در حال بارگذاری ...

تصویب ماده ۶۵ لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس


سیاست گذاری و لحاظ کردن تدابیر لازم برای چگونگی تامین انواع هواپیما و بالگردهای مورد نیاز ناوگان حمل و نقل هوایی کشور با همکاری های مشترک داخلی و بین المللی با اولویت حمایت از تولید داخلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( پنج شنبه) و در ادامه بررسی مواد ارجاع شده به کمیسیون لایحه برنامه ششم توسعه ، ماده ۶۵ را با ۱۷۸ رای موافق ،‌۱۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از ۲۱۸ نماینده حاضر تصویب کردند.

براساس بند« الف » این ماده ، شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت های فرودگاهی وابسته و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مشمول مزایای قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ۷/۷/۱۳۷۰ می‌شوند.

نمایندگان مجلس همچنین در بند« ب» این ماده دولت را موظف کردند نسبت به بازنگری از طریق تمهیدات قانونی در تخفیفات تکلیفی و معافیت در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی ، فرودگاهی ، نشست و برخاست ، خدمات پروازی ، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط و واقعی کردن نرخ آنها اقدام کند .

وکلای ملت در بند «ج» ماده ۶۵ ، سازمان هواپیمایی کشوری را موظف کردند، به منظور تقویت اقتصاد حمل و نقل هوایی ، ترغیب سرمایه‌ گذاری در بخش هوایی غیرنظامی، بهره گیری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها و ارتقای سطح علمی و فنی صنعت هوایی کشور با رعایت اصل حمایت از صنایع داخلی دانش بنیان و انتقال فناوری پیشرفته به داخل وهمچنین ایجاد اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده، برنامه مدونی به منظور تحقق اهداف ذیل تهیه و پس از تائید شورای عالی هواپیمایی کشوری به اجرا بگذارد:

۱- پیش‌بینی و مدیریت نیازمندی های توسعه ناوگان هوایی کشور با رعایت خط مشی‌های مبتنی بر توسعه پایدار

۲- سیاست گذاری و لحاظ کردن تدابیر لازم برای چگونگی تامین انواع هواپیما و بالگردهای مورد نیاز ناوگان حمل و نقل هوایی کشور با همکاری های مشترک داخلی و بین المللی با اولویت حمایت از تولید داخلی

۳- سیاستگذاری و لحاظ کردن تدابیر لازم جهت مشارکت صنایع هوایی داخلی با اولویت بخش خصوصی در ساخت و تولید انواع هواپیما و بالگردهایی که تامین و خرید آنها از خارج کشور صورت می پذیرد.

در بند « د» این ماده نیز با تصویب نمایندگان مقرر شد به منظور حمایت از اقتصاد دانش بنیان و تقویت و توسعه صنعت هوایی، تمامی شرکت‌های فعال در این صنعت در حوزه‌های طراحی، ساخت، مونتاژ و تعمیر و نگهداری انواع وسایل پرنده و متعلقات آنها در طول این برنامه از قوانین و سیاست های حمایتی پیش بینی شده و مصوب برای شرکت های دانش بنیان برخوردار خواهند بود.

در این تبصره مصوب شد صلاحیت احراز و برخورداری از این حمایت‌ها بر عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.

نمایندگان مجلس همچنین در بند« ه» ماده ۶۵ لایحه برنامه ششم توسعه، سفارش ساخت هواپیما و بالگرد را به سازندگان داخلی از پرداخت هزینه‌های ثبت سفارش معاف کردند.




مطالب مرتبط

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور دو هزار و ۴۰ نشست و برخاست و ۲۴۴ هزار و ۸۰۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین دقایق و ساعات سال تحویل از مرکز ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولین نشست ممیزی و سنجش سطح خدمات فرودگاهی با حضور سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها در ...

|

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور ، امروز (دوشنبه) ۲۸ اسفند با ورود سامانه بارشی به کشور ، استان‌های واقع در نیمه غربی ، سواحل دریای خزر ، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی ، بارندگی ، رعد و برق ، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ دارند ...

|

نظرات کاربران