین آنها تصمیم گرفتند با برنامه ریزی گسترده و دقیق ایده «اپلیکیشن را لمس کن و تاکسی بگیر» را عملی کنند .

پس از مطرح شدن این ایده و آغاز به کار آزمایشی آن در برخی مناطق شهری، این روزها ایده شرکت اوبر در زمینه سفارش تاکسی با استفاده از اپلیکیشنی که به این منظور طراحی شده، ساختار سنتی تاکسیرانی در شهرهای بزرگ جهان را به لرزه درآورده و یک نظام جدید در حوزه حمل و نقل شهری ایجاد کرده است. استفاده از پلتفرم های جدید فارغ از اینکه در چه زمینه ای به مردم خدمات رسانی می کنند این روزها از اهمیت و محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده و آنچه را مردم می خواهند به دست آنان می رسانند.

برای مردان و زنانی که از خدمات شرکت اوبر استفاده می کنند راه های متنوع و منعطفی برای کسب درآمد وجود دارد. در شهرها ایده شرکت اوبر سبب تقویت اقتصاد محلی، افزایش و بهبود دسترسی به خدمات حمل و نقل و افزایش قابل توجه امنیت در خیابان ها شده است. زمانی که شما سهولت حمل و نقل را افزایش می دهید همه مردم به نوعی از این اقدام نفع خواهند برد، خصوصا زمانی که هوا برفی یا بارانی بوده و دسترسی به تاکسی اندکی مشکل می شود.

شرکت اوبر این روزها و پس از آن روز برفی در پاریس، دیگر یک شرکت حمل و نقل محلی نبوده و در کشورهای مختلف با فرهنگ های متفاوت به فعالیت مشغول است. خدمات ارائه شده از سوی این شرکت حمل و نقل سبب شده است بسیاری از مردم جهان به سرویس های حمل و نقل ارزان و مطمئن دسترسی داشته باشند.

براساس آنچه در تاریخچه و مانیفست شرکت اوبر آمده، این شرکت حمل و نقل به دنبال ارائه فرصت های بی شمار برای مردم شهرهای مختلف جهان بوده و هدف اصلی آنها افزایش کیفیت تردد مردم از نقطه ای به نقطه دیگر است. این به هیچ عنوان وظیفه ساده ای نبوده و مدیران و کارمندان شرکت اوبر به شدت برای حفظ استانداردهای این شرکت در تلاش هستند.

نکته جالب توجه درباره شرکت اوبر، استراتژی تبلیغاتی آن است. مدیران این استارتاپ جنجالی بر این باورند که مشتریان شان بهترین رسانه برای تبلیغ خدمات اوبر به شمار می روند، چرا که کیفیت و هزینه خدمات حمل و نقل ارائه شده از سوی این شرکت مشتریان را متقاعد می کند درباره آن با دوستان و آشنایان شان صحبت کرده و آنها را به استفاده از خدمات اوبر تشویق کنند.

اپلیکیشن اوبر چگونه کار می کند؟

شرکت اوبر با طراحی یک اپلیکیشن مخصوص به مشتریان خود امکان سفارش، تعیین مقصد و پرداخت هزینه سفر را عرضه کرده است. به این ترتیب می توان گفت نحوه تعامل و استفاده از خدمات شرکت اوبر در سه مرحله امکان پذیر است:

 

 

۱- ثبت تقاضا

مشتریان در مرحله نخست می توانند تقاضای خود برای دریافت خدمات را با تعیین مقصد به ثبت برسانند. پس از ثبت تقاضا، اپلیکیشن اوبر به متقاضی مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن تاکسی به وی و مدت زمان لازم برای رسیدن به مقصد را اعلام کرده و هزینه آن را محاسبه می کند. در نهایت و پس از اعلام تعداد تاکسی هایی که در نزدیکی مشتری قرار دارند، وی می تواند با لمس لینک موجود در اپلیکیشن اوبر تقاضای خود را به ثبت برساند.

۲- تاکسی

پس از ثبت سفارش، تاکسی ای که تقاضای شما را دریافت کرده است، به سوی محل استقرار شما حرکت می کند. پس از مشخص شدن خودروی مورد نظر، اطلاعات خودرو و راننده روی صفحه موبایل شما ظاهر شده و شما را از هویت خودرو و راننده آن مطلع می کند. این ویژگی به شما کمک می کند خودروی مورد نظر و راننده آن را شناسایی کرده و از سوار شدن به خودروهای دیگر خودداری کنید.

۳- پرداخت پول و خروج از تاکسی

پس از خروج از تاکسی و پرداخت هزینه سفر، شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن اوبر به کیفیت سفر و نحوه رفتار راننده به هنگام سفر امتیاز دهید . این موضوع کمک بسیار زیادی به افزایش کیفیت خدمات ارائه شده از سوی سرویس حمل و نقل اوبر خواهد کرد. در نهایت شما قادر خواهید بود به صورت آنلاین هزینه سفر خود را از کارت اعتباری تان پرداخت کرده و به پول نقد نیاز نخواهید داشت.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که اپلیکیشن اوبر در اختیار مسافران قرار می دهد امکان ردیابی مسافر توسط اطرافیان و خود او است، به این صورت که در تمام طول مسیر امکان مشاهده حرکت خودرو روی نقشه وجود داشته و شخص مسافر یا خانواده او می توانند مسیری را که وی در آن حرکت می کند رصد کنند. این موضوع سبب افزایش چشمگیر ضریب امنیتی سفرشده و در صورت بروز حادثه دسترسی به فرد و خودرویی که بر آن سوار شده است به سهولت امکان پذیر خواهد بود.

کیفیت خدمات اوبر و امنیت سفر با سرویس حمل و نقل آن سبب استقبال مردم در نقاط مختلف جهان شده است. امکان سفارش تاکسی در هر شرایط آب و هوایی و پرداخت هزینه سفر به صورت آنلاین و با استفاده از کارت اعتباری و همچنین آگاهی از هویت راننده و خودرو محبوبیت این اپلیکیشن خدماتی را دوچندان ساخته و امروزه شاهد آن هستیم که در برخی کشورهای جهان شرکت های مشابه با اوبر ایجاد شده و به خدمات رسانی می پردازند.




نظرات کاربران