در حال بارگذاری ...
  • ۳۷ درصد رشد در صادرات فولاد از بندر امام خمینی (ره)


    طی نه ماهه نخست سال جاری ضمن بارگیری و صادرات یک میلیون و ۳۱۸ هزار تن محمولات فولادی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ، رشد ۳۷ درصدی در این زمینه ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت : بارگیری و صادرات محمولات فولادی طی نه ماهه سال جاری از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است .

    معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : طی نه ماهه نخست سال جاری ضمن بارگیری و صادرات یک میلیون و ۳۱۸ هزار تن محمولات فولادی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ، رشد ۳۷ درصدی در این زمینه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

    ابوطالب گرایلو در تشریح دلایل رشد مطلوب بارگیری ، به تمهیدات ویژه از جمله واگذاری اسکله ی مناسب برای این نوع محمولات اشاره نمود.

    وی در ادامه ، بهبود وضعیت تجهیزاتی تأمین کنندگان تخلیه و بارگیری و ارائه راهکارهای عملیاتی در راستای تبدیل نقاط ضعف به قوت توسط کارشناسان بندری این اداره کل را از جمله علل بهبود دهنده در افزایش سرعت بارگیری این محمولات در کنار افزایش تولید صنایع داخلی کشور برشمرد.

    معاون دریایی و بندری اضافه نمود : برخورداری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از زیر ساخت های مناسب و امکانات مساعد تخلیه و بارگیری انواع کالا و دسترسی به راه های مواصلاتی ریلی و جاده ای و نزدیکی به مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی از جمله مزیت هایی است که موجب تقویت حضور و تمایل صاحبان صنایع برای سرمایه گذاری در این مجتمع بندری و صادرات تولیدات  خود از این طریق شده است.




    مطالب مرتبط

    طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

    |

    بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

    |

    با انعقاد این قراردادها ضمن ایجاد فضای استاندارد مبتنی بر شاخص‌های بین‌المللی ، ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به‌عنوان یک کانون تجاری مهم در شمال غربی خلیج فارس نیز گسترش خواهد خواهد یافت .

    |

    رکورد پیشین تخلیه و بارگیری همزمان به میزان ۵۶ هزار تن در سال ۱۴۰۱ بوده است .

    |

    در راستای اهتمام سازمان بنادر و دریانوردی به ارتقاء ضریب ایمنی در بنادر به منظور حفاظت از جان افراد شاغل و صیانت از سرمایه‌های ملی ، چهار دستگاه جدید تجهیزات اطفاء حریق برای مرکز ایمنی و آتش‌نشانی مجتمع بندری امام خمینی(ره) تأمین و تحویل شد .

    |

    نظرات کاربران